ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ...
«Black Friday»: Αμερικανόφερτη ιδέα που θ’ ανακυκλώνει τη φτώχεια μας!..
Νέα ήθη, νέες συνήθειες φτάνουν δειλά – δειλά και στη χώρα μας, η οποία διανύει πολύ δύσκολες μέρες και προσπαθεί με κάθε τρόπο να σταθεί όρθια. Ο λόγος για την αμερικανόφερτη ιδέα «Black Friday» ή κατά πιστή μετάφραση «Μαύρη Παρασκευή», που αφορά εμπορικά κατατήματα, τα οποία για μια μέρα διαθέτουν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές. Ο κάθε καλόπιστος πολίτης θα πει: «φυσικά, γιατί όχι σε μια πρωτοβουλία που δίνει στον καταναλωτή την δυνατότητα να ψωνίσει πολύ φθηνότερα»; Εξάλλου, είναι γνωστό ότι η αγορά το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε... συμπληγάδες, με τους περισσότερους επαγγελματίες να αναζητούν διάφορους τρόπους αναθέρμανσής της, ενόψει μάλιστα και της εορταστικής περιόδου.
Την περασμένη Παρασκευή λοιπόν και στα Γιάννενα αρκετά καταστήματα, ακολούθησαν τον αμερικάνικο αυτό «θεσμό», θέλοντας στην ουσία να κάνουν μια... σφυγμομέτρηση για τον εάν μπορεί μια τέτοια ιδέα να προσελκύσει και τους Έλληνες καταναλωτές (σημειωτέον ότι πριν λίγες μέρες υπήρχε και το δεκαήμερο εκπτώσεων). Η εικόνα με «ουρές» πολιτών έξω από κάποια καταστήματα ήταν πρωτόγνωρη, όταν μάλιστα τις περισσότερες μέρες δεν... κουνιέται φύλλο στην αγορά! Βέβαια, αυτη η κινητικότητα, δεν μεταφράστηκε και σε τζίρο για τα πιο πολλά καταστήματα. Κάποιοι κλάδοι επωφελήθηκαν πιο πολύ, ενώ περισσότερη... ζήτηση είχαν οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που συχνά ούτως ή άλλως προχωρούν σε διάφορες προσφορές των προϊόντων τους.
Ενδιαφέροντα ήταν εξάλλου και τα πρώτα στοιχεία που συγκέντρωσε από τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), σύμφωνα με τα οποία στην περιοχή μας συμμετείχε σχεδόν το 50% των καταστημάτων, με εκπτώσεις της τάξεως του 20% σε εμπορεύματα της νέας σεζόν και 50% σε εμπορεύματα «stock». Από τους Γιαννιώτες εμπόρους καταγράφηκε επίσης καλύτερη κίνηση των πωλήσεων σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.
Βέβαια, οι περισσότεροι καταστηματάρχες εμφανίστηκαν απροετοίμαστοι για την ιδέα της «Μαύρης Παρασκευής», ενώ είναι ακόμη επιφυλακτικοί για την αποτελεσματικότητά της στο σύνολο της αγοράς, με τους μικρομεσαίους να είναι τελικά και οι πιο... ριγμένοι!
* * *
Όπως και να’ χει πάντως πρόκειται για μια πρωτοβουλία που δεν μπορεί να απορρίψει κανείς χωρίς σκέψη, αφού θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να λειτουργήσει ευεργετικά για τους καταστηματάρχες, αλλά και για τους καταναλωτές, οι οποίοι πια κυνηγούν μετά μανίας, τις προσφορές. Ήταν λοιπόν και η «Μαύρη Παρασκευή» μια απόπειρα αναθέρμανσης της αγοράς, με την πρώτη χρονιά λειτουργίας της να αφήνει ανάμεικτες εντυπώσεις. Ασφαλή συμπεράσματα όμως δεν μπορούν να εξαχθούν, αν και σε τόσο δύσκολες εποχές, καλό είναι να δοκιμάζουμε τρόπους που μπορούν να αποφέρουν κάποια οφέλη, έστω και μικρά.
Πάντως, γεγονός είναι ότι όσο η ανεργία «φουντώνει» και η οικονομία βουλιάζει, χωρίς να δείχνει έστω και δείγματα ανάκαμψης, καμιά ιδέα ελληνική ή ξένη δεν μπορεί να έχει πραγματική βάση και συνέχεια. Δυστυχώς, θα ανακυκλώνει συνεχώς τη φτώχεια μας…
•Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.