Τέτοιους «δωρητές» τους θέλει ακόμα η Εκκλησία;

on .

ΑΠΟΨΕΙΣ

 Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ Ι. ΚΑΛΕΣ, Φιλόλογος

•  Παναΐα μ’ Σουμελά μ’, τι Σου ’μελλε να πάθεις και να δεις; Να ξεριζωθείς από τους Τούρκους από τον Πόντο, να ριζώσεις στο Βέρμιο και να το καταστήσεις ως έναν από τους πιο ιερούς τόπους της Ελλάδας. Χιλιάδες προσκυνητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό συρρέουν κάθε δεκαπενταύγουστο,  και  όχι  μόνο,  στο  Βέρμιο  για  να Σε προσκυνήσουν και να λάβουν τη χάρη Σου.
Παναΐα μ’ Σουμελά μ’, τι μου ’μελλε να δω; Μέσα στον Οίκο Σου, σε έναν εκ των θόλων, ακριβώς πάνω από την εικόνα Σου, «άνω θρώσκων» είδα ένα τεράστιο ψηφιδωτό και σε ένα σημείο του τα ονόματα δύο «δωρητών» πολιτικών, του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Βασιλείου Παπαγεωργόπουλου και του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Αποστόλου-Αθανασίου Τσοχατζόπουλου.
Μεταφέρω ακριβώς τα αναγραφόμενα στο ψηφιδωτό: «χορηγία Δήμου Θεσσαλονίκης επί δημαρχίας Βασιλείου Παπαγεωργόπουλου και τη σηνδρομή του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Αποστόλου-Αθανασίου Τσοχατζόπουλου». Συμπτωματικά σήμερα και οι δυο είναι τρόφιμοι φυλακών και θα είναι για αρκετά χρόνια ακόμη.
Μπορεί οι δυο αυτοί δωρητές, από διαφορετικά κόμματα προερχόμενοι, αλλά από το ίδιο έντονο θρησκευτικό συναίσθημα ορμώμενοι, να αισθάνθηκαν την εσωτερική ανάγκη να συμβάλουν στη αγιογράφηση του Ναού! Ασφαλώς όχι με αυστηρά δικά τους χρήματα, αλλά με χρήματα του ελληνικού λαού, οπότε περιττεύουν τα ονόματά τους. Επειδή  και οι δυο καταχράστηκαν χρήματα και γι’  αυτό φυλακίσθηκαν, για να αποφευχθεί κάθε συνειρμός με τα κλοπιμαία και κάθε υποψία ότι η Εκκλησία γίνεται κλεπταποδόχος ή πλυντήριο ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, νομίζω πως, από σεβασμό σε Σένα, Παναΐα μ’, και στο χριστεπώνυμο πλήρωμα, πρέπει να σβηστούν τα ονόματα αυτά.
Και μπορεί η Εκκλησία κατά το χρόνο της δωρεάς να μη γνώριζε τις ραδιουργίες αυτών των πολιτικών και την προέλευση των χρημάτων, οπότε την απεδέχθη, σήμερα όμως που γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους οι δωρητές βρίσκονται έγκλειστοι στις φυλακές, μήπως πρέπει να αναθεωρήσει την άποψή της και τη στάση της; Γιατί το παρελθόν πρέπει να αποτελεί οδηγό για το παρόν και το μέλλον. Και τι εννοώ; Αν κλέφτες, ληστές, τρομοκράτες κλπ, ακολουθώντας το παράδειγμα των δυο αυτών δωρητών πολιτικών, για τη σωτηρία της ψυχής τους ή για έτερους λόγους αφιερώσουν τα κλοπιμαία στην Εκκλησία, θα πρέπει να τα αποδεχτεί; Αν πχ η Χρυσή Αυγή, αν ο Βασίλης Παλαιοκώστας κλπ θελήσουν να γίνουν δωρητές, θα δεχτεί τη δωρεά τους και θα τους μνημονεύει δια επιγραφής, όπως τους παραπάνω πολιτικούς;
Αν πάλι ένας αληθινά χρηστός χριστιανός θελήσει να προσφέρει δωρεά στην Εκκλησία, θα μπορούσε να βλέπει το όνομά του να φιγουράρει δίπλα στα ονόματα αυτών των πολιτικών; Τέλος, για να βοηθήσω τη σκέψη των εκπροσώπων της Εκκλησίας,  επισημαίνω πως η περίπτωση αυτών των δύο πολιτικών δεν επιτρέπει σε δημοτικά συμβούλια να ονοματοθετήσουν οδούς των πόλεων τους!
Παναΐα μ’ Σουμελά μ’, φώτισε τους επί της γης εκπροσώπους Σου να αποκαθάρουν τον Οίκο Σου από κάθε είδους μίασμα, να «νίψουν τα ανομήματα» των αμαρτωλών θνητών και επί τη ευκαιρία να διορθώσουν και τα ορθογραφικά λάθη των κακοποιούντων την ελληνική γλώσσα. Θέλω να πω πως στην επιγραφή του ψηφιδωτού η συνδρομή του κ. Τσοχατζόπουλου αναγράφεται ως σηνδρομή! Εκ παραδρομής; Επειδή  δεν ήταν νόμιμη;
Απέστειλα δυο e-mails στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Βεροίας, το πρώτο στις 15-09-2014 και το δεύτερο στις 06-11-2014,  με τα οποία τον καλούσα να πάρει θέση επί του θέματος, αλλά εξάντλησα την ιώβεια υπομονή μου να περιμένω απάντηση και για το λόγο αυτόν επανέρχομαι στο θέμα δια του Τύπου.