Αιχμές και Νύξεις
Το παιδικό μπούλινγκ…
• Παρακολουθώ την συζήτηση στην τηλετύφλα μεταξύ των εκλεκτών αλεσμένων για το σχολικό BULLYING και όλοι ρίχνουν την πέτρα του αναθέματος στην οικογένεια: Ναι, έχει και αυτή την ευθύνη της, αλλά όλοι οι άλλοι είναι ανεύθυνοι; Η τηλετύφλα δεν έχει καμία ευθύνη; Όποιο κανάλι και αν ανοίξει ο τηλεθεατής, τι θα δει; Πυροβολισμούς, σφαγές, δολοφονίες, έρωτες, βιασμούς και φυσικά ΑΝΩ ΤΩΝ 8 ετών, ή άνω των 12 ετών. Και τι θα πει ο πατέρας, στον κάτω των 12 ετών: - Γιωργάκη, πήγαινε τώρα στην βιβλιοθήκη να διαβάσεις να είσαι έτοιμος για αύριο για το σχολείο σου. Και ο πατέρας επιτρέπει στον Βασιλάκη που είναι 12 ετών και άνω να απολαύσει τις σφαγές, τους έρωτες, τις δολοφονίες, τους βιασμούς ώστε να είναι έτοιμος για την επόμενη μέρα στο σχολείο του, μαζί με άλλους συμμαθητές του για πλήρη εφαρμογή των όσων του επέτρεψε ο πατέρας του, παρούσης και της μητέρας του να απολαύσει από την τηλετύφλα… Το BULLYING εν δράσει.
«Και γεφύρια θα σας φτιάξω…»!
• Οι πρόσφατες εκλογές στο ΣΥΡΙΖΑ, για την ανάδειξη νέου προέδρου, μου έφερε στο νου την περιοδεία υποψήφιου βουλευτή, που έταζε ό,τι του ήρχετο στο νου, οπόταν κάποια στιγμή, εν τη ρύμη του λόγου του, ύψωσε την φωνή του και τους έταξε: «Και γεφύρια θα σας φτιάξω». Του απάντησαν, «Δεν έχουμε ποτάμι». Αυτός ακάθεκτος επανέλαβε: «Και γεφύρια θα σας φτιάξω». Ο μύθος δηλοί, ότι δεν επισκεπτόμαστε ένα σχολείο και υποσχόμαστε τα πάντα, αλλά επισκεπτόμαστε το σχολείο, βλέπουμε τις ελλείψεις, τις σημειώνουμε και εν καιρώ τω δέοντι, καλύπτουμε ό,τι είναι δυνατόν, χωρίς τις επιδείξεις πως περνάμε από το κάγκελο… Ως άλλος Μαυρογιαλούρος!
Η παραμέληση της Αμφίπολης…
• Όσοι έτυχε να επισκεφθούν το ανακαλυφθέν ιστορικό μνημείο στο λόφο Καστά στην Αμφίπολη, μένουν έκθαμβοι από την μοναδικότητά του και τον πλούσιο αρχιτεκτονικό πλούτο που περιέχει το μνημείο αυτό. Παρότι το ίδιο το μνημείο θα κάλυπτε τα έξοδά του από την περαιτέρω εξερεύνησή του, από τα εισιτήρια των επισκεπτών, η νοσηρά αντίληψη του Αθηνοκεντρικού κράτους παρεμβάλλει εμπόδια, ικανά να δυσχεραίνουν την περαιτέρω εξερεύνησή του και την αξιοποίησή του. Αν όμως προχωρούσαν αυτές οι διεργασίες στο μνημείο, τότε πολλοί των τουριστών θα ανέκοπταν την πορεία τους προς τον νότο και θα περιορίζονταν στα υπάρχοντα μνημεία στο βορρά, με αποτέλεσμα να εστρέφοντο και προς την περιφρονημένη Ήπειρο.
«Τι καιρός κάνει εκεί;»
• Αφουγκραζόμαστε τον/την παρουσιαστή /στρια να συζητεί με τον ανταποκριτή, τον απεσταλμένο σε κάποιο ξένο κράτος ή και σε επαρχία της χώρας και να τον ερωτά: - Τι καιρός κάνει εκεί; Για ποιο εκεί τον ερωτά; Ο ανταποκριτής ή ο απεσταλμένος βρίσκεται σε κάποιο σημείο, εκεί που τον έστειλε ο προϊστάμενος της τηλετύφλας ή η εφημερίδα, άρα η ερώτηση είναι απλή και σαφής: - Τι καιρός είναι αυτού; - Πώς είναι η κατάσταση αυτού που βρίσκεσαι και όχι εκεί για τον ερωτώμενο. Μα καλά τόση αγραμματοσύνη επικρατεί την σήμερον ημέραν στις σχολές δημοσιογραφίας, ή όσοι/όσες κατευθύνονται σε αυτές από το λύκειο έχουν μαύρα μεσάνυχτα σ’ ό,τι έχει σχέση με την ελληνική γλώσσα;