«Τρέχει» το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65!

on .

MHTSOTAKHS KARAMANLHS E65 28 2 23

• Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν πλέον τα έργα κατασκευής του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, ο οποίος θα συνδέσει την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα, παίζοντας το ρόλο μίας ακόμη σημαντικής οδικής «πύλης» για την περιοχή μας. 

Το σημαντικό αυτό τμήμα του άξονα αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2025, ενώ έως τα τέλη της φετινής χρονιάς θα έχει ολοκληρωθεί το κομμάτι Τρίκαλα – Καλαμπάκα, όπως προέκυψε κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο εργοτάξιό του. Σε δηλώσεις του ο Πρωθυπουργός έκανε λόγο για έναν δρόμο κομβικής σημασίας για τη Θεσσαλία, ειδικά για τη δυτική Θεσσαλία, καθώς θα τη συνδέσει με την Εγνατία Οδό, για έναν δρόμο εξαιρετικά σημαντικό για τη Δυτική Μακεδονία και γενικότερα για την περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας συνολικά.

Όπως είπε, «σχεδόν 500 εκατομμύρια θα πέσουν στο έργο αυτό το οποίο υλοποιείται με γρήγορους ρυθμούς και θα παραδοθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων, με το πρώτο τμήμα του, το τμήμα που συνδέει τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα, να είναι έτοιμο πριν το τέλος του χρόνου». Ευχήθηκε δε «με το καλό να έρθουμε στο τέλος του ’23 να εγκαινιάσουμε, να δώσουμε στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα, από τα Τρίκαλα μέχρι την Καλαμπάκα».

Ο Υπουργός Μεταφορών

Τον πρωθυπουργό ενημέρωσε για την πρόοδο των εργασιών ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος ανέφερε ότι το έργο χρηματοδοτείται πλέον από το Ταμείο Ανάκαμψης, πράγμα που σημαίνει ότι η εθνική συμμετοχή πόρων είναι μηδενική. Όπως σημείωσε, η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται στο 20% και το πρώτο κομμάτι των 24 χιλιομέτρων Τρίκαλα – Καλαμπάκα θα είναι έτοιμο πριν τα χρονοδιαγράμματα, δηλαδή μέσα στο 2023.

…Και ο Στ. Καλογιάννης

Με αφορμή την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο εργοτάξιο του Ε65 στη Βασιλική Τρικάλων ο Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος συναντήθηκε μαζί του, καθώς και με τους Υπουργούς Υποδομών και Ενέργειας, σε δήλωσή του τονίζει πως είναι ιδιαίτερα περήφανος για τη συμβολή του στην κατασκευή του πολύ σημαντικού, όπως τον χαρακτηρίζει, αυτοκινητόδρομου.

Ο κ. Καλογιάννης υπενθυμίζει πως το 2013, μετά από επίμονη διαπραγμάτευση με την Ευρ. Επιτροπή, τους παραχωρησιούχους, τους κατασκευαστές, κυρίως δε με 41 ελληνικές και ξένες Τράπεζες, η τότε κυβέρνηση πέτυχε συμφωνία επωφελή για το ελληνικό Δημόσιο και ο ίδιος υπέγραψε τις τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων Ιόνιας οδού, Ολυμπίας οδού, του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου και του Ε65. Όπως αναφέρει, τις μεγαλύτερες δυσκολίες αντιμετώπιζε ο Ε65 καθώς οι Τράπεζες ήταν πολύ επιφυλακτικές να τον χρηματοδοτήσουν διότι είχε υλοποιηθεί σε μικρό βαθμό, ενώ για το βόρειο τμήμα του (Τρίκαλα – Παναγιά) εκκρεμούσαν προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας. «Αποφασίσαμε, τότε, να προχωρήσει το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 80 χλμ. και προβλέφθηκε στη σύμβαση η κατασκευή του βόρειου τμήματος, το οποίο μετά από αδράνεια 5 ετών από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, πέτυχε η σημερινή Κυβέρνηση να το εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης», τονίζει και προσθέτει: «Εάν δεν είχε γίνει από την προηγούμενη Κυβέρνηση η αλλαγή της χάραξης, βάσει της οποίας πλέον ο άξονας καταλήγει στο Κηπουργειό Γρεβενών και όχι χαμηλότερα, στην Παναγιά Τρικάλων, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί και επέμενα να γίνει, ο Ε65 θα εκπλήρωνε απολύτως τον σκοπό του, θα συνέδεε δηλαδή συντομότερα κατά 30 χλμ., την Κέρκυρα και την Ήπειρο με τη Θεσσαλία, τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ θετικό γεγονός ότι οι εργασίες προχωρούν».