Ικανοποίηση αλλά και παρατηρήσεις για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

on .

KAKABIA KALPAKI PINAKIDES

• Την ικανοποίησή του για την ανακοίνωση της προκήρυξης του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά από το Υπ. Υποδομών, εξέφρασε ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. Σταύρος Καλογιάννης.

Σε δήλωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι πολύ σημαντικός για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα και την Ευρώπη, καθώς θα αναβαθμίσει ουσιαστικά το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής, τη διασυνοριακή κυκλοφορία μεταξύ Ελλάδας - Αλβανίας και θα ανοίξει νέες προοπτικές με τις λοιπές χώρες των νοτιοδυτικών Βαλκανίων (Βοσνία - Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σλοβενία), στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού, των logistics».

Παράλληλα θέτει ορισμένα θέματα που, όπως σημειώνει, αφορούν την ομαλή εξέλιξη της κατασκευής του έργου:

- Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του αναμορφωμένου, με μικρότερη διατομή, έργου (310 εκατ. ευρώ) είναι μόλις 10% μικρότερος από τον αρχικό (340 εκατ. ευρώ).

- Οι μελέτες για το τμήμα Καλπάκι - Κακαβιά δεν έχουν ολοκληρωθεί, ούτε οι απαλλοτριώσεις. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος τα προηγούμενα χρόνια, ο οποίος πρέπει να αναπληρωθεί το συντομότερο.

- Οι περιβαλλοντικοί όροι του τμήματος Ιωάννινα - Καλπάκι εκδόθηκαν το 2009. Χρειάζεται επικαιροποίησή τους, καθώς στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων επεκτάθηκε το δίκτυο «Natura 2000» το 2011. 

- Για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά πρέπει να κινηθεί γρήγορα η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Το έργο πρέπει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του.

- Οι προαιρέσεις δεν πρέπει να αποτελέσουν λόγο μη ολοκλήρωσης του έργου στο σύνολό του, σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό του Υπουργείου.

- Παράλληλα, πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθούν και οι μελέτες του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε να αποκτήσει αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο η ευρύτερη παραμεθόρια περιοχή.