Η «Natech»... εισβάλει στη διεθνή αγορά τραπεζικού λογισμικού

on .

NAYROZOGLOY THANASHS NATECH

• Δεν είναι μόνο μεγάλες Γερμανικές εταιρίες όπως η «TeamViewer» που με την παρουσία τους στα Γιάννενα τείνουν να τα μετατρέψουν σε «πόλο» καινοτομίας.
Υπάρχουν και καθαρά Γιαννιώτικες επιχειρήσεις, τις οποίες ίδρυσαν νέοι επιστήμονες, οι οποίες πρωτοπορούν στον τομέα των νέων τεχνολογιών και καθημερινά κερδίζουν έδαφος σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, ανοίγοντας μάλιστα τα «φτερά» τους και στο εξωτερικό.
Μία τέτοια είναι η εταιρία κατασκευής λύσεων Πληροφορικής που εξειδικεύεται στην παραγωγή τραπεζικού λογισμικού «Natech», που ιδρύθηκε και εξακολουθεί να εδρεύει στα Γιάννενα, όμως έχει αρχίσει πλέον να διεκδικεί το δικό της μερίδιο σε μια ευρωπαϊκή αγορά ετήσιου τζίρου 90 δισ. ευρώ και 6.000 πελατών! Το προφίλ της σκιαγραφεί σε σχετικό αφιέρωμα η εφημερίδα «Καθημερινή» (Ηλίας Μπέλλος).

Έδρα στα Γιάννενα
Η καρδιά της «Natech» χτυπάει ακόμα στα Γιάννενα όπου και ιδρύθηκε και αυτό οφείλεται αφενός στην ύπαρξη ενός πολύ καλού τμήματος Μηχανικών Υπολογιστών και Πληροφορικής στο εδώ Πανεπιστήμιο αλλά και στο γεγονός ότι από τους πρώτους πελάτες της εταιρείας ήταν η Τράπεζα Ηπείρου. Όμως ήδη τα νέα γραφεία της εταιρίας στη Γερμανία και την Αθήνα έχουν αρχίσει να αναλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο έργο. Η «Natech» μέσω των νέων γραφείων της αναζητά και άλλους πελάτες μεταξύ των μικρότερων ευρωπαϊκών τραπεζών, των οποίων το λογισμικό βρίσκεται στο τέλος του κύκλου ζωής του. Όπως εξηγεί ο Διευθύνων Σύμβουλος Θανάσης Ναυρόζογλου, το τραπεζικό λογισμικό στην Ευρώπη αφορά αφενός τα περίπου 1.050 μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με τη σχετική αγορά να υπολογίζεται στα επίπεδα των 85 δισ., και αφετέρου άλλα 5.000 μικρότερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, με το αντίστοιχο κομμάτι της αγοράς να αξίζει 4,5 δισ. Με μεγάλη εμπειρία, καθώς πελάτες της «Natech» είναι οι μικρές συνεταιριστικές τράπεζες στην Ελλάδα και αρκετές ήδη και στο εξωτερικό, κάθεται πλέον στο τραπέζι με δεκάδες ξένους μικρούς τραπεζικούς και συναφείς ομίλους.
Ανοίγει «φτερά»!
Η βασική αγορά εξακολουθούν να είναι τράπεζες αλλά και όμιλοι που με την ευρύτερη έννοια λειτουργούν συστήματα πληρωμών, αλλά και εταιρείες όπως ο ΟΠΑΠ και άλλες που έχουν ανάγκη από υπηρεσίες σαν κι αυτές που παρέχει η «Natech», εξηγεί ο κ. Ναυρόζογλου. Σπεύδει όμως να επισημάνει ότι «όλη μας η στόχευση αυτήν τη στιγμή είναι στο εξωτερικό και σε χώρες όπως η Γερμανία, η Αγγλία, η Ιταλία, η Γεωργία, η Κύπρος αλλά και η Νιγηρία, ενώ έχουμε βάλει ήδη ένα μικρό λιθαράκι και στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, με τη βοήθεια και της Hellenic Initaitive».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γιαννιώτικης εταιρίας αξιολογήθηκε πρόσφατα από το περιοδικό «Fortune» ως ένας από τους 40 κορυφαίους επιχειρηματίες κάτω των 40 ετών στην Ελλάδα από διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας που καινοτομούν και ξεχωρίζουν για το 2021. H διάκρισή του βασίστηκε στην πορεία ανάπτυξης της «Natech» κατά τα τελευταία έτη υπό την ηγεσία του.

Αυξάνουν τα νούμερα
Η Γιαννιώτικη εταιρία, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της «Καθημερινής», δεν είναι καινούργια, αφού ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2003 στρεφόμενη με έμφαση στην αγορά του τραπεζικού λογισμικού. Μέσα στα πρώτα οκτώ χρόνια κατάφερε να εξυπηρετεί τις 10 από τις 16 τότε συνεταιριστικές της Ελλάδας. Σήμερα έχει καταφέρει να αξιολογηθεί και να καταχωρισθεί στους 37 παγκόσμιους παρόχους τραπεζικών προϊόντων, σύμφωνα με τη σχετική λίστα της «Forester Research». Εξυπηρετεί, δε, πελάτες σε 40 χώρες. Ο αγώνας όμως είναι ακόμα μακρύς. Το 2020 ο τζίρος της «Νatech» βρισκόταν στα επίπεδα των μόλις δύο εκατ. ευρώ, όμως το 2021 θα αγγίξει τα τρία εκατ. και το 2022 τα 7,5 εκατ. ευρώ, όπως εκτιμά το management της επιχείρησης που έχει πολύ υψηλότερους μακροπρόθεσμους στόχους. Ο δε αριθμός των εργαζομένων της αυξήθηκε από 38 πέρυσι στους 55 σήμερα, καθώς αυξάνονται οι ανάγκες μαζί με το πελατολόγιο. Οι περισσότεροι από αυτούς προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της έδρας της, δηλαδή τα Γιάννενα. Μάλιστα, αυτές οι προοπτικές και η ανάπτυξη προσείλκυσαν ήδη ελληνικό ιδιωτικό επενδυτικό κεφάλαιο που διαπραγματεύεται αυτήν την περίοδο την απόκτηση μεριδίου στην επιχείρηση.