ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΙ ΝΥΞΕΙΣ
Τι κυρώσεις;
• Ωραίος ο Πρωθυπουργός, αποστόμωσε τους ομολόγους του στη Σύνοδο Κορυφής, όσον αφορά τα συμφωνηθέντα για τις κυρώσεις προς την Τουρκία. Αλλά, γιατί να της επιβληθούν κυρώσεις; Η Τουρκία διά του ερευνητικού της σκάφους Oruc Reis πραγματοποιούσε έρευνα σε νερά αχαρτογράφητα, όπως ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης είχε γράψει σε άρθρα του σε τρεις αλλοδαπές εφημερίδες, ότι δηλαδή οι περιοχές ανατολικά της Ρόδου δεν έχουν ορισθεί όσον αφορά την υφαλοκρηπίδα. Τι κυρώσεις να επιβάλλουν στην Τουρκία. Και τι να προσκομίσουμε στη Χάγη, όταν η Τουρκία θα προσκομίσει τις έρευνες του Oruc Reis επί ημέρες χωρίς κανείς να το ενοχλήσει; Εν ευθέτω χρόνω λοιπόν κατά τον Γεραπετρίτη ή «ες αύριον τα σπουδαία» κατά τους αρχαίους Πλαταιείς!
Χριστουγεννιάτικα «δένδρα»…
• Στην προσπάθειά τους οι τοπικοί άρχοντες να προβάλλουν κάτι το εντυπωσιακό, αντί για φυσικά δένδρα (όταν λέμε δένδρα εννοούμε δένδρα), τοποθετούν κάτι συρματοπλέγματα, ακαλαίσθητα και ντροπιαστικά ή άλλα ακατανόητα κατασκευάσματα, τα οποία μάλιστα τα αποκαλούν και έργα τέχνης! Σε μια τέτοια Τέχνη είχαν ξεναγήσει και τον ηγέτη της σοβιετικής ενώσεως, μακαρία τη λήξει, και αηδιασμένος από ό,τι είδε τους τόνισε με νόημα: -Αν με ξαναφέρετε σε παρόμοια έκθεση, θα σας κατεβάσω τα παντελόνια και θα σας κάνω τα πισινά κόκκινα με τσουκνίδα. Όταν λέμε Τέχνη να εννοούμε και τέχνη. Τέχνη είναι η Νίκη της Σαμοθράκης και η Αφροδίτη της Μήλου! Δεν είναι κάτι μάρμαρα που μας είχε κουβαλήσει κατά το 1949 ή 1950 ένας Αμερικάνος καλλιτέχνης (sic) ονόματι Χένρυ Μουρ που κανείς δεν καταλάβαινε τι παρίσταναν.
Η αγραμματοσύνη των νέων!
• Εντύπωση προκαλεί πρόσφατη επιφυλλίδα του Χρήστου Γιαναρά στην «Καθημερινή», με την οποία τα ρίχνει τόσο στη Δ.Ο.Ε. (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος), όσο και στην Ο.Λ.Μ.Ε. (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαιδεύσεως) για την αγραμματοσύνη, η οποία επικρατεί στους μαθητές των εννέα πρώτων τάξεων της Εκπαιδεύσεως, όπως των έξι του Δημοτικού και των τριών του Γυμνασίου, που αδυνατούν να αναγνώσουν με ευχέρεια και να κάνουν απλές αριθμητικές πράξεις. Κανενός το αυτί δεν ίδρωσε μήτε από την πλευρά των εκπαιδευτικών, αλλά ούτε και από την πλευρά του Υπουργείου. Και πώς να ιδρώσει το αυτί από τους παροικούντες στο Υπ. Παιδείας όταν εκεί θιασώτες είναι όσοι καταφέρονται κατά της αριστείας, όπως το τόνισε ο τότε Υπ. Παιδείας Αριστ. Μπαλτάς. Και παρατηρείται αυτό το φαινόμενο, γιατί οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων είναι κατά της αξιολογήσεως. Κανείς δεν γνωρίζει τι προσφέρουν και πώς το διδάσκουν δάσκαλοι και καθηγητές στα σχολεία. Πράγματι, πρόκειται για γουρούνι στο σακί!
Καημένη γλώσσα…
• Αφουγκραζόμαστε τις ειδήσεις, οπότε ο ρεπόρτερ της TV μας καραφλιάζει λέγοντας: -Βλέπουμε την Π.Υ. να προσπαθεί να απεγκλωβίσει τους αγωγούς των υδάτων! Ώστε απεγκλωβίζονται και οι αγωγοί ομβρίων και μη υδάτων! Πώς, λοιπόν, εγκλωβίστηκε αυτός ο αγωγός των υδάτων, είναι ένα ερώτημα ανεξήγητο και ο καλός αυτός ρεπόρτερ θα πρέπει να βρει τον τρόπο να πληροφορήσει τους τηλεθεατές και, να πάρει η ευχή, ο εν λόγω ρεπόρτερ δεν είναι νέος μήτε στην ηλικία, μήτε στην δουλειά και θα έπρεπε να έχει περισσότερη ευχέρεια στη χρήση της ελληνικής γλώσσας που είναι πλούσια ώστε να εκφράζεται ο κάθε χρήστης της με πλέρια άνεση!