Τολμηρά
Παράγινε το κακό!
✒ H σχολική βία βρέθηκε και πάλι ως θέμα στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας τις τελευταίες ημέρες και δικαιολογημένα. Το κακό έχει παραγίνει με τη συμπεριφορά των μαθητών στα σχολεία, η οποία κυριολεκτικά έχει… ξεφύγει. Δεν είναι όμως καινούριο το φαινόμενο. Εδώ και καιρό επιδεινώθηκε το πράγμα
Με «τσαμπουκά»…
✒ Οι σημερινοί μαθητές δεν θυμίζουν σε τίποτα εκείνους παλαιότερων δεκαετιών. Έχουν θράσος σήμερα τα παιδιά, «τσαμπουκά», δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους. Θεωρούν ότι έχουν μόνο δικαιώματα, και όταν νιώσουν ότι θίγονται, οδηγούνται σε πρωτόγνωρες εκρήξεις.
Αλίμονο…
✒ Oι εκρήξεις αυτές εκδηλώνονται κυρίως εναντίον των συμμαθητών τους και αλίμονο αν ένα παιδί είναι πιο ήσυχο, πιο συνεσταλμένο από τα άλλα. Ο ήπιος χαρακτήρας εκλαμβάνεται ως αδυναμία και σε πολλές περιπτώσεις ξεκινάει το bullying, το οποίο μπορεί να έχει οδυνηρά επακόλουθα.
Οι εκπαιδευτικοί…
✒ Δεν είναι όμως μόνο η συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές που πρέπει να μας προβληματίζει. Με αδιαφορία, θράσος και αναίδεια αντιμετωπίζει σήμερα ένα σημαντικό κομμάτι του μαθητικού πληθυσμού και τους διδάσκοντες, τους καθηγητές τους, στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.
Ένα παράδειγμα…
✒ Ακούμε κατά καιρούς απίστευτα περιστατικά από φίλους εκπαιδευτικούς που τα ζουν καθημερινά στα σχολεία όπου εργάζονται με πρωταγωνιστές τα παιδιά. Κάποια τέλος πάντων από αυτά. Παράδειγμα πρόσφατο: Μαθητής Α’ Γυμνασίου (Πρώτης Τάξης, έχει σημασία αυτό) σε σχολείο των Ιωαννίνων κάνει φασαρία εν ώρα μαθήματος.
Ξεκάθαρη απειλή…
✒ Του κάνει παρατήρηση η καθηγήτρια, της αντιμιλάει με μία φράση που δεν θα μεταφέρουμε εδώ, τον βγάζει έξω από την αίθουσα με ωριαία αποβολή. Ανοίγοντας την πόρτα να φύγει γυρίζει και της λέει: «Θα μου το πληρώσεις αυτό»! Ναι, όπως το γράφουμε. Το δωδεκάχρονο απείλησε ξεκάθαρα την καθηγήτριά του!
Τα χέρια… δεμένα!
✒ Δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Υπάρχουν και άλλα τέτοια που αποδεικνύουν ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει. Και κάπως έτσι το εκπαιδευτικό προσωπικό βιώνει ουσιαστικά μία «τρομοκρατία», καθώς αντιμετωπίζει την αναίδεια των μαθητών -όχι όλων, αλλά μία αξιοσημείωτης μερίδας- έχει όμως τα χέρια δεμένα και δεν μπορεί να αντιδράσει αποφασιστικά.
Η οικογένεια…
✒ Ο εκπαιδευτικός σήμερα, πέρα από την επίπληξη και την αποβολή, δεν έχει άλλο τρόπο να αντιδράσει απέναντι σε έναν μικρό τρομοκράτη που εκρήγνυται όταν του χαλάει η… ζαχαρένια. Και δεν είναι μόνο τα παιδιά, αλλά και οι οικογένειες. Οι οποίες όταν θεωρούν ότι… θίγονται οι κανακάρηδες, εξανίστανται και κατηγορούν όλους του υπόλοιπους!
Όταν έχεις πλάτη…
✒ Πώς λοιπόν να διαπαιδαγωγηθεί ο μαθητής από το σχολείο του όταν ξέρει πως για ό,τι κάνει, ακόμα και για το χειρότερο, θα έχει την πλάτη της μαμάς και του μπαμπά που θα τρέξουν να τον υποστηρίξουν; Τι να σου κάνει ένας καθηγητής, ο διευθυντής ή ο υποδιευθυντής του σχολείου;
Αν διαπαιδαγωγούν…
✒ Mε άλλα λόγια, όλα ξεκινούν από την οικογένεια και τις αρχές που πρώτη εκείνη δίνει στα παιδιά της. Αν τα μαθαίνει να σέβονται τους μεγαλύτερους και τους συμμαθητές τους, τους ανθρώπους με προβλήματα ή ιδιαιτερότητες, αν τους διδάσκει ότι δεν έχουν μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις, είναι σίγουρο ότι θα ανταποκριθούν.
Τι ακριβώς κάνουν;
✒ Το κάνουν αυτό οι σύγχρονες οικογένειες; Διδάσκουν στα παιδιά καλούς τρόπους συμπεριφοράς και σεβασμό; Ή τα προτρέπουν να διεκδικούν δικαιώματα με «τσαμπουκά», κάνοντάς τα να νιώθουν ότι αυτά είναι και κανένας άλλος; Επιτρέψτε μας να πιστεύουμε ότι για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό απ’ αυτές ισχύει το δεύτερο!
Πολύ καλό μέτρο!
✒ Κλείνοντας, όσον αφορά στα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση, θα σταθούμε σε ένα. Στο ότι οι γονείς θα καλούνται να πληρώσουν για τις φθορές που προξενούν τα παιδιά τους στα σχολεία. Πρέπει να υλοποιηθεί αυτό και μάλιστα με αυστηρότητα. Θα αλλάξουν πολλά…
Φεύγουν τα χιόνια…
✒ Πρόωρα φεύγουν φέτος τα χιόνια από τις κορυφές των βουνών μας. Βλέπεις, τις τελευταίες ημέρες έχει βάλει ασυνήθιστη για την εποχή ζέστη Ούτως ή άλλως δεν ήταν πολλά. Ήπιος ο περασμένος χειμώνας. Ας ελπίσουμςε ότι αυτό δε θα το πληρώσουμε ακριβά το ερχόμενο καλοκαίρι (Η φωτό από τον ορεινό Αμάραντο Κόνιτσας).
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.