Comp 1

Χωρίς Υπαγόρευση

Γράφτηκε από τον/την Κώστας Αγόρης on . Posted in Χωρίς Υπαγόρευση

Παράταση στο ΣΒΑΑ…

Στις 8 Μαρτίου θα ολοκληρωθεί τελικά η διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ιωαννιτών, καθώς δόθηκε παράταση και ορθώς έγινε αυτό, μπας και συμμετάσχουν με προτάσεις και παρατηρήσεις περισσότεροι πολίτες και φορείς. Θέλουν το χρόνο τους αυτά τα πράγματα…

 Οδικός «χάρτης»…

Με αφορμή τη διαβούλευση του Σχεδίου, που πρέπει να τονιστεί ότι αποτελεί ένα σημαντικό οδικό «χάρτη» ο οποίος θα καθορίσει σημαντικές παραμέτρους της ζωής στην πόλη μας για τις επόμενες δεκαετίες, η στήλη θα εξετάσει ορισμένα βασικά σημεία, αυτά τουλάχιστον που τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον μας… 

Εξοικονόμηση ενέργειας…

Ξεκινάμε λοιπόν με ένα από τα προτεινόμενα έργα του ΣΒΑΑ που είναι οι παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στα τέσσερα σχολικά κτίρια του συγκροτήματος της Κιάφας με προϋπολογισμό 5 εκατ. ευρώ. Σπουδαίο έργο αυτό, ειδικά σε μία εποχή ενεργειακής κρίσης όπως η σημερινή, οπότε χαλάλι τα λεφτά! 

Και σε άλλα σχολεία!

Θεωρούμε ότι ο Δήμος θα έπρεπε να εντάξει στη συγκεκριμένη πρόταση και άλλα κτιριακά συγκροτήματα της πόλης που είναι παλιά και η αναβάθμισή τους με αντικατάσταση κουφωμάτων, μονώσεις κλπ. θα βελτίωνε πολύ την κατάσταση. Δεν θα ήταν επίσης χρήσιμο στις στέγες των σχολείων να τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά ώστε να γίνουν ενεργειακά αυτόνομα;  

Υποδομές ποδηλάτου…

Ένα σημαντικό τμήμα από τις προτάσεις του Δήμου αφορά στη δημιουργία υποδομών ποδηλάτου στα Γιάννενα. Έχουμε και λέμε: Δημιουργία ποδηλατόδρομου Μάτσικα – Πέραμα έναντι 4 εκατ. ευρώ, δημιουργία πολιτιστικής ποδηλατικής διαδρομής στο Νησί, έναντι 1 εκατ. ευρώ, δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων και χώρων στάθμευσης ποδηλάτων, με δαπάνη 2 εκατ. ευρώ…

 Ένα μεγάλο δίκτυο…

Αυτή η τελευταία πρόταση περιλαμβάνει την υλοποίηση ενός ποδηλατικού δικτύου που θα συνδέει το Πανεπιστήμιο, δια μέσου της Δωδώνης, με το Κάστρο και τον παραλίμνιο ποδηλατόδρομο, τη σύνδεση τμημάτων της παραλίμνιας διαδρομής με τη Γ. Παπανδρέου, τη διαμόρφωση 5 χλμ. οδών μεικτής χρήσης μέσα σε γειτονιές του κέντρου και τη χωροθέτηση 80 χώρων στάθμευσης ποδηλάτων 

Τι το θέλουν στο Νησί;

✒ Συμφωνούμε με όλα τα παραπάνω. Η χρήση του ποδηλάτου πρέπει να αυξηθεί στα Γιάννενα αν θέλουμε κάποια στιγμή να αποσυμφορηθεί κάπως κυκλοφοριακά η πόλη. Διατηρούμε μόνο μία αμφιβολία για τη χρησιμότητα ποδηλατικής διαδρομής στο Νησί με δαπάνη 1 εκατ. ευρώ. Κατά την άποψή μας, με το ποσό αυτό θα μπορούσαν να γίνουν άλλες περισσότερο πρακτικές παρεμβάσεις στο Νησί. 

Σύνδεση περιοχών…

✒ Το υπό διαβούλευση σχέδιο του Δήμου περιλαμβάνει άλλη μία ενδιαφέρουσα παράμετρο. Προβλέπει τη σύνδεση περιοχών της πόλης μας με μεγάλες υψομετρικές διαφορές μέσω της κατασκευής κατακόρυφων υποδομών όπως ανελκυστήρες, κυλιόμενες σκάλες, πεζογέφυρες κ.λ.π. και έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 4 εκατ. ευρώ. 

Πιο εύκολη η ζωή!

Η συγκεκριμένη πρόταση αφορά γειτονιές όπως η Κιάφα, η Καλούτσιανη και τα Λακκώματα που όλοι λίγο – πολύ ξέρουμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, ιδιαίτερα κάτοικοί τους κάποιας ηλικίας ή άνθρωποι με κινητικά προβλήματα. Μέσω των συγκεκριμένων παρεμβάσεων θα γινόταν ευκολότερη η ζωή πολλών απ’ αυτούς. Μακάρι λοιπόν να προχωρήσει η πρόταση…

 Ανάπλαση στη Μιαούλη…

Υπάρχει στο σχέδιο πρόνοια και για την ακτή Μιαούλη, την παραλίμνια λεωφόρο από τα παλιά σφαγεία μέχρι τη Βογιάννου, καθώς προτείνεται ανάπλαση με εκτιμώμενη δαπάνη 4 εκατ. ευρώ. Βασική φιλοσοφία του έργου -που ως σχέδιο υπάρχει εδώ και χρόνια- είναι, όπως αναφέρεται, η άμεση επαφή των πολιτών με τη λίμνη χωρίς το προστατευτικό τοιχίο.

 Τι φταίει το τοιχίο;

Νομίζουμε ότι δεν υπάρχει λόγος να φύγει όλος ο πέτρινος τοίχος της ακτής Μιαούλη, ο οποίος το χειμώνα συγκρατεί τα κύματα της λίμνης. Ας του κάνουν μερικά ανοίγματα για να κατεβαίνει ο κόσμος στην όχθη. Η οποία όχθη όμως πρέπει να αναπλαστεί, γιατί διαφορετικά δεν υπάρχει περίπτωση να προσελκύσει κόσμο! Πάντως, με τα χρήματα αυτά μπορούν και πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα στη συγκεκριμένη περιοχή… 

Υπερβολικό ποσό…

Kλείνουμε με μία παρατήρηση: Υπερβολική είναι η πρόταση για ανάδειξη και προστασία του Δημοτικού Μουσείου Ιωαννίνων στη βορειοανατολική ακρόπολη του Κάστρου, δηλαδή του Ασλάν Τζαμί, παρέμβαση για την οποία προτείνεται δαπάνη της τάξης των 7,7 εκατ. ευρώ. Δηλαδή τι θα κάνει ο Δήμος με τόσα χρήματα; Θα γκρεμίσει το υπάρχον τζαμί και θα χτίσει άλλα δύο – τρία; Είναι τεράστιο το ποσό… 

Μπείτε διαβούλευση!

Αυτά προς το παρόν για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. Και μία συμβουλή προς αναγνώστες: Μπείτε στη διαβούλευση του Δήμου (www.diavouleusi.eu) και διατυπώστε απόψεις και σχόλια. Για να μη λέτε μετά τι κάνει εδώ ο Δήμος, γιατί δεν αλλάζει εκείνο, πότε θα φτιάξει το άλλο! Μας δίνεται το δικαίωμα να συμμετέχουμε κι εμείς στους σχεδιασμούς του, ας μη το παραμελούμε!

Δεν τιμήθηκαν…

✒ Δεν τιμήθηκαν φέτος τα έξι παλικάρια του λόφου της Δουρούτης. Ούτε δέηση στη μνήμη τους, ούτε στεφάνια και λουλούδια, ούτε ομιλίες για τη θυσία τους ώστε να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι. Ευτυχώς που δε χρειάζεται να τους εξηγήσουμε γιατί τα αφήσαμε έτσι. Δικαιολογημένα θα αναρωτιούνταν: Γιατί να ακυρωθεί ένα μνημόσυνο σε ένδειξη πένθους για τον δήμαρχο Ιωαννίνων; Δεν είναι πανηγύρι, τελετή μνήμης είναι…

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.