Βάζοντας το κάρο μπροστά απ’ το άλογο!

on .

-  Γράφει ο ΧΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ, πρ. Δημοτικός Σύμβουλος Ιωαννίνων

Είναι φανερό σε όλους ότι ο Υπουργός Παιδείας έχει μεγαλώσει σε σαλόνια και χειραφετήθηκε κοινωνικά σε μεγαλοαστικές νοοτροπίες. Γιατί πώς αλλιώς να εξηγήσουμε το ότι έζεψε το άλογο πίσω από το κάρο και πιστεύει ότι το φορτίο θα φτάσει στον προορισμό του κανονικά και με επαίνους του κόσμου. Με ειρωνική διάθεση αναφέρομαι στο τελευταίο επίτευγμα του υπουργού, ο οποίος σχεδίασε μεγάλη και εντυπωσιακή μεταρρύθμιση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επέβαλε οι μαθητές του Δημοτικού μια Παρασκευή κάθε μήνα να αφήνουν την τσάντα με τα βιβλία, ίσως και το κολατσιό τους, στο σχολείο. Ο λόγος; Για να χαίρονται τα παιδιά τον ελεύθερο χρόνο τριών ημερών χωρίς τον φόβο των βιβλίων και την πίεση των γονιών!
Πρόκειται για μια πολιτική πράξη βλακώδη, ακατανόητη και εκτός τόπου, χρόνου και πραγματικότητας. Ο κ. Γαβρόγλου έχει σπουδάσει ως μεγαλοαστός σε μεγάλα Πανεπιστήμια της Αμερικής και φαίνεται πως εκεί οι φοιτητές δεν κουβαλούσαν τίποτε στο σπίτι ύστερα από την παρακολούθηση των μαθημάτων. Αυτό μονάχα συγκράτησε ο Υπουργός από την εκπαιδευτική πραγματικότητα των αναπτυγμένων χωρών και θέλησε να το εφαρμόσει και στην Ελλάδα.
Περίμενα μια τεκμηρίωση αυτής της απόφασης με επιστημονικά κριτήρια, αλλά δυστυχώς κανείς ειδικός δεν δέχτηκε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Άλλωστε, χρειάζεται ειδική γνώση για να αντιληφθεί ο καθένας ότι ο Υπουργός Παιδείας ματαιοπονεί με ιδεοληψίες και αγκυλώσεις; Θέλει και αυτός, όπως τόσοι άλλοι στο παρελθόν, να αφήσει κάποιο έργο, για να τον μνημονεύουν ως μεταρρυθμιστή της Παιδείας. Αλλά ομελέτα χωρίς αυγά δε γίνεται.
Να θυμίσω στους αναγνώστες την φιλοσοφία του ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, όπως φάνηκε σε τούτες τις δηλώσεις και πρακτικές:
- Υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε την «αριστεία» ως «ρετσινιά» με σκοπό να απαξιώσει κάθε παιδί που πασχίζει να μάθει γράμματα και να αριστεύσει στις επιστήμες.
- Ο νυν Υπουργός επέβαλε στα σχολεία να επιλέγουν τους σημαιοφόρους όχι με τον βαθμό, αλλά με κλήρωση, κι ας καταλήγει το εθνικό μας σύμβολο σε όποια χέρια.
- Ο ίδιος για τη βία στα Πανεπιστήμια υποστήριξε ότι όλα τα προβλήματα θα τα λύσει το «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα». Μάλλον ο άνθρωπος δεν έμαθε τίποτε από τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού όπου φοίτησε και δίδαξε.
- Θα καταργήσει από τη νέα σχολική χρονιά τους βαθμούς στα Γυμνάσια ώστε σύμφωνα με τη λογική του να είναι όλοι οι μαθητές ίδιοι, χωρίς διάκριση. Έτσι, λέει, θα δημιουργηθεί μια κοινωνία ισότητας και δικαιοσύνης!
Αυτά τα παράλογα συμβαίνουν στο Υπ. Παιδείας και οι Έλληνες περιμένουν να ανθίσει και στη χώρα μας η πρόοδος και η ευημερία. Μήπως μπορεί να μας πει ο Υπ. Παιδείας ποιο επιστημονικό όργανο εισηγήθηκε το μέτρο της τσάντας; Όλοι γνωρίζουμε ότι πράγματι σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες τα παιδιά αφήνουν την τσάντα στο σχολείο. Και αυτό συμβαίνει, επειδή εκεί το σχολείο προσφέρει γνώσεις, δουλειά, υποστήριξη και εκπαιδευτικούς σε βαθμό που να μην χρειάζονται οι μαθητές να συνεχίσουν στο σπίτι. Άρα το τελευταίο βήμα μπορεί να είναι η τσάντα και όχι το πρώτο.
Δηλαδή ο Υπουργός ξεκινάει ανάποδα και βάζει το κάρο μπροστά από το άλογο. Έτσι καταργούνται οι ανισότητες στην εκπαίδευση, στις ευκαιρίες και γενικά στην κοινωνική και οικονομική εξέλιξη των νέων; Να ρώτησε άραγε ο Υπουργός τον Πρωθυπουργό αν τα παιδιά του που φοιτούν σε εκλεκτό ιδιωτικό σχολείο αφήνουν την τσάντα στο σχολείο;
Επιτέλους ο κ. Γαβρόγλου ας σταματήσει τους αυτοσχεδιασμούς και ας παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος. Και αν είναι ανίδεος, ας μελετήσει το εκπαιδευτικό έργο ως όραμα των δύο μεγάλων πολιτικών, Ελ. Βενιζέλου και Γ. Παπανδρέου. Το όραμα θα πρέπει να καθοδηγεί τους πολιτικούς και όχι οι ιδεοληψίες και τα καπρίτσια του καθενός.