Αστυνομικές παραβάσεις…

on .

Διευκρινίζω  από την αρχή πως διάκειμαι φιλικά προς την ΕΛ.ΑΣ, γιατί πιστεύω πως έχει ταχθεί για να προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στην κοινωνία. Μάλιστα, στο παρελθόν είχα γράψει ότι οι αστυνομικοί στη χώρα μας με τους πενιχρούς μισθούς  που λαμβάνουν δεν είναι δυνατόν να βάλουν το μυαλό τους να σκεφτεί αποτελεσματικά την καταπολέμηση του εγκλήματος, όταν το βασανίζουν με τα βιοποριστικά τους προβλήματα!
Όμως άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Απαίτηση όλων μας είναι η Αστυνομία και να φαίνεται και να είναι τιμία. Γιατί, όταν όργανά της παραβαίνουν το καθήκον τους, τι μπορεί να συμπεράνει κανείς γι’ αυτήν; Θα προσπαθήσω να γίνω πιο σαφής. Όλοι μας σχεδόν κάποιες φορές έχουμε παραβεί τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ), αλλά δεν είχαμε την ίδια αντιμετώπιση όλοι από τα αστυνομικά όργανα. Άλλοι αστυνομικοί, αλληθωρίζοντας, κάνουν τα στραβά μάτια και δεν βεβαιώνουν την παράβαση. Άλλοι, πιστοί στο καθήκον τους, βεβαιώνουν την παράβαση, όπως προβλέπεται από το νόμο. Άλλοι εφαρμόζουν το κοινώς λεγόμενο «ανάλογα με το μάγουλο και η σφαλιάρα».
Η τελευταία αυτή περίπτωση δημιουργεί καταστάσεις για γέλια και για κλάματα! Π.χ. αν ο παραβάτης τούς δίνει την εντύπωση του κακομοίρη ή για άλλους λόγους, το όργανο βεβαιώνει μικρότερο πρόστιμο από το προβλεπόμενο και, το χειρότερο όλων, βεβαιώνει παράβαση διαφορετική από αυτήν που σημείωσε ο οδηγός του οχήματος! Λόγου χάρη, επειδή το πρόστιμο για τη ζώνη ασφαλείας του οδηγού είναι υψηλό, βεβαιώνει πρόστιμο για ζώνη ασφαλείας του συνοδηγού, επειδή είναι μικρότερο, χωρίς να υπάρχει συνοδηγός!!! Άλλου οδηγού του σημείωσαν παράβαση για καμένη λάμπα, ενώ αυτή λειτουργούσε κανονικά! Φαντάζομαι πως καθένας μας θα έχει να διηγηθεί μια ανάλογη κωμικοτραγική περίπτωση. Σκέφτομαι όμως, όταν κάποιος οδηγείται στο δικαστήριο για απαγωγή προσώπου, το δικαστήριο δικάζει τον δράστη για κλοπή αντικειμένου, επειδή η ποινή είναι μικρότερη;
Και τώρα κάποια από τα ερωτήματα που δημιουργούνται. Το αστυνομικό όργανο που παραβαίνει το καθήκον του, όταν δε βεβαιώνει την πραγματική παράβαση του οδηγού, το πράττει από κεφαλιού του ή μήπως του παρέχει αυτή τη δυνατότητα η υπηρεσία του; Και η δυνατότητα αυτή εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις, οπότε εξασφαλίζεται η ισονομία και στην περίπτωση ενός νόμου που δεν εφαρμόζεται ή εφαρμόζεται κακώς; Οι διοικητές της Τροχαίας, οι Αστυνομικοί Διευθυντές, ή οι οποιοιδήποτε αρμόδιοι αγνοούν ότι παρατηρούνται τέτοιου είδους παραβάσεις καθήκοντος; Τις ελέγχουν, τις ενθαρρύνουν, τις ανέχονται,  πιστεύουν ότι δεν συμβαίνουν; Είναι μια «πολιτική» της ΕΛ.ΑΣ επειδή τα πρόστιμα που προβλέπονται από τον  ΚΟΚ είναι υψηλά; Από την άλλη πλευρά, είναι αξιοπρεπές για τον παραβάτη οδηγό να σέρνεται για να σβήσει το πρόστιμο; Ποιος θα μας απαντήσει;
Και ένα τελευταίο. Ποιος είναι ο σκοπός του προστίμου; Αν  είναι εισπρακτικός, με  την αστυνομική αυθαιρεσία ζημιώνεται το κράτος, αν είναι σωφρονιστικός, ζημιώνεται ο πολίτης και η κοινωνία. Συμπερασματικά, τα πρόστιμα πρέπει να μειωθούν για να εισπράττονται και για να μην αυθαιρετεί η Αστυνομία.