Πώς κάποιοι... νεωτεριστές αντί δένδρου δημιούργησαν καρικατούρα ευτελισμού!

on .

Κύριε Διευθυντά,
Αυτές τις μέρες ακούω από τα ΜΜΕ και βλέπω  στο διαδίκτυο πως στη κεντρική πλατεία της «Μικρής μας πόλης», για χριστουγεννιάτικο δένδρο στήθηκε μια κατασκευή με «μεταχειρισμένα υλικά», με σκοπό, σύμφωνα με τους εμπνευστές της, (ή μάλλον μιμητές ενός έργου συμβολικού για τα πρώτα χρόνια της ρωσικής επανάστασης, της Γ΄ Διεθνούς κλπ), «να επικαιροποιηθεί το εγκώμιο στο ανθρώπινο πνεύμα». Ενώ, οι  υπεύθυνοι εκπρόσωποι των δημοτών, εξηγούν ότι το «επέλεξαν να ξεφύγουν από τον κλασσικό στολισμό»! …
Με άλλα λόγια, θα έλεγα πως οι όποιοι παραπάνω εμπνευστές του έργου και νεωτεριστές, μ’ ένα σωρό από ξύλα «ατάκτως ερριμμένα» χωρίς την τάξη/κόσμο που η Τέχνη απαιτεί και ο «κοσμάκης» νοεί, κατάφεραν (… προς δόξαν του ανθρώπινου πνεύματος και εκσυγχρονισμό του) να κάνουν μια καρικατούρα ευτελισμού ενός άξιου έργου και, μαζί, ν’ αφανίσουν το έλατο. Δηλαδή, ν’ αφανίσουν το  δένδρο που το  θέλημα των λαών όλου του κόσμου, από αιώνες, το έκανε σύμβολο, καθώς υψώνεται λαμπρό και κοσμημένο με τους κλώνους του απλωμένους δοξαστικά, ως άγγελμα της γέννησης του Θεανθρώπου και αναγέννησης του φωτός. 
Αν το παραπάνω έργο, με τη φθορά του «μεταχειρισμένου» καδρονιού και το χαώδες της σύνθεσης, συμβολίζει την απαξίωση και σύγχυση του ανθρώπινου πνεύματος που επικρατεί και εκφράζει την πίστη πως, με την ένταξή του στο γεγονός και το νόημα του ερχομού του Χριστού στον κόσμο θα υψωθεί και, έτσι, θα «επικαιροποιηθεί το εγκώμιο στο ανθρώπινο πνεύμα»», τότε, η προσπάθεια έχει ενδιαφέρον. Αν όμως, σκοπός είναι ο αφανισμός του δένδρου ως συμβόλου (που οι λαοί αισθηματικά το πάντρεψαν με τα ιερά), και η καθιέρωση άλλων «προοδευτικών» αντιλήψεων και «ίδιων» σκοπών, τότε, επί τέλους, ας γίνει συνείδηση αυτό που στο ημερολόγιό του (σελ.111) ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι επισημαίνει, πως: «η προσβολή του λαϊκού αισθήματος σε όσα είναι γι’ αυτό ιερά, είναι τρομερή βία και σπάνια απανθρωπιά».
Μαρούσι 12.12.2017
Φιλικά
Βασίλης Χαρίσης