Στον… δρόμο κατεβαίνουν και τα ταξί των Ιωαννίνων!

on .

TAKSI APERGIA

• Απαιτήσεις που δεν «πατούν» στα πραγματικά δεδομένα και δεν λαμβάνουν υπόψη την κατάσταση, η οποία επικρατεί σήμερα στον κλάδο των ταξί, περιλαμβάνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή. 

Αυτός είναι ο λόγος που οι επαγγελματίες ταξιτζήδες αντιδρούν έντονα. Χθες πραγματοποίησαν στάση εργασίας στην Αθήνα, ενώ την ερχόμενη Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου, ημέρα κατάθεσης του επίμαχου σ/ν, θα πραγματοποιήσουν 24ωρη πανελλαδική απεργία. Στα Γιάννενα μάλιστα, τα ταξί θα κάνουν αυτοκινητοπορεία την Τετάρτη από το «Γιαννιώτικο Σαλόνι» μέχρι την Περιφέρεια Ηπείρου, με βασικό αίτημα να εξορθολογιστεί η τεκμαρτή τους φορολόγηση.

«Μας… τσουβαλιάζει»!

«Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο είναι εξοντωτικό και τιμωρητικό. Κατά πρώτον, τσουβαλιάζει όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αυτοαπασχολούμενους και επιστήμονες αδιακρίτως. Κατά δεύτερον, τσουβαλιάζει όλους τους οδηγούς και απασχολούμενους ταξί ανά την Ελλάδα», τόνισε με έμφαση μιλώντας χθες στον «Π.Λ.» ο Πρόεδρος των Ταξί Ιωαννίνων Μιχάλης Ψίνας. 

Όπως είπε, πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός ανά έδρα και πληθυσμό όσον αφορά στον κλάδο, σημειώνοντας ότι «δεν είναι το ίδιο ο ταξιτζής στα Γιάννενα, στη Βέροια, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στη Μύκονο. Μία σεζόν ενός επαγγελματία της Μυκόνου ισούται με εισοδήματα πέντε ετών για εμάς στην Ήπειρο, άρα δεν μπορεί να ανήκουμε στην ίδια φορολογική κατηγορία».

Το ίδιο τεκμαρτό

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του νέου νομοσχεδίου, για όλα τα ταξί της χώρας καθιερώνεται το ίδιο τεκμαρτό ποσό, 10.920 ευρώ, ασχέτως του αν στην Κρήτη, για παράδειγμα, οι ταξιτζήδες έχουν πολλαπλάσια έσοδα σε σχέση με εκείνους των Ιωαννίνων ή της Κοζάνης. Εξάλλου, ο κ. Ψίνας επικαλέστηκε άλλη διάταξη του φορολογικού σ/ν (άρθρο 8), με βάση την οποία η τεκμαρτή φορολόγηση επιβάλλεται σε όλα τα ποσοστά ιδιοκτησίας. Δηλαδή, επιβάλλεται το ίδιο τεκμαρτό εισόδημα σε ένα ποσοστό ιδιοκτησίας 100% με εκείνο του 50% ή του 25% «Εδώ υπάρχει μία ιδιαιτερότητα. Υπάρχουν σήμερα άδειες ταξί που είναι μοιρασμένες σε τέσσερα και πέντε μερίδια από κληρονομιές. Δεν μπορούν όλοι αυτοί να δηλώσουν τεκμαρτό εισόδημα αντίστοιχο με εκείνους που διαθέτουν ολόκληρη άδεια ταξί», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στο μεταξύ, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών υπολογίζει για το τεκμαρτό εισόδημα και τις τριετίες του παρελθόντος, οι οποίες συμπίπτουν όμως με εποχές κρίσης όπως η πανδημία και νωρίτερα του κλεισίματος των τραπεζών και των capital controls, κατά τις οποίες τα εισοδήματα των επαγγελματιών είχαν καταβαραθρωθεί. 

Τα αιτήματα

Τι ζητάει λοιπόν ο κλάδος των ταξιτζήδων; «Δεν είμαστε κατά της φοροδιαφυγής, είμαστε όμως υπέρ της φοροάμυνας», επισήμανε χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Ψίνας. Αναφερόμενος στα βασικά αιτήματα, τόνισε πως εκείνο που προέχει είναι να καταργηθούν οι τριετίες παρελθόντος και μέλλοντος, να μπει αφορολόγητο και να γίνει διαχωρισμός σε κλίμακες ανά αριθμό εδρών και πληθυσμό πόλεων όπως ίσχυε και παλιότερα. Έτσι, δεν θα υπάρχει οριζόντια φορολόγηση, αλλά κάθε επαγγελματίας του κλάδου θα επιβαρύνεται ανάλογα με τον τζίρο του.

Πεσμένη η δουλειά

Όσον αφορά ειδικότερα στα Γιάννενα, ο Πρόεδρος των Ταξί ανέφερε ότι η δουλειά έχει πέσει πολύ τα τελευταία χρόνια. «Όταν γίνεται κάποιο συνέδριο στην πόλη, πάμε καλύτερα. Κατά τα άλλα, μεσοσταθμικά ο ημερήσιος τζίρος μας είναι 50 – 60 ευρώ. Αν πάμε κάποια μέρα στα 70 ευρώ ή πάρουμε κάποιο μακρινό δρομολόγιο κάνουμε γλέντι», σημείωσε με έμφαση. Έσπευσε δε, κλείνοντας, να επισημάνει και ένα άλλο γεγονός που ο κλάδος θεωρεί παράλογο. Το ότι οι ασφαλιστικές εισφορές, οι οποίες σήμερα είναι της τάξης των 240 ευρώ τον μήνα, εδώ και κάποια χρόνια δεν υπολογίζονται από το Κράτος ως δαπάνη της επιχείρησης αλλά ως τεκμήριο! «Είναι υγιής ή άρρωστος, δουλέψει δε δουλέψει ο επιχειρηματίας, κάθε μήνα βάζει το χέρι στην τσέπη και πληρώνει το ΤΕΒΕ, όμως αυτό δεν λογίζεται ως έξοδο στα βιβλία του», υπογράμμισε.