Προσκήνιο - Παρασκήνιο

Γράφτηκε από τον/την Γιώργος Παππάς on . Posted in Προσκήνιο-Παρασκήνιο

Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΥ…

Ύστερα από τον κυκεώνα που παρατηρήθηκε κατά την διάρκεια της κατασκευής του καινούργιου μοντέρνου αστικού δρόμου με την ονομασία «Λεωφόρος Νιάρχου», επιτέλους φτάσαμε στο σημείο να αντιληφθούμε το τι ακριβώς πρόκειται να προκύψει. Το λέμε επειδή πολλοί συμπολίτες νόμιζαν ότι αυτός ο δρόμος θα είναι μία… μίνι «αουτοστράτα» και ευκαιρία για «κόντρες» μεγάλων ταχυτήτων!

Διαψεύστηκαν οικτρά, από το τελικό αποτέλεσμα και μιλάνε περιπαικτικά για τους έξι συνολικά κυκλικούς κόμβους. Αλλά τώρα πλέον φαίνεται καθαρά η αναγκαιότητα αυτών των «κόμβων», επειδή διαφορετικά θα υπήρχαν φανάρια τα οποία θα δυσκόλευαν περισσότερο την κυκλοφορία των… βιαστικών!

Πρώτα – πρώτα ο πρώτος κόμβος της διασταύρωσης της Εθνικής Οδού με την καινούργια λεωφόρο, δείχνει στους οδηγούς ότι έφτασαν στα Γιάννενα και εισέρχονται στην πόλη και επομένως είναι απαραίτητο να… κόψουν ταχύτητα και να προσαρμοστούν στις ανάλογες συνθήκες, που δεν προϋποθέτουν κάτι καινούργιο. Ούτε βιασύνες, ούτε «τρακαρίσματα» επομένως υπάρχει λόγος να γίνουν.

Ύστερα φτάνοντας στην διασταύρωση του καινούργιου δρόμου με την «περιφερειακή» απαιτούνταν βεβαίως ο ανισόπεδος κόμβος αλλά και εκεί η μικρή ταχύτητα είναι απαραίτητη για τους βολεμένους να χρησιμοποιήσουν την «περιφερειακή» είτε προς την Ηγουμενίτσα είτε προς Άρτα, Πρέβεζα, Αθήνα.

Ακολουθούν, η πρόσβαση προς το Νοσοκομείο και η πρόσβαση προς το Πανεπιστήμιο που πλέον με τους ανάλογους κόμβους γίνεται… επί ίσοις όροις χωρίς να δημιουργούνται προτεραιότητες άχρηστες και δυσανάλογες ή καθυστερήσεις, όπως θα συνέβαινε με τα φανάρια.

Το μεγάλο πρόβλημα θα ήταν η εξυπηρέτηση των παρακειμένων οικιών και επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων, το οποίο βρήκε την λύση του με την παρακείμενη και πολύ εύκολη πρόσβαση στις «τοπικές οδούς», οι οποίες μαζί με τον δημιουργηθέντα ποδηλατόδρομο μέχρι την Πεδινή προκάλεσαν την τελική… απαγόρευση της δημιουργίας ενός κλειστού δρόμου, ο οποίος θα εξυπηρετούσε μόνο εκείνους που θα ήθελαν να φτάσουν στην Πεδινή 2-3 λεπτά γρηγορότερα από ότι τώρα.

Ας πιστρωθούν και ας φωνάζουν. Η «Λεωφόρος Νιάρχου» είναι ένα αστικός δρόμος, που συνδέει βασικά στοιχεία της πόλης (Νοσοκομείο – Πανεπιστήμιο) με τον πληθυσμό της ολόκληρο, των πολλών φοιτητών μη εξαιρουμένων, ενώ ένα τόσο μικρό κομμάτι κλειστού δρόμου δεν θα εξυπηρετούσε σε τίποτε και κανέναν.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ!

Η προσοχή επομένως της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας (υπάρχει;) θα πρέπει να επικεντρωθεί στις βασικές παραβάσεις, διπλοπαρκαρίσματα και parking σε απολύτως απαγορευμένα σημεία όπως π.χ. στην στροφή του κεντρικού κυκλικού κόμβου για ανάληψη από τα παρακείμενα Α.Τ.Μ., τα κράνη και κυρίως η αλόγιστη χρήση των κινητών τηλεφώνων εν πλήρει κινήσει. Ποιος θα συνετίσει επιτέλους αυτούς τους επικίνδυνους οδηγούς, οι οποίοι τυχαίνει να είναι και βιαστικοί;

Παρεμπιπτόντως, ως κάτοικος της κεντρικής πλατείας, διπλοσταμάτησα, όπως το κάνουν πολλοί για να πάρουν γλυκά, ή μπέργκερ ή ένα καφέ από παρακείμενα καταστήματα, δίπλα σε παράνομα και… «μόνιμα» σταθμευμένους (τζάμπα) και τους οποίους κανείς δεν ενοχλεί, εμένα όμως που κατέβασα μία βαριά βαλίτσα για να την βάλω μέσα από την παρακείμενη πόρτα του σπιτιού μου, αυθωρεί βρέθηκε όργανο για να με απειλήσει με «κλήση» επειδή εμπόδιζα την κυκλοφορία! (Απλά το… επισημαίνω)

Γι - Πας