Χωρίς υπαγόρευση

Γράφτηκε από τον/την Κώστας Αγόρης on . Posted in Χωρίς Υπαγόρευση

Το καλοκαίρι…

Αυτή ήταν η σημαντικότερη είδηση που προέκυψε από την προχθεσινή εκδήλωση στο Δημαρχείο Ιωαννίνων Ότι το ερχόμενο καλοκαίρι, δηλαδή σε επτά – οχτώ μήνες από σήμερα, θα παραδοθεί αναπλασμένη η Κεντρική Πλατεία των Ιωαννίνων. Η οποία Πλατεία είναι σε ανακατασκευή από τα μέσα περίπου της περασμένης άνοιξης.

Ας μη πανηγυρίζουν!

Κατά την άποψή μας, ο Δήμος και συγκεκριμένα η παρούσα Δημοτική Αρχή δεν είναι να… πανηγυρίζει κιόλας για την ανάπλαση της Πλατείας. Ο πρώτος λόγος είναι το κόστος του έργου, το οποίο χάρη στις παλινωδίες και τις προκαταλήψεις της εκτινάχθηκε στα 5,2 εκατ. ευρώ. Τεράστιο ποσό για μία παρέμβαση αυτού του είδους… 

Δεν ικανοποιεί…

Από την άλλη, η αισθητική της νέας Πλατείας, για την οποία είχε γίνει διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός από την προηγούμενη δημοτική αρχή, είναι σαφές ότι δεν ικανοποιεί τους Γιαννιώτες. Τουλάχιστον τη μεγάλη πλειοψηφία τους, η οποία εκφράζεται με πολύ αρνητικό τρόπο για στοιχεία της όπως οι κυβόλιθοι, το νέο σιντριβάνι, το περιορισμένο πράσινο, η μεταλλική στοά στις παρυφές της κλπ.

Ομοβροντία σχολίων!

Ανοίξαμε χθες σχετική ανάρτηση της ιστοσελίδας «Epiruspost.gr», η οποία είχε από κάτω 136 σχόλια. Ιδού τι έγραψαν ορισμένοι πολίτες (τα μεταφέρουμε αυτούσια διατηρώντας την ορθογραφία): «Τόσα λεφτά για αυτό το πράγμα;;;». «Αν αυτό λέγεται πλατεία για παράγκα το βλέπω». «Γεμάτη πράσινο...». «Θεός φυλάξει τι θα δούμε πάλι». «Όλο προς το χειρότερο». «Έγινε η πλατεία καραγκιόζη μπερτε»! 

Αν αφουγκράζονταν…

Εμείς πάντως για να κρίνουμε επιφυλασσόμαστε να δούμε το τελικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, τα σημάδια δεν είναι καλά και τις πρώτες κριτικές του κόσμου μόνο θετικές δεν τις λες. Όμως, κανείς δεν ακούει. Κρίμα... Γιατί, αν οι τοπικοί άρχοντες αφουγκράζονταν τον πολίτη, θα γίνονταν πιο σοφοί και ίσως απέφευγαν και λάθη που θα μας κυνηγούν για μία ζωή! 

Κατακλυσμιαίες αλλαγές… 

Ας πάμε τώρα λίγο και στα δικά μας, στα του πολύπαθου χώρου της ενημέρωσης. Η οποία ενημέρωση έχει υποστεί κατακλυσμιαίες αλλαγές τα τελευταία χρόνια, καθώς η επέλαση του διαδικτύου άλλαξε κυριολεκτικά τα πάντα και έφερε τα πάνω – κάτω. Αλλαγές που είναι σε διαρκή εξέλιξη, αφού η τεχνολογία δίνει διαρκώς νέα «εργαλεία» και πρακτικές.  

Το διαδίκτυο κυριαρχεί!

✒ Τα παραδοσιακά ΜΜΕ δίνουν τη μάχη της επιβίωσης, ενώ το διαδίκτυο πρωταγωνιστεί πια στην ειδησεογραφία, καθώς διαθέτει ένα σοβαρό πλεονέκτημα, την ταχύτητα ως προς τη μετάδοση της είδησης. Ωστόσο, εφημερίδες, ραδιόφωνα και τηλεόραση εξακολουθούν να παράγουν υψηλού επιπέδου ρεπορτάζ και να βγάζουν ειδήσεις!

 Βγαίνουν ειδήσεις…

✒ Όσο δε περνάει ο καιρός, τα Κοινωνικά Μέσα (social media) παίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο στον χώρο της ενημέρωσης. Πολιτικοί, αυτοδιοικητικοί, άνθρωποι του πολιτισμού και των γραμμάτων, συνδικαλιστές, όλοι σχεδόν δίνουν ειδήσεις και σχόλια άξια δημοσίευσης μέσω αναρτήσεών τους ιδιαίτερα στο Facebook και το X – πρώην Twitter. 

Πρωτοπόρος…

Στην πόλη μας πρωτοπόρος στη χρήση των Κοινωνικής Μέσων και συγκεκριμένα του Facebook είναι αναμφίβολα ο Αλέκος Καχριμάνης. Καθημερινά ανεβάζει μία «ομοβροντία» αναρτήσεων ενημερώνοντας για μικρά και μεγάλα ζητήματα. Από βλάχικες παραδόσεις και ιστορίες του Μετσόβου μέχρι έργα που υλοποιεί η Περιφέρεια.

Ο ανισόπεδος κόμβος…

Προχθές, για παράδειγμα, ιστοσελίδες και εφημερίδες φιλοξενήσαμε την είδηση για την πλήρη παράδοση στην κυκλοφορία του ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή της Λεωφόρου Νιάρχου με την Περιφερειακή Οδό. Κάποιοι συνάδελφοι μάλιστα το έβαλαν πρώτο θέμα! Όλοι πήραμε την πληροφορία από ανάρτηση του Περιφερειάρχη…

Είναι η τακτική…

Κάποιοι του χώρου μας επικρίνουν τον Αλ. Καχριμάνη για τον τρόπο που επιλέγει να δημοσιοποιεί γεγονότα, δηλαδή για το ότι χρησιμοποιεί αναρτήσεις αντί να στέλνει δελτία τύπου. Κι όμως, αυτή, όπως είπαμε παραπάνω, είναι η βασική επικοινωνική τακτική σήμερα. Η ειδησεογραφία ρέει πρώτα στα διαδίκτυο και τα social media. Aλίμονο αν ένας επαγγελματίας δημοσιογράφος δεν διαθέτει λογαριασμούς σ’ αυτά!

Κορυφαίο παράδειγμα…

Να θυμίσουμε εδώ και το παράδειγμα του Πρωθυπουργού. Κάθε Κυριακή, αντί δελτίων τύπου, δημοσιεύει στο Facebook μία ανασκόπηση με τα θέματα της επικαιρότητας που ο ίδιος θεωρεί ως τα πιο σημαντικά. Πολιτικά, οικονομικά, εκπαιδευτικά, υγειονομικά, καλλιτεχνικά κλπ. Αυτή, π.χ., της προηγούμενης Κυριακής είχε έκταση 1.696 λέξεις. Διαβάστηκε και κοινοποιήθηκε από χιλιάδες αναγνώστες!

Φτάνει η γκρίνια…

Έτσι παίζεται λοιπόν σήμερα το παιχνίδι της ενημέρωσης, το οποίο έχει αλλάξει «γήπεδο». Οπότε, ας αφήσουμε σε τοπικό επίπεδο τη γκρίνια για τις αναρτήσεις του Αλέκου Καχριμάνη, μέσω των οποίων, κακά τα ψέματα, όλοι σχεδόν βγάζουμε μικρά ή μεγαλύτερα θέματα για τα Μέσα στα οποία εργαζόμαστε!  

kagoris@proinoslogos.gr