Μέτριο το… ταμείο στις χειμερινές εκπτώσεις!
• Ολοκληρώνονται στα τέλη του μήνα οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις, ωστόσο είναι σαφές ότι τα εμπορικά καταστήματα και στα Γιάννενα θα συνεχίσουν με προσφορές περίπου ως τα μέσα Μαρτίου, καθώς η μέχρι τώρα αγοραστική κίνηση κρίνεται από τους περισσότερους επαγγελματίες ως υποτονική, σε γενικές γραμμές.
Κι αυτό παρά το γεγονός ότι από την έναρξη κιόλας της φετινής περιόδου των εκπτώσεων τα εμπορικά έκαναν γενναίες προσφορές στα είδη τους μειώνοντας την τιμή τους σε ποσοστά από 20 έως και 60%. Ωστόσο, η αγορά βρέθηκε αντιμέτωπη με τον περιορισμό του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος για την πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών. Λόγω ακρίβειας, η σίτιση και η στέγαση εκτιμάται πως απορροφούν πλέον το 35% του μέσου εισοδήματος των καταναλωτών.
Μικρότερος τζίρος
Όπως ανέφερε στον «Π.Λ.» Γιαννιώτης έμπορος που διατηρεί κατάστημα στο κέντρο, η κίνηση στα μαγαζιά της πόλης μας από την έναρξη της περιόδου των φετινών χειμερινών εκπτώσεων και μέχρι τώρα ήταν μικρότερη σε σχέση με πέρυσι και αντίστοιχα μικρότερος ήταν και ο τζίρος που έκαναν τα μαγαζιά. Οι πολίτες βγαίνουν φυσικά στην αγορά, βοηθούντος και του καλού καιρού, όμως αυτό δεν μεταφράζεται σε ικανοποιητικές εισπράξεις για τα εμπορικά καθώς εμφανίζονται επιφυλακτικοί και συγκρατημένοι στα ψώνια τους. Οι επαγγελματίες του κλάδου αποδίδουν το γεγονός στην ακρίβεια όσον αφορά στα βασικά είδη διαβίωσης, στα οποία οι καταναλωτές δίνουν πρώτη προτεραιότητα, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα είδη ένδυσης, υποδήματα, αξεσουάρ, καλλυντικά κλπ.
Ίδια εικόνα παντού
Η ίδια εικόνα με τα Γιάννενα παρατηρήθηκε το προηγούμενο διάστημα και σε πανελλαδικό επίπεδο. Πολύς ο κόσμος στα καταστήματα, λίγες όμως οι αγορές ή μικρότερης αξίας, καθώς η δυσκολία στα οικονομικά των νοικοκυριών έχει οδηγήσει σε περικοπές και αγορές μόνο στα απολύτως αναγκαία ή σε χαμηλότερης αξίας. Στο σύνολο της χώρας οι επιχειρήσεις που άνοιξαν τις Κυριακές τις οποίες προέβλεπε ο νόμος δεν είχαν τις αναμενόμενες πωλήσεις, ενώ υπήρξαν και περιοχές στην περιφέρεια που οι έμποροι βλέποντας τα αποτελέσματα της πρώτης Κυριακής δεν άνοιξαν τη δεύτερη.
Περιόρισαν τις δαπάνες
Εξάλλου, με βάση στοιχεία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, τη χρονιά που πέρασε σχεδόν το ένα στα δύο νοικοκυριά περιόρισε τις δαπάνες του για αγορές ειδών ένδυσης, υπόδησης, οικιακά είδη, έπιπλα και ηλεκτρικές συσκευές, με την τάση αυτή να αναμένεται ακόμα πιο ισχυρή φέτος, αφού το εισόδημα των νοικοκυριών μόλις που επαρκεί για τα τέσσερα στα δέκα νοικοκυριά για να καλύψουν τις ανάγκες του μήνα, ενώ για επτά στα δέκα οι αυξήσεις των τιμών στα τρόφιμα τα επηρεάζουν σημαντικά τους προϋπολογισμούς τους και τα αναγκάζουν να μειώσουν δαπάνες για άλλες ανάγκες.