«Κλειστά σχολεία κλειστά μυαλά…»!

on .

 Της ΕΛΕΝΗΣ ΣΙΑΣΗ, εκπαιδευτικού*

• Παρακολουθούμε όλοι μας και κυρίως οι εκπαιδευτικοί με αγωνία το θέμα των καταλήψεων, όπως εξελίσσονται σε όλη την Ελλάδα.

Οι μαθητές στη Μακεδονία αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας, διαφωνούν με τη Συμφωνία των Πρεσπών και, για να είμαστε ειλικρινείς, πρώτη φορά βλέπουμε τα παιδιά να αντιδρούν τόσο έντονα για ένα τόσο σημαντικό εθνικό ζήτημα. Προσωπικά θεωρώ υγιές το να εκφράζουν με δημοκρατικό τρόπο οι νέοι μας τις αντιρρήσεις τους, από τη στιγμή που δεν συμφωνούν με την παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας, της εθνότητας-ταυτότητας όπως και της γλώσσας μας. Αυτό σημαίνει ότι το σχολείο πέτυχε το στόχο του, αφού ο ρόλος του είναι να διαμορφώσει πολίτες με δημοκρατική και εθνική συνείδηση, που θα σέβονται ταυτόχρονα τις ευρωπαϊκές αξίες.
Όμως, αποτελεί πρόβλημα το γεγονός ότι οι μαθητές έκλεισαν τα σχολεία για να εκφράσουν τις αντιδράσεις τους, με αποτέλεσμα να σταματούν το διάβασμα και να ανακόπτουν έτσι την πρόοδό τους. Τα παιδιά το πρωί πρέπει να είναι στα σχολεία και να παρακολουθούν τα μαθήματά τους, να κάνουν όνειρα και να σκέφτονται πως θα τα πραγματοποιήσουν.
Αναμφισβήτητα, οι νέοι μας έχουν το δικαίωμα να αντιδρούν. Τους καλώ όμως να βρουν άλλους ειρηνικούς τρόπους για να δηλώσουν τις διαφωνίες τους και όχι μέσω των καταλήψεων. Ας κάνουν πορείες ειρηνικές, ας οργανώσουν ομιλίες με τη βοήθεια των καθηγητών τους, ας προβούν σε δημόσιο διάλογο με την ίδια την κυβέρνηση, αλλά ας μην κόβουν τα μαθήματά τους. Χρειάζονται τα Γράμματα για να ανοίξουν οι πνευματικοί τους ορίζοντες, ώστε να μη ποδηγετούνται από καμία κυβέρνηση. Χρειάζονται το σχολείο τους γιατί τα σχολεία μας αποτελούν κυψέλες πνεύματος και πολιτισμού, όσο κι αν κάποιοι προσπαθούν να τα απαξιώσουν.
Τις τελευταίες ημέρες ακούμε καθημερινά ότι τα παιδιά έπεσαν θύματα ακραίων εθνικιστικών κύκλων. Αρχικά, αυτή η πληροφορία πρέπει πρώτα να αποδειχθεί, γιατί εάν πραγματικά ισχύει, τότε σημαίνει πως έχει αποτύχει παντελώς το πολιτικό και το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Οπότε, ας μη βιάζονται ορισμένοι να εκμεταλλευτούν πολιτικά αυτό το γεγονός, καθώς μόνο για εκμετάλλευση δεν ενδείκνυται.
Τέλος, οι καθηγητές ως άνθρωποι Πνευματικοί έχουν χρέος απέναντι στους μαθητές τους και σε ολόκληρη την κοινωνία να μιλούν στα παιδιά με ειλικρίνεια για όλα τα θέματα, να τους διδάσκουν το διάλογο, να τους δείχνουν το δρόμο της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας και, βέβαια, να τους εμφυσήσουν την αγάπη για την Πατρίδα τους.

*Η Ελένη Σιάση είναι Πολιτικό Στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας
στον Τομέα Παιδείας