Ιερείς και λαϊκοί πιστοί χωρίς καθοδήγηση…

on .

Με την δημοσίευση του νόμου με αριθμό 5089 (Φ.Ε.Κ Α’ 27/17.2.2024) θεσμοθετήθηκε ως “γάμος” επίσημα, η κοινή συμβίωση των  ομοφυλοφίλων ζευγαριών. Έχουν παρέλθει 19 ημέρες από την δημοσίευσή του και το μόνο  που η Διαρκής Ιερά Σύνοδος  αποφάσισε είναι ότι ο εφετινός εορτασμός της Κυριακής της Ορθοδοξίας στις 24η Μαρτίου, θα πραγματοποιηθεί στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη, ως ένδειξη δυσαρέσκειας για την έκδοσή του. Μόνο σε αυτήν την ενέργεια αρκείται η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ως απάντηση στην ανωτέρω θεσμοθέτηση!Ο ιστορικός του μέλλοντος, την χλιαρότατη αυτή αντίδραση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου θα την χαρακτηρίσει με ευθυκρισία και αντικειμενικότητα, ως στάση άρνησης των ποιμένων της εν Ελλάδι Εκκλησίας του Χριστού, να εκπληρώσουν συνοδικά το χρέος τους να προστατεύσουν το ποίμνιό Του. Να θυμήσουμε στους Επισκόπους της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, ότι ο κληρικός είναι ταγμένος να ποιμαίνει τα “πρόβατα του Χριστού”. Μετά την έκδοση του ανωτέρω νόμου, η σωστή ποίμανση προς τους 175 βουλευτές που υπερψήφισαν το σχετικό νομοσχέδιο, είναι για την Εκκλησία να τους αντιμετωπίζει ως “απολωλότα πρόβατα”. Βεβαίως εάν μετανοήσουν και ανατρέψουν την ανωτέρω θεσμοθέτηση τότε η Εκκλησία θα τους υποδεχθεί ως τους μεταμεληθέντες “ασώτους υιούς” της (Ματθ. Κεφ. 18 στ. 12&13). Εάν όμως αδρανήσουν, που σημαίνει ότι εμμένουν στο βαρύτατο πνευματικό και ηθικό ολίσθημά τους, στο οποίο έπεσαν, τότε θέτουν τους εαυτούς τους εκτός του “σώματος του Χριστού” της Εκκλησίας (Ιωαν. Κεφ. 15 στ.6), (Παύλου Α΄Κορ. Κεφ. 12 στ. 27). Πέραν όμως από το ζήτημα της ορθόδοξης αντιμετώπισης των 175 βουλευτών υπάρχει ζήτημα της ορθής ποίμανσης των άλλων πιστών μελών της Εκκλησίας “που εις Χριστόν έχουν βαπτίσθησαν”. Μέχρι σήμερα δεν έχει εκδώσει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος κείμενο προς τους Πρεσβυτέρους της Εκκλησίας μας, αλλά και προς τους πιστούς ως όφειλε (άρθ. 4 του Ν. 590/1977), που να περιέχει σαφείς οδηγίες για το πως θα αντιμετωπίζουν τα ζητήματα που ανακύπτουν από την έκδοση του νόμου αυτού, γεγονός που οδήγησε με αυτόβουλες ενέργειες ορισμένων κληρικών. Πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ ότι: α) Τον βουλευτή της Ν.Δ. Ι. Καλλιάνο Ιερέας τον επαίνεσε όταν εκκλησιάστηκε μέσα σε Ιερό Ναό, επισημαίνοντας ότι δεν ψήφισε το νομοσχέδιο και τότε οι πιστοί τον χειροκρότησαν. β) Σε τελετή κοπής βασιλόπιτας στην Ηλιούπολη, ο Π. Χρηστίδης, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ (εισηγητής του νομοσχεδίου στη Βουλή) κατακρίθηκε προσωπικά από τον Αρχιμανδρίτη της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών Σεραφείμ. γ) Ο αυτός Πατέρας Σεραφείμ σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο διαδίκτυο, εξήρε την στάση της βουλευτή της Ν. Δ. Άννας Καραμανλή που καταψήφισε το νομοσχέδιο. Και δ) Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έδωσε εντολή για τη διενέργεια εκκλησιαστικών ανακρίσεων για το περιστατικό στην τελετή κοπής βασιλόπιτας, που αφορά στον Αρχιμανδρίτη Πατέρα Σεραφείμ. Για τις πράξεις αυτές των Ιερέων μας (εάν δεν είναι οι πρέπουσες για το σχήμα τους), δεν ευθύνονται οι ίδιοι.

Οι ενέργειες αυτές των κληρικών μας προέκυψαν και άλλες θα προκύψουν, ως αποτέλεσμα παραλήψεων σκόπιμων ή μη του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, να δώσουν σωστές ορθόδοξες οδηγίες συμπεριφοράς προς τους Ιερείς μας και το πλήρωμα της Εκκλησίας. Είναι συμπεριφορά Πατρική Ποιμενάρχη μας, Αρχιεπίσκοπε, αντί για “διακονίας του λόγου”, αντί για “κατήχηση” προς τους Ιερείς μας, που να προλαμβάνει ατυχείς υπερβολές συμπεριφοράς των, να κινείς διαδικασίες επιβολής ποινών; Τις κατωτέρω δικές σας παραλήψεις, που είναι κύριες και ουσιώδεις, δεν τις αναλογίζεστε;

Οπωσδήποτε γνωρίζατε τις θέσεις της Ν.Δ. για το ζήτημα της “Ισότητας των ΛΟΑΤΚΙ+” αφού αναφέρονταν στο πρόγραμμα της καθώς και τις ταυτόσημες στα προγράμματα του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά αδιαφορήσατε. Αντί να συγκαλέσετε την Ιεραρχία άμεσα μετά τις δεύτερες βουλευτικές εκλογές και να γνωστοποιήσει η Ιεραρχία στο πολιτικό σύστημα της χώρας επίσημα τις θέσεις του ανωτάτου οργάνου της Εκκλησίας ΕΓΚΑΙΡΩΣ, για τα μέτρα που θα ελάμβανε η Εκκλησία στην περίπτωση ψηφίσεως τέτοιου νομοθετήματος, καθυστερήσατε αδικαιολόγητα να την συγκαλέσετε.

Γιατί; Γιατί στην ανακοίνωσή της Ιεραρχίας που την συγκαλέσατε με μεγάλη καθυστέρηση περιοριστήκατε όλοι οι Επίσκοποι στο να επισημάνατε μόνο τα κατωτέρω: “Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο” και ότι “Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας.” Γιατί ταυτόχρονα δεν γνωστοποιήσατε ποια θα είναι τα μέτρα που θα λάβει η Εκκλησία στην περίπτωση που το νομοσχέδιο θα εγένετο νόμος του Κράτους;

Η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης από τις 9-2-2024 έσπευσε να αποστείλει σχετική εγκύκλιο προς τους Ιερείς της με σαφείς οδηγίες. Επίσης, ορισμένοι Μητροπολίτες, όπως ο Πειραιώς, ο Κυθήρων και Αντικυθήρων και ο Κερκύρας έσπευσαν με ανακοινώσεις των να γνωστοποιήσουν μέτρα και ενέργειες για τις Επισκοπές τους και ορθά έπραξαν. Λόγω των παραλείψεων αυτών του Αρχιεπισκόπου και των περισσοτέρων Επισκόπων μας, οι κληρικοί μας βρίσκονται κάτω από την πίεση, ως προς την σωστή ορθόδοξη συμπεριφορά των.

Η συμπεριφορά που θα επιδείξουν έναντι όσων υπερψήφισαν τον ανωτέρω νόμο θα είναι υπό την κρίση αφ΄ενός των ενοριτών των, αφ’ υπό την κρίση του Επισκόπου των την πλήρη θέση του οποίου δεν γνωρίζουν.

Ήλθε η ώρα, και αυτό βεβαιώνεται από τα γεγονότα, ότι οι Επίσκοποί μας θα πρέπει να προβληματιστούν και να αποφασίσουν με ποια μέτρα και ενέργειες θα καταστήσουν αισθητό στην κοινωνία και ειδικότερα στο πολιτικό μας σύστημα ότι δεν πρέπει να τους εννοούν ως αξιωματούχους της κρατικής μηχανής, ότι είναι ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ της εν Ελλάδι του Χριστού Εκκλησίας, ποιμένες διάκονοι “των προβάτων Του”, που οφείλουν εκείνους που “εις Χριστόν εβαπτίσθημεν” να τους κατηχήσουν γιατί δυστυχώς είμαστε όλοι ακατήχητοι.

Η “διακονία του λόγου” των πρέπει να είναι η πρέπουσα, για την αντιμετώπιση των πληγών της κοινωνίας μας που είναι η βία, το οικολογικό ζήτημα, η οικονομική κρίση και αδικία, το δημογραφικό πρόβλημα, η απροθυμία για τεκνογονία, την κρίση στην οικογένεια, την αποδιοργάνωση της κοινωνίας, η μάστιγα των ναρκωτικών, ο ατομοκεντρισμός, ο καταναλωτισμός,ο αγνωστικισμός. Οφείλουν να μας εμπεδώσουν ότι χρωστούμε αλλά και δικαιούμαστε να γίνουμε ενεργά μέλη των Ενοριών μας, ότι είναι χρέος μας την όλη ζωή μας να την ζούμε ως πιστοί χριστιανοί και να μην είμαστε “χριστιανοί” στον Ιερό Ναό για τρεις ώρες την εβδομάδα και εγωκεντρικοί υλιστές έξω από αυτόν όλον τον άλλο χρόνο της ζωής μας. *Ο Νικήτας Αποστόλου είναι τ. Τμηματάρχης του Υπ. Γεωργίας.