Μόνο με το σπάσιμο της σιωπής η αντιμετώπιση της σχολικής βίας!

on .

PAIDIKH BIA 6 3 24

• Ένα ηχηρό όχι στη σχολική βία και τον εκφοβισμό έστειλαν χθες στα Γιάννενα μαθητές και μαθήτριες σχολείων της πόλης, τα οποία συμμετείχαν στην δράση του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Εργαστηρίου του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Μήνυμα μηδενικής ανοχής στην ενδοσχολική βία έστειλαν στα Γιάννενα αλλά και πανελλαδικά πολλά παιδιά κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στη δράση με τίτλο ««Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές κατά της βίας», η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή την χθεσινή «Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο». Τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού αποτελούν ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία, με πολλά παιδιά να βιώνουν άσχημες συμπεριφορές εντός και εκτός σχολικών μονάδων και η λεκτική ή σωματική βία να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις!

Το πρόβλημα είναι μεγάλο, η βία επεκτείνεται διαρκώς και συχνά φτάνει σε τέτοιο βαθμό, που απειλούνται ακόμα και ζωές, με βασανισμούς κοριτσιών, άγριους ξυλοδαρμούς κ.α. 

 

«Σπάμε τα μπαλόνια - 

σπάμε τη σιωπή»

Περισσότερα από 600 σχολεία σε όλη τη χώρα με τη συμμετοχή 25.000 μαθητών και 1.000 εκπαιδευτικών συμμετείχαν στη φετινή δράση. Μία πρωτοβουλία που υλοποιήθηκε  για τρίτη συνεχόμενη χρονιά με επίκεντρο τα μηνύματα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Επιστημονικά υπεύθυνος του έργου που έχει προσελκύσει τεράστιο ενδιαφέρον σε πανελλήνια κλίμακα – μεταξύ αυτών των σχολείων που μετέχουν είναι και ένα σχολείο της Ίμβρου –  είναι ο Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπ. Ιωαννίνων Θεόδωρος Θάνος. 

Στα Γιάννενα, η δράση έλαβε χώρα στον πεζόδρομο της Μιχαήλ Αγγέλου και αγκαλιάστηκε από σχολεία όλων των βαθμίδων. Σκοπός ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών /τριών και της ευρύτερης κοινωνίας στην καταγγελία φαινομένων βίας όχι μόνο στον χώρο του σχολείου, αλλά και σε άλλους χώρους, όπως η οικογένεια, ο αθλητισμός, η εργασία κ.λ.π.  Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές και μαθήτριες έσπασαν ταυτόχρονα μπαλόνια που συμβολίζουν το σπάσιμο της σιωπής, στέλνοντας το μήνυμα ότι κανείς δεν είναι μόνος, αλλά και πως βασική προϋπόθεση για να αντιμετωπιστεί η βία είναι να καταγγέλονται τα περιστατικά που την προωθούν.

Ηχηρό μήνυμα!

Το «παρών» στη δράση έδωσε ο Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Ιωαννιτών Στέφανος Σίντος, ο οποίος τόνισε  ότι μέσα από αυτές τις εκδηλώσεις ευαισθητοποιείται ο κόσμος και πως η Δημοτική Αρχή είναι ανοιχτή σε συνεργασία με τους φορείς που υλοποιούν τέτοιες δράσεις ενάντια στη βία και τον σχολικό εκφοβισμό. Από την πλευρά της, η Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Τζένη Παγγέ τόνισε πως μέσω τέτοιων δράσεων επιτυγχάνεται η διασύνδεση του πανεπιστημίου με την κοινωνία. Ο καθηγητής του Π.Τ. Νηπιαγωγών Ιωαννίνων Θεόδωρος Θάνος ανέφερε πως οι άνθρωποι που θυματοποιούνται είναι συνήθως μόνοι τους και χρειάζονται την υποστήριξη όλων.

Μια μαθήτρια του Γενικού Λυκείου Ελεούσας επεσήμανε την περηφάνεια να συμμετέχει το σχολείο της σε εκδηλώσεις κατά της βίας, ενώ η Διευθύντρια του 2ου Γενικού Λυκείου Ιωαννίνων Βασιλική Τσάγκα στάθηκε στη συνεργασία με φορείς για την καταπολέμηση της βίας και τόνισε πως πρέπει να δίνεται έμφαση στη φιλοσοφία της πρόληψης.

Από την πλευρά της, η μαθήτρια του 1ου Γενικού Λυκείου Ιωαννίνων Μελίνα Δήμου ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως όλοι πρέπει να είναι μια γροθιά να υπερασπίσουν τα άτομα που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα, επισημαίνοντας πως όλα ξεκινούν από την οικογένεια, η οποία θα πρέπει να γαλουχεί με σωστές συμπεριφορές τα παιδιά ώστε να μη φτάσουν στο σημείο να ασκήσουν σε κάποιον λεκτική ή σωματική βία. 

Ο Κ. Πιερρακάκης…

Μήνυμα μηδενικής ανοχής στην ενδοσχολική βία έστειλε και ο Υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης με αφορμή την «Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο», τονίζοντας πως η βία και ο εκφοβισμός δεν έχουν θέση στην κοινωνία, πολλώ δε μάλλον στο σχολικό περιβάλλον. O Κ.  Πιερρακάκης ανέφερε ακόμη «τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά και σημαντικά βήματα. Η θέσπιση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, η πρόσληψη και η διαρκής επιμόρφωση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία και η ένταξη στο σχολικό πρόγραμμα, μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σεμιναρίων για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών είναι μόνο μερικά από αυτά». 

ΝΙΚΟΣ ΓΙΩΤΙΤΣΑΣ