ΤΟΛΜΗΡΑ
ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ...
Δέκα χρόνια κυβερνήσεις – Γ. Παπανδρέου – ΣαμαροΒενιζέλου – Τσίπρα το είχαν στα αζήτητα το συγκεκριμένο έργο. Όλα τα σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά! Τώρα ξαφνικά ο κακός χαμός ένθεν κακείθεν. Μέχρι και ο Κ. Μπάρκας, Βουλευτής Π΄ρεβεζας ξεσηκώθηκε και τα βάζει με την... κακιά σημερινή κυβέρνηση που δεν ολοκλήρωσε το έργο Γιάννινα – Κακαβιά. Μάλιστα, τα έβαλε με τον Κώστα Τασούλα που δεν τον κάλεσε στη σύσκεψη που έγινε στο γραφείο του στη Βουλή την περασμένη Δευτέρα!
ΜΟΝΟ ΓΙΑΝΝΙΩΤΕΣ!
Ήταν καλεσμένη του Κώστα Τασούλα η Βουλευτής Ιωαννίνων ΣΥΡΙΖΑ κ. Μερόπη Τζούφη επειδή το όλο ζήτημα αφορούσε τον Νομό Ιωαννίνων, στα όρια του οποίου θα κατασκευαστεί ο συγκεκριμένος δρόμος. Άρα, το παράπονο του κ. Μπάρκα πέφτει στο κενό. Αν σκεφτεί κάποιος ότι στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ ούτε μια φορά δεν ζήτησαν την γνώμη του μοναδικού Βουλευτή Ιωαννίνων Κ. Τασούλα για θέματα της Περιφέρειάς του, τότε αντιλαμβάνεται περί ποιότητας πολιτικών. Η πράξη του Κ. Τασούλα να καλέσει την κ. Τζούφη έχει την σημασία της και θεωρώ ότι η ίδια θα εκτίμησε πρόσωπα και καταστάσεις!
ΟΨΙΜΑ!..
Στο κενό πέφτουν και τα όψιμα κλάματα του κ. Μπάρκα για την λειτουργία των Κέντρων Υγείας στην Πρέβεζα. Όταν εμείς γράφαμε και λέγαμε για το κατάντημα, ο κ. Μπάρκας έπαιζε τον ρόλο του... κουφού! Σε Πρέβεζα – Πάργα – Καναλάκι – Φιλιππιάδα τα Κ.Υ. υπολειτουργούν και μόνο ένα οκτάωρο εξυπηρετούν τον κόσμο. Το φαινόμενο δεν είναι σημερινό αλλά έρχεται από το απώτερο και το κοντινότερο παρελθόν. Απλά τώρα αποφάσισε να κάνει αντιπολίτευση ο συγκεκριμένος βουλευτής και τώρα ανακάλυψε τα κουσούρια όλα της κυβέρνησης.
❁ Η ΑΓΩΝΙΑ...
Η στήλη και ο υπογράφων συμμερίζεται την αγωνία του τέως βουλευτή Αντ. Φούσα για την τύχη του Ιόνιας Οδός – Κακαβιά αλλά αυτή ήλθε κάπως όψιμα και με καθυστέρηση μίας 15ετίας περίπου. Την αγωνία του που εξέφρασε μέσα από τις στήλες του «Π.Λ.» και σαν δημόσια θέση θα μας επιτρέψει να θυμηθούμε κι’ εμείς τι έγινε και τι δεν έγινε στον τόπο μας τις τελευταίες δεκαετίες και φυσικά όταν ίδιος ο κ. Φούσας ήταν Βουλευτής επί Καραμανλή.
■ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΑ ΕΡΓΑ!
Στοιχειωμένο έργο η Εγνατία Οδός επί Μητσοτάκη Κώστα, ο οποίος την ξεκίνησε το 1991 για να την εγκαινιάσει το 2009 ο Κ. Καραμανλής. Στοιχειωμένο έργο και η Ιόνια που άρχισε επί Καραμανλή και εγκαινιάστηκε πέντε – έξι φορές επί Σπίρτζη – Τσίπρα. Ακόμη περισσότερο στοιχειωμένος ο κάθετος άξονας προς τα Αλβανικά σύνορα που είναι ο μόνος που δεν έχει δημιουργηθεί κατά μήκος της Εγνατίας Οδού.
❖ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ...
Βιάστηκε ο κ. Φούσας να επιρρίψει ευθύνες στο τότε δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ιωαννιτών που αντέδρασε στο ενδεχόμενο τριχοτόμισης του λεκανοπεδίου και δεν επέρριψε ευθύνες σ’ εκείνους που εντελώς ακριτα σχεδίασαν την Ιόνια, όπως έγινε στη συνέχεια και η οποία περνάει από τον ορεινό όγκο Κοσμηρά - Μάρμαρα – Γραμμενοχώρια – Αγ. Φανερωμένη. Αν ρωτούσε τον κ. Καλογιάννη που τότε ήταν στο αρμόδιο υπουργείο θα μάθαινε περισσότερα και δεν θα εκτίθονταν με όσα έγραψε πρόσφατα καταλογίζοντας ευθύνες στο τότε δημοτικό συμβούλιο που αντέδρασε προστατεύοντας τα συμφέροντα των πολιτών!
❁ Η ΠΑΡΑΔΟΧΗ...
Γράφω παραπάνω ότι βιάστηκε ο κ. Φούσας, διότι τα γεγονότα τον διέψευσαν, αφού ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής παραδέχτηκε οτι μελέτη παράκαμψης του λεκανοπεδίου υπάρχει, αλλά οι κυβερνήσεις που ακολούθησαν μετά το 2006 ούτε δεκάρα δεν διέθεσαν για το συγκεκριμένο έργο. Όλοι έκαναν πως δεν άκουγαν, δεν μάθαιναν και τώρα ξαφνικά όλοι ξύπνησαν από λήθαργο και χτυπιούνται κάτω ψάχνοντας και υπεύθυνους να φορτώσουν ευθύνες.
■ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ!
Αντιλαμβάνεστε τι θα γίνονταν στο λεκανοπέδιο, αν ακόμη ένας τέτοιος τεράστιος δρόμος έρχονταν να προστεθεί στους ήδη δύο, περιφερειακός, Βλαχόστρατα. Πανεπιστήμιο, Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και φυσικά τα δημοτικά διαμερίσματα Πεδινής – Σταυρακίου, Μάρμαρα, Βουνοπλαγιάς, Καρδαμιτσίων θα καταστρέφονταν όλοσχερώς κι’ αυτό διότι οι μελετητές ήταν εντελώς εκτός τόπου και χρόνου!
❖ Ο ΘΥΜΟΣ...
Το ότι ο τότε υπουργός Γ. Σουφλιάς θύμωσε για την αντίσταση του Δημοτικού Συμβουλίου και έριχνε κεραυνούς δεν σημαίνει ότι είχε και δίκιο. Έπρεπε να σιχτίρει τότε ο Γ. Σουφλιάς όλους όσους σχεδίασαν στο γόνατο την Ιόνια Οδό, για να πάρουν όσο μπορούσαν γρηγορότερα τα μπικικίνια. Η νέα χάραξη της Ιόνιας που παρακάμπτει το κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών έγινε στι πίτς – φυτίλι αλλά έμεινε στα αζήτητα για να ξανα έλθει στην επιφάνεια με την σημερινή κυβέρνηση των έξι μηνών. Πρώτος που ξανα έφερε στην επικαιρότητα τον άξονα Γιάννινα – Κακαβιά ήταν ο υπογράφων που έθεσε το θέμα στον Κυριάκο Μητσοτάκη στην ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2019!
❁ ΟΙ ΜΥΔΡΟΙ...
Δεν οφελούν όμως σε τίποτα οι εκ των υστέρων μύδροι εναντίον της τότε δημοτικής αρχής που έκανε το αυτονόητο, που ήταν η προστασία των συμφερόντων των δημοτών. Οι μύδροι έπρεπε να ριχτούν εκείνη την περίοδο, κυρίως προς εκείνους που είχαν την ευθύνη του σχεδιασμού! Εκ των υστέρων οι «προφήτες» περισσεύουν και το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να εκτίθενται απέναντι στους πολίτες.
■ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ...
Το ζητούμενο σήμερα είναι να βρεθούν χρήματα να ολοκληρωθεί το έργο στις κανονικές διαστάσεις μέχρι την Κακαβιά. Σ’ αυτό πρέπει να ριχτεί το βάρος αφήνοντας πίσω τα μυξοκλάματα με το αιτιολογικό ότι πάνω από το Καλπάκι δεν υπάρχει Ελλάδα. Ιδιαίτερα τα μυξοκλάματα από κείνους που επι μία 15 ετία εσιώπησαν κοιμούμενοι τον ύπνο του δικαίου!
❖ ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ!
«Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται. Ο Κυριάκος αποφασίζει την διαγραφή Ζαγοράκη» με δέκα λέξεις έστειλαν... αδιάβαστο τον Ευρωβουλευτή Θ. Ζαγοράκη που προτίμησε την φανέλα του ΠΑΟΚ – Σαββίδη από την φανέλλα της Ν.Δ.. Σφύριγμα φάουλ, κόκκινη κάρτα κι’ έξω από την γαλάζια ομάδα ο Θοδωρής!
❁ Η ΑΠΕΙΛΗ...
Είχε προηγηθεί η απειλή Ζαγοράκη ότι δεν έχει θέση στην ΝΔ αν τιμωρηθεί ο ΠΑΟΚ – Σαββίδης για συμμετοχή σε δεύτερη ομάδα, κάτι που ο νόμος για την λειτουργία του ποδοσφαίρου απαγορεύει. Στην αρχή έσκιζαν τα ρούχα τους οι ΠΑΟΚτζήδες για συμμετοχή στην Ξάνθη, για ν’ αποκαλυφθεί το σικέ παιχνίδι εις βάρος των άλλων ομάδων και των ιδιοκτητών τους που, εκτός του Ολυμπιακού, λειτουργούν στα όρια της επιβίωσης.
■ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ...
Γίναμε μάρτυρες το προηγούμενο διάστημα στη λύση των διαφορών μεταξύ Σαββίδη – Μαρινάκη. Ρώσο αποκάλεσε το αφεντικό του ΠΑΟΚ ο πρόεδρος του ΟΣΦΠ για να πάρει την απάντηση ότι άλλο Ρώσος κι’ άλλο Πόντιος! Αυτό έφτασε για να πάρει φωτιά το φυτίλι και να αρχίσουν να σκάνε βόμβες που κανένας Αυγενάκης δεν μπορεί να κάνει κάτι τώρα!
❖ Η ΔΙΑΓΡΑΦΗ...
Διαγράφει τον Ζαγοράκη ο Κυριάκος και φροντίζει να αλλάξει τον νόμο περί αποπομπής των ομάδων ΠΑΟΚ – ΞΑΝΘΗ να πέσουν στα μαλακά. Εκεί είναι που πιάνονται κορόϊδα οι πρόεδροι των ομάδων που έχασαν κατηγορία για πολύ μικρότερα αδικήματα. Άρης – Ηρακλής στην Θεσσαλονίκη (Βοράς) και ΠΑΣ Γιάννινα έχουν πληρώσει το τίμημα της νομιμότητας χωρίς να νοιαστεί κάποιος από την πολιτεία για την τύχη του. Ο ΠΑΣ Γιάννινα έχασε την συμμετοχή σε αγώνες της Ευρώπης διότι είχε κάποια «βερεσεδάκια»!
❁ Η ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ...
«Διέταξε κομματική πειθαρχία ο Κυριάκος στην ψήφιση του νόμου απαλλαγής του ΠΑΟΚ από την βαρειά ποινή της πτώσης. Αρνήθηκε αυτή την πειθαρχία ο πρώην Πρωθυπουργός Α. Σαμαράς, ο οποίος δεν φαίνεται να συμμερίζεται τέτοιου είδους τακτικές. Δηλαδή, μία τέτοια κίνηση του Λ. Αυγενάκη κατάφερε να ανοίξει μέτωπα τέτοια που δεν γνωρίζει κανείς που μπορούν να οδηγήσουν. Πάντως, δεν θα θέλαμε να έχουμε επανάληψη Μητσοτακο – Σαμαρικής ρήξης!
■ Η ΓΕΦΥΡΑ...
Την κατασκευή πεζογέφυρας που θα ενώνει το νησί με την Αμφιθέα έβαλε ο επικεφαλής τον «Οριζόντων» Σπ. Ριζόπουλος στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, κάτι που εδώ και πολλά χρόνια ακούγεται από διάφορες πλευρές. Μία απόσταση 150 μέτρων είναι εκείνη που χωρίζει το νησί και λόγος ανώτερης βίας δεν επιτρέπουν την απο ξηράς προσέγγισή του.
❖ Η ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ...
Οι ειδικοί λένε ότι αν κάτι τέτοιο συμβεί, δηλαδή η κατασκευή γέφυρας, τότε το νησί θα απογειωθεί από την επισκεψιμότητα. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο καθόλου δεν επηρεάζει την σημερινή επικοινωνία μέσω των καραβιών για τα οποία το τελευταίο διάστημα γίνεται έντονη συζήτηση για το καθεστώς λειτουργίας που τα διέπει.
❁ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ...
Σήμερα το νησί γίνεται προσβάσιμο μέσω καραβιών και επισκέψιμο για το Μουσείο Αλή – Πασά, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει εντελώς. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό όταν θησαυροί κρυμένοι όπως είναι τα μοναστήρια μένουν κλειστά στο ευρύ κοινό και τα οποία έχουν να μολογήσουν την δική τους τεράστια ιστορία. Αν κι’ έχουν πέσει πολλά εκατομύρια ευρώ για την αναστήλωσή τους, εν τούτοις μένουν απρόσιτα στον κόσμο που περιορίζεται στο μουσείο Αλή Πασά και στα εδέσματα που «σερβίρονται» στη συγκεκριμένη διαδρομή από το λιμάνι.
■ Η ΕΚΚΛΗΣΗ...
Κάνουμε μία ακόμη έκκληση προς τον δεσπότη Μάξιμο να αναλάβει πρωτοβουλία ο ίδιος ν’ ανοίξει τα μοναστήρια στον κόσμο για να πολλαπλασιαστούν οι επισκέπτες. Είναι δική του ευθύνη να αλλάξει το καθεστώς που έχει θεσπιστεί και που κάνει απαγορευτική την επίσκεψη σήμερα. Νησί δεν είναι μόνο τα καράβια και οι καραβοκύρηδες κι’ αυτό πρέπει να το καταλάβουν οι πάντες!
Kαι για την αντιγραφή:
Γιώργος Γιαννάκης
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.