Χωρίς Υπαγόρευση

Γράφτηκε από τον/την Κώστας Αγόρης on . Posted in Χωρίς Υπαγόρευση

Αχρείαστο ζήτημα…
Ένα αχρείαστο για την πόλη ζήτημα «άνοιξε» στην Ανεξαρτησίας με βασική ευθύνη του Δήμου. Ο λόγος για το αν θα πρέπει να πεζοδρομηθεί ή όχι η οδός, η οποία πρόσφατα απέκτησε «νέο» οδόστρωμα, που, εδώ που τα λέμε, δεν έχει μεγάλη διαφορά από το προηγούμενο.
 
Ήπιας κυκλοφορίας…
Η ανακατασκευή του έγινε με σκοπό να λειτουργήσει η Ανεξαρτησίας ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας οχημάτων. Δηλαδή, ήταν εξ αρχής σαφής ο χαρακτήρας της. Όμως, κάπου στην πορεία προέκυψε η πρόταση πεζοδρόμησης και εδώ αρχίζει το… μπέρδεμα! 
 
Αντί να ξεκαθαρίσει…
Η Δημοτική Αρχή, αντί να ξεκαθαρίσει κατευθείαν ότι η οδός θα λειτουργεί ως ήπιας κυκλοφορίας, άρχισε να το… σκέφτεται για πεζοδρόμηση, χωρίς όμως να λάβει υπόψη της ότι κατά μήκος της λειτουργούν πάνω από 60 εμπορικά καταστήματα που θα υποστούν πλήγμα από μία τέτοια εξέλιξη. 
 
Πώς θα πάει;
Για παράδειγμα, αν απαγορευθούν τα οχήματα πώς θα πάει ο πελάτης σε ένα από τα αρκετά καταστήματα πώλησης εργαλείων και αγροεφοδίων να αγοράσει, ένα χορτοκοπτικό, ας πούμε; Πού θα αφήσει το όχημα και πώς θα το μεταφέρει σ’ αυτό; H απάντηση απλή: Θα επιλέξει άλλο μαγαζί εκτός πόλης και με πάρκινγκ για να ψωνίσει!
 
Δίκαια αντιδρούν!
Είναι λογικό λοιπόν οι έμποροι της Ανεξαρτησίας να αντιδρούν στο ενδεχόμενο πεζοδρόμησής της, τη στιγμή μάλιστα που μαζί τους δεν έχει γίνει κανένας διάλογος ώστε να διατυπώσουν κι εκείνοι τις απόψεις τους. Η Δημοτική Αρχή φαίνεται ότι συζητάει μόνο με τους επαγγελματίες εστίασης και τον Σύλλογο Ιστορικού Κέντρου.
 
Δεν αρκεί αυτό…
Αυτοί οι τελευταίοι προφανώς και επιθυμούν πεζοδρόμηση της αρτηρίας, αν και δεν νομίζουμε ότι κάτι τέτοιο θα φέρει περισσότερο κόσμο σ’ αυτήν. Το πολύ – πολύ να απλωθούν τα τραπεζοκαθίσματα, όμως αυτό δεν αρκεί για να γίνει μαγνήτης για πολίτες και επισκέπτες η οδός, τη στιγμή μάλιστα που πολύ κοντά είναι η λίμνη!
 
Πού θα  κατευθύνονται;
✒ Και κάτι ακόμα: Έχει σκεφτεί κανείς εκεί στον Δήμο το πού θα διοχετεύονται τα οχήματα τα οποία σήμερα κατεβαίνοντας από Αβέρωφ στρίβουν στην Ανεξαρτησίας και φεύγουν προς Γηροκομείο και Λιμνοπούλα; Αν αυτή κλείσει θα πηγαίνουν όλοι αυτοί προς Παραλίμνιο; 
 
Θέλει σχεδιασμό…
✒ Με άλλα λόγια, τέτοιες αλλαγές δεν μπορεί να γίνονται χωρίς γενικότερο κυκλοφοριακό σχεδιασμό, για να μην δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που έχουμε σήμερα. Με αποσπασματικές αποφάσεις η ποιότητα ζωής στα Γιάννενα δεν θα βελτιωθεί ποτέ!
 
Έπεσε σε δέντρο!
Μένοντας στα κυκλοφοριακά, εντύπωση προκάλεσε το περιστατικό που συνέβη το απόγευμα της Κυριακής στους Αμπελόκηπους, όταν Ι.Χ. έπεσε πάνω σε δέντρο. Συνηθισμένο συμβάν, θα πει κανείς. Ως συμβάν ναι, εκείνο όμως που προκαλεί το ενδιαφέρον είναι η ηλικία του οδηγού που έχασε τον έλεγχο. Μιλάμε για άνθρωπο 98 ετών!
 
Πολλοί ηλικιωμένοι…
Δεν είναι ο μόνος ηλικιωμένος ο οποίος οδηγεί ακόμα το αυτοκίνητό του στα Γιάννενα. Βλέπει κανείς συχνά στους δρόμους κυρίους και κυρίες 80 – 85 ετών και βάλε με το τιμόνι στο χέρι. Εξάλλου, αν είναι κανείς ακμαίος, δύσκολα αφήνει το Ι.Χ., το οποίο είναι πολύ εξυπηρετικό, εδώ που τα λέμε.
 
Είναι… ασφαλές;
Όμως το να οδηγεί ένας άνθρωπος σχεδόν αιωνόβιος δεν είναι πολύ… συνηθισμένο και δεν ξέρουμε και πόσο ασφαλές είναι τόσο για τον ίδιο όσο και για τους υπόλοιπους πολίτες. Για παράδειγμα, κοντά στο σημείο του πρόσφατου ατυχήματος στους Αμπελόκηπους υπάρχει παιδότοπος! Αν το όχημα πήγαινε προς τα εκεί, τι θα γινόταν;
 
Kάποιος ανανέωσε…
Προφανώς ο εν λόγω οδηγός διαθέτει δίπλωμα. Ποιος του ανανέωσε άραγε την άδεια σε τέτοια ηλικία; Πρέπει να ερευνηθεί αυτό… Επίσης, ποιοι γιατροί του έδωσαν βεβαιώσεις για να ανανεώσει το δίπλωμά του; Κι αυτό πρέπει και μπορεί εύκολα να ερευνηθεί!
Κούκλα η Ναύπακτος!
✒ Μία κούκλα είναι η Ναύπακτος στην Αιτωλοακαρνανία. Με τις παραλίες, τα κάστρα της, τα γραφικά πλακόστρωτα στενά της σε… ξεγελάει και συχνά σε κάνει να νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε νησί. Να μία καλή επιλογή για διακοπές φέτος που τα ακτοπλοϊκά έχουν φτάσει στον... θεό, για εκείνους εννοείται που θέλουν να ξεφύγουν απ’ τα παράλια της Ηπείρου!
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.