Οι «υπνοβασίες» του Υπουργού Παιδείας…

on .

Μια από τις σοβαρές ασθένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι η μανία κάθε Υπουργού Παιδείας να αλλάζει τους εκπαιδευτικούς νόμους του προηγούμενου και να βάζει την υπογραφή του σε κάτι που θεωρεί καινούργιο κι ας είναι ανώφελο ή και επιζήμιο για την εκπαίδευση. Απ’ αυτή τη λογική φαίνεται να διακατέχεται και ο τωρινός Υπουργός. Με τη διαφορά βέβαια ότι ασχολείται με τετριμένα και ακατανόητα ζητήματα. Απόδειξη αυτού η απόφασή του να αρχίζουν τα μαθήματα στα σχολεία στις 9 αντί στις 8.30’. Όποιος μπορεί να καταλάβει το γιατί ας μας γράψει! Ο Υπουργός είπε: «Για να κοιμάστε περισσότερο»!
Με όσα πρόσφατα ανακοίνωσε για το Λύκειο και για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο δείχνουν έναν Υπουργό που κοιμάται και ονειρεύεται. Πιστεύει πως κοιμάται και η τύχη δουλεύει γι’ αυτόν, όπως λέει ο λαός. Αλλά ταιριάζει στον Υπουργό μας καλύτερα η λαϊκή ρήση: Μ’ αυτό το πλευρό να κοιμάσαι.
Πράγματι, το Υπουργείο Παιδείας των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά στον χώρο της παιδείας τόσο με τη φιλοσοφία της «Αριστεράς» όσο και με τα μέτρα που προωθεί. Ο Τσίπρας προεκλογικά είχε δεσμευτεί ότι θα καταργήσει τις Πανελλήνιες εξετάσεις, ότι θα έσβηνε τις κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση και ότι θα έχει σίγουρη επαγγελματική εξέλιξη ο κάθε νέος.
Και σήμερα έχει πετύχει μόνο δύο πράγματα: Το ένα να καταργήσει τον νόμο της Διαμαντοπούλου για τα Πανεπιστήμια, που είχε ψηφιστεί από 250 βουλευτές και ήταν μια ουσιαστική μεταρρύθμιση. Και το δεύτερο να έχει στείλει ως τώρα 500.000 πτυχιούχους στην αγορά του εξωτερικού.
Και επειδή ο Υπ. Παιδείας αρέσκεται να μιλάει για μεταρρυθμιστικό κύμα στην εκπαίδευση, οφείλω να επισημάνω τουλάχιστον τρία ζητήματα, τα οποία θεωρώ ότι επηρεάζουν καθοριστικά τη λειτουργία και την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου…
Υπουργός Παιδείας αυτής της Κυβέρνησης, ο κ. Μπαλτάς, χαρακτήρισε την αριστεία ως «ρετσινιά»! Νομίζω ότι ποτέ σ’ ολόκληρο τον κόσμο και σε καμιά πολιτεία ο Υπουργός Παιδείας δεν έχει διατυπώσει τέτοιον απαξιωτικό χαρακτηρισμό για την άριστη επίδοση στα γράμματα. Ο πολιτισμός γενικότερα, οι επιστήμες, τα γράμματα και η τεχνολογία θεμελιώνονται πρώτιστα στην αριστεία. Και όμως αυτή η Κυβέρνηση προτρέπει τους νέους σε λιγότερη δουλειά, σε απαξίωση της άμιλλας και σε αδιαφορία για ανώτερους στόχους.
Είναι επίσης από τις μεγαλύτερες αντιφάσεις ή μάλλον προκλήσεις μια αριστερή Κυβέρνηση που έχει στον ιδεολογικό της πυρήνα την κρατική παιδεία, να φροντίζει μόνο για την ιδιωτική ή να αδιαφορεί για την παραπαιδεία, που είναι η κύρια αιτία των ανισοτήτων στην εκπαίδευση και όχι μόνο. Προς απόδειξη ο Πρωθυπουργός λέει ως αριστερός ότι αγωνίζεται για τη δημόσια εκπαίδευση, ενώ τα παιδιά του τα έχει σε ιδιωτικό σχολείο!
Και ενδεικτικό στοιχείο της αλλοπρόσαλης πολιτικής του είναι και το ότι δεν επιτρέπει να υπάρχει καμιά διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και στο έργο του σχολείου. Αιτία, να είναι ευχάριστοι στους εκπαιδευτικούς.
Γι’ αυτό και οι πολίτες σε μεγάλη πλειοψηφία τώρα έχουν αντιληφθεί ότι τους κυβερνάει ένας θίασος από καιροσκόπους θεατρίνους και είναι έτοιμοι να τους ανταμείψουν, θυμίζοντάς τους τη λαϊκή σοφία: «όπως στρώσεις, θα κοιμηθείς».
Ο Υπ. Παιδείας με τις δηλώσεις του που μοιάζουν με υπνολαλία θέλει ένα σχολείο υπνωτήριο και όχι χώρο σκέψης, δουλειάς, συναγωνισμού και κοινωνικής προσφοράς.

ΧΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ