Χωρίς Υπαγόρευση
Δεν… ξαφνιάστηκαν!
✒ Φανταζόμαστε, δεν έπεσε κανείς από τα… σύννεφα με το εμπόδιο που προέκυψε στο σημαντικό έργο του λεγόμενου Μεγάλου Δακτυλίου, ο οποίος, με μήκος περίπου τεσσεράμισι χιλιόμετρα, θα αποτελέσει μία εναλλακτική αρτηρία εισόδου – εξόδου στα Γιάννενα αποφορτίζοντας κυκλοφοριακά τη Λεωφόρο Δωδώνης.
Φώναζε από καιρό…
✒ Θυμόμαστε καλά όσοι παρακολουθούμε τα τοπικά τεκταινόμενα τις δημόσιες παρεμβάσεις και ενστάσεις του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος πριν λίγα μόλις χρόνια, ο οποίος ζητούσε να μην περάσει ο δρόμος μέσα από τον υγρότοπο Τσαμαρά στην περιοχή της Ανατολής.
Για τον υγρότοπο…
✒ Ο Σύλλογος νοιάζονταν και νοιάζεται για την καταστροφή του υγρότοπου, ο οποίος να θυμίσουμε πως είναι εντός του Δικτύου Natura 2000 και είναι χειμερινός, δηλαδή γεμίζει νερά τον χειμώνα με τις βροχές, ενώ το καλοκαίρι στεγνώνει. Ωστόσο, οι αρμόδιοι φορείς δεν τον άκουσαν όταν το έργο ήταν στο στάδιο των μελετών…
Σήμερα… εκδικείται!
✒ Να όμως που ο υγρότοπος… εκδικείται σήμερα εκείνους που, ενώ γνώριζαν την ύπαρξή του, τον περιφρόνησαν! Και πλέον το έργο του Δακτυλίου θέλει έξτρα κονδύλια για να γίνει, τουλάχιστον δύο εκατ. ευρώ, με το αποτέλεσμα όμως και πάλι να μην είναι εγγυημένο σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου στην τροποποιητική μελέτη!
Αργά για αλλαγή…
✒ Νομίζουμε ότι είναι αργά πια για την αλλαγή χάραξης του Δακτυλίου ώστε να παρακάμψει πλήρως τον υγρότοπο. Μάλλον θα εφαρμοστεί τελικά η τροποιητική μελέτη, ίσως με κάποιες μικρές αλλαγές! Εδώ όμως θα χρειαστεί να βάλει πλάτη η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Ηπείρου…
Στο χέρι της Περιφέρειας!
✒ Τα κονδύλια του έργου είναι από το ΕΣΠΑ (2014 – 20), άρα πρέπει η Περιφέρεια να αναμορφώσει τον προϋπολογισμό του, δηλαδή να τον αυξήσει. Γι’ αυτό προφανώς και χθες το πρωί ο Αντιδήμαρχος Γ. Αρλέτος ήταν, απ’ ότι πληροφορήθηκε η στήλη, στο γραφείο του Αλέκου Καχριμάνη! Δεν είναι τυχαίο… Όσο για τον υγρότοπο, δεν βλέπουμε να σώζεται!
Πρώτα φτιάχνουν…
✒ Πάντως, οι εξελίξεις με τον Μεγάλο Δακτύλιο είναι ενδεικτικές του πώς λειτουργεί γενικότερα το σύστημα που σχετίζεται με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων στον τόπο μας. Πρώτα φτιάχνουν και μετά… μελετούν! Και στη συγκεκριμένη περίπτωση σοβαρές ευθύνες φέρουν τόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου όσο και η προηγούμενη δημοτική αρχή!
Διαφωτιστικό άρθρο…
✒ Ιδιαίτερα διαφωτιστικό ήταν το προχθεσινό πρωτοσέλιδο άρθρο του πολιτικού μηχανικού Δημήτρη Μακρή, ο οποίος κατέθεσε τη διαπίστωση ότι οι Δήμοι γενικά και ο Δήμος Ιωαννιτών ειδικότερα είναι ανέτοιμοι για τη νέα, ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων!
Μέσα σε δύο μήνες…
✒ Για να στοιχειοθετήσει την άποψή του ο κ. Μακρής, ο οποίος παρακολουθεί στενά και γνωρίζει καλά το συγκεκριμένο ζήτημα, παρέθεσε τις υποχρεώσεις στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων που πρέπει οι Δήμοι να φέρουν εις πέρας μέχρι το τέλος της χρονιάς. Δηλαδή στους δύο μήνες και κάτι ημέρες που υπολείπονται…
Οι υποχρεώσεις…
✒ Μεταξύ άλλων, πρέπει να οργανώσουν χωριστή συλλογή αποβλήτων συσκευασίας (πλαστικό, χαρτί, μέταλλο, γυαλί) στην πόλη, στα δικά τους κτίρια να φτιάξουν υποδομές συλλογής χαρτιού για ανακύκλωση, να εφοδιάσουν τα σχολεία με κάδους για χωριστή απόθεση υλικών, να οργανώσουν χωριστό σύστημα για βιοαπόβλητα, να κάνουν νέους κανονισμούς καθαριότητας!
Έχουμε μείνει πίσω!
✒ Τι απ’ όλα αυτά έχει γίνει από τον Δήμο Ιωαννιτών; Νομίζουμε πως όλοι έχουμε γνώση επί του θέματος. Το γενικό συμπέρασμα είναι πως ο Δήμος έχει μείνει πίσω στην προώθηση της διαδικασίας της ανακύκλωσης. Τελευταίο «ορατό» βήμα, η τοποθέτηση κάδων για απόθεση μεταχειρισμένων ρούχων, υποδημάτων, αξεσουάρ.
Τα βιοαπόβλητα…
✒ Προγράμματα έχουν εξαγγείλει, όμως δε βλέπουμε να υλοποιούνται. Για παράδειγμα, πού είναι οι καφέ κάδοι στους οποίους οι Γιαννιώτες θα μπορούμε να αφήνουμε βιοαπόβλητα, δηλαδή ό,τι περισσεύει από την κουζίνα μας, υπολείμματα τροφών, φλούδες, καφέ, τσόφλια κλπ.; Πέρασε πολύς καιρός, αλλά κάδους δεν είδαμε!
Ζητούν… αυξήσεις!
✒ Πιέσεις προς την Κυβέρνηση για αυξήσεις στα διόδια από το νέο έτος ασκούν, λέει, οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητόδρομων! Επικαλούνται τον πληθωρισμό, ο οποίος -υποστηρίζουν- έχει αυξήσει το κόστος συντήρησης. Κι εμείς οι οδηγοί να ζητήσουμε μειώσεις στα διόδια γιατί ο πληθωρισμός αύξησε το κόστος ταξιδιού! Ευτυχώς υπάρχουν οι εθνικές οδοί που δεν έχουν διόδια. Εκεί θα καταλήξουμε…