Ορισμός εργοθεραπείας (ΙΙ)

on .

• Θα ήταν καλό να ζητήσετε βοήθεια αν το παιδί σας παρουσιάζει κάτι από τα παρακάτω, πάντα φυσικά σε σχέση με τα αναπτυξιακά ορόσημα που αντιστοιχεί ηλικιακά το παιδί:
- Δυσκολεύεται σε ασκήσεις ισορροπίας, πηδήματα.
- Δυσκολεύεται σε παιχνίδια με την μπάλα.
- Είναι γενικά αδέξιο και άτσαλο παιδί.
- Πέφτει εύκολα κάτω.
-Αποφεύγει τον εξοπλισμό της παιδικής χαράς και δεν του αρέσει να κάνει κούνια και να τον στριφογυρνάνε.
- Έχει δυσκολίες στη γραφή (δεν αφήνει διάστημα μεταξύ των γραμμάτων και λέξεων) / ζωγραφική του σε σχέση με τους συμμαθητές του.
- Έχει δυσκολίες στην οργάνωσή του στο χρόνο και στις έννοιες του χρόνου.
-Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί.
-Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς.
- Είναι πολύ παθητικό, ήσυχο και αποτραβηγμένο.
- Δείχνει να ξεχνάει πράγματα που έχει μάθει.
- Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες.
- Είναι παρορμητικό.
- Έχει επιθετική συμπεριφορά.
- Δυσκολεύεται να ελέγξει την υπερδραστηριότητά του.

Θεραπευτικά μέσα
Η εργοθεραπεία είναι η ειδικότητα που χρησιμοποιεί το παιχνίδι σαν μέσο αξιολόγησης και παρέμβασης. Μέσα από το παιχνίδι ο εργοθεραπευτής βοηθάει το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες, όπως η λεπτή και αδρή κινητικότητα, οι γνωστικές, αντιληπτικές δεξιότητες, κ.α., προκειμένου να βοηθήσει το παιδί να είναι λειτουργικό και ανεξάρτητο σε καθημερινές δραστηριότητες της ζωής του.
Ο εργοθεραπευτής χρησιμοποιεί παιχνίδια κάθε τύπου, κινητικά, κατασκευαστικά, λεπτών χειρισμών, συμβολικά, παιχνίδια με κανόνες, κ.α. Τα παιχνίδια βέβαια επιλέγονται από τον εργοθεραπευτή ώστε να ανταποκρίνονται στους θεραπευτικούς στόχους που έχει θέσει.

* Η Χριστίνα Μάλλιου είναι πτυχιούχος εργοθεραπεύτρια ΤΕΙ Αθηνών, εξειδικευμένη στη μέθοδο της αισθητηριακής ολοκλήρωσης (S.I.), της μεθόδου PECS, της μεθόδου ΜΑΚΑΤΟΝ και της μεθόδου TEACH, τηλ.: 26510-63985.