Οι δώδεκα Απόστολοι

on .

Γράφει ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΠΙΓΓΟΣ

* Κατά τη χριστιανική διδασκαλία, Απόστολοι ονομάζονται οι 12 μαθητές του Χριστού, οι οποίοι «αφέντες άπαντα ηκολούθησαν Αυτώ». Ύστερα από την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος έγιναν οι «διαπρύσιοι κήρυκες της χριστιανικής αλήθειας και θαρραλέοι μάρτυρες των όσων δίδαξε και εφάρμοσε ο Χριστός για τη σωτηρία της ανθρωπότητας.
Οι 12 Απόστολοι ήταν οι: Ανδρέας, Σίμωνας (Πέτρος), Ιάκωβος και Ιωάννης (παιδιά του Ζεβεδαίου), Φίλιππος, Ιάκωβος (παιδί του Αλφαίου), Βαρθολομαίος, Θωμάς, Ματθαίος, Ιούδας ή Θαδδαίος, Σίμωνας ο Κανανίτης και Ιούδας ο Ισκαριώτης. Συμβολίζουν τις δώδεκα φυλές του  Ισραήλ  και  οι  περισσότεροι  κατάγονταν  από τη Γαλιλαία. Απλοί άνθρωποι, ψαράδες οι πιο πολλοί, έγιναν οι πνευματικοί ηγέτες του νέου Ισραήλ (δηλαδή των χριστιανών). Οι περισσότεροι ήταν άνθρωποι με αγνά θρησκευτικά συναισθήματα, με πίστη στο Θεό και πιστοί στις παραδόσεις.
Ο φωτισμός του Αγίου Πνεύματος τους μεταμόρφωσε ριζικά. Με θάρρος κήρυξαν μπροστά σε όλους: σε βασιλιάδες και ηγεμόνες, στον απλό κόσμο, σε ειδωλολάτρες και Ιουδαίους, στην Παλαιστίνη και σε όλη την Οικουμένη. Ούτε ο κόπος, ούτε οι κίνδυνοι ούτε οι οργανωμένοι διωγμοί δεν τους φόβισαν να διδάξουν και να διαδώσουν την διδασκαλία του Χριστού.
Η θέση και η εξουσία των Αποστόλων μέσα στην Εκκλησία ήταν μοναδική. Ο Χριστός τους διάλεξε και τους έστειλε να κηρύττουν, να βαφτίζουν, να οικοδομούν και να λυτρώνουν, αλλά και να συγχωρούν τις ανθρώπινες ψυχές. Η προτροπή ήταν: «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος». Η Καινή Διαθήκη τους ονομάζει «άλας της γης και φως του κόσμου», «αλιείς ανθρώπων», «μάρτυρες του Θεού», «Δόξα του Χριστού», «Δόξα των Εκκλησιών».
Με τις προσπάθειες των Αποστόλων και τους ασταμάτητους αγώνες τους εξαπλώθηκε και στερεώθηκε η Εκκλησία του Χριστού, η «Αποστολική Εκκλησία» και θεμελιώθηκε πάνω στην Ιερή Παράδοση της διδασκαλίας τους. Οι ίδιοι ίδρυσαν τις Εκκλησίες της Αντιόχειας, των Ιεροσολύμων, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξάνδρειας, του Ικονίου, της Τρωάδας, της Εφέσου, των Φιλίππων, της Κορίνθου, της Βέροιας, της Σμύρνης, της Αθήνας, της Κων/πολης και τόσων άλλων που ονομάστηκαν ειδικότερα «Αποστολικές Εκκλησίες».