Περί του ποδηλατόδρομου στην παραλίμνιο περιοχή…

on .

Το «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» για τον Δήμο Ιωαννιτών στοχεύει και στην πρόταση μέτρων για τη βελτίωση της βιώσιμης κινητικότητας των ποδηλατιστών, με τη δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων και με σκοπό την βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσα από κατάλληλες διαμορφώσεις χώρων και δρόμων.

Η διαμόρφωση αυτή των χώρων και δρόμων, ώστε οι διάφοροι τρόποι μετακίνησης να κατανέμονται πιο ισόρροπα, απαιτεί καλό σχεδιασμό και έρχομαι με αυτή την αφορμή στο θέμα των εργασιών διαμόρφωσης που παρατηρώ πως βρίσκονται σε εξέλιξη στον παραλίμνιο δρόμο.

Ερωτώ λοιπόν: Γίνεται αποτελεσματικότερη η αξιοποίηση της περιοχής με τα νέα έργα υποδομής; Την περασμένη Κυριακή παρατήρησα ότι τα τουριστικά λεωφορεία με δυσκολία περνούν την στροφή στην «Κυρά Φροσύνη» καθώς και την επόμενη. 

Παρατηρώ επίσης ότι η οργάνωση της στάθμευσης δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες της περιοχής, και δεν διευκολύνονται τα οχήματα των επισκεπτών. Επίσης, η μελέτη που θα εκπονηθεί ή εκπονήθηκε του νέου ποδηλατόδρομου παράλληλα του απέναντι πεζοδρομίου, νομίζω ότι δεν θα αποδόσει και θα απαιτηθεί στην συνέχεια η αξιολόγηση νέων εναλλακτικών σεναρίων κυκλοφοριακής διαχείρισης της πορείας των ποδηλάτων.

Βλέπω τα οχήματα να διασταυρώνονται με τα ποδήλατα και ίσως μια καλύτερη λύση θα ήταν ένας ποδηλατόδρομος  ανάντι  του πεζοδρομίου και ενδιάμεσα στο πράσινο, όπως το προηγούμενο τμήμα μετά το «Δώδεκα». Κάτι τέτοιο θα ήταν, θεωρώ, καλύτερο και πιο ασφαλές. Η μάθηση από την εμπειρία των άλλων είναι μεγάλο σχολείο.

*Ο Δημήτρης Μακρής είναι Πολιτικός Μηχανικός Τ.Ε..