Αποχωρεί ο Κ. Καμπουράκης από τη Δ/νση Εκπαίδευσης Ηπείρου

on .

KAMPOYRAKHS KOSTAS

• Λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αλλάζει η ηγεσία στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου καθώς αποχωρεί λόγω συνταξιοδότησης ο μέχρι πρότινος διευθυντής Κωνσταντίνος Καμπουράκης. Στη θέση του πάει η αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια, Μαρίνα Μπέση.

Έχοντας αναλάβει καθήκοντα τον Απρίλιο του 2019, ο κ. Καμπουράκης κλήθηκε να διαχειριστεί σημαντικές προκλήσεις με κυριότερη όλων τη λειτουργία των σχολείων με εξ αποστάσεως διδασκαλία εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, όπως υπενθυμίζει σε αποχαιρετιστήρια επιστολή του.  

Η επιστολή 

Για έναν σημαντικό και παραγωγικό κύκλο της ζωής του που κλείνει κάνει λόγο στην επιστολή του ο αποχωρών Διευθυντής Εκπαίδευσης της Ηπείρου, τονίζοντας πως από τη θέση αυτή κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σύνθετου έργου του με δημοκρατικό πνεύμα, αίσθημα δικαίου, διαφάνειας και ισονομίας. 

Όπως επισημαίνει, τα τελευταία χρόνια έγιναν αρκετά βήματα βελτίωσης και εκσυγχρονισμού στο χώρο της εκπαίδευσης. 

Ολοκληρώθηκε η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, διορίστηκε ένας σημαντικός αριθμός μονίμων εκπαιδευτικών καλύπτοντας μόνιμες λειτουργικές ανάγκες τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, διαδικασία που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβερνητική ηγεσία και την συνέχισε η παρούσα. Ενισχύθηκε η επαγγελματική εκπαίδευση καθώς και  οι υποστηρικτικές δομές με τον διορισμό ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. 

Πρωτόγνωρα ζητήματα…

«Διαχειριστήκαμε δύσκολα και πρωτόγνωρα ζητήματα λόγω της πανδημίας. Η μετάπτωση από την δια ζώσης στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και η λειτουργία διαδικτυακών - διαπεριφερειακών σχολείων ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα και καταφέραμε να διατηρήσουμε την επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία», τονίζει χαρακτηριστικά ο Κ. Καμπουράκης και προσθέτει: «Τα σχολεία ενίσχυσαν τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία βελτίωσαν τις ψηφιακές τους δυνατότητες. Αυτό αποτελεί ένα θετικό κεκτημένο που θα πρέπει να βελτιωθεί περαιτέρω τόσο σε εξοπλισμό όσο και σε βελτίωση των δυνατοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών». 

Ως μία οδυνηρή κατάσταση που ο ίδιος βίωσε περιγράφει την αναστολή και κατάργηση σχολικών μονάδων κυρίως νηπιαγωγείων και δημοτικών σε ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές ως συνέπεια  της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού. «Το δημογραφικό πρόβλημα είναι ένα εθνικό πρόβλημα, χρειάζεται μακροχρόνιες πολιτικές, βάθος και διάρκεια χρόνου για να αναστραφεί η διαγραφόμενη κατάσταση», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, ο κ. Καμπουράκης κάνει μνεία στην καθοριστική, όπως αναφέρει, για την ομαλή λειτουργία των σχολείων συνεργασία που είχε με την αιρετή Περιφέρεια καθώς και με τους Δημάρχους και τους Αντιδημάρχους Παιδείας, με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, την παρούσα και προηγούμενη πολιτική ηγεσία και τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας, τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Μακρά διαδρομή

Ο Κων/νος Καμπουράκης εισήχθη στο Φυσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το 1974. Πήρε πτυχίο λίγα χρόνια αργότερα και συμπλήρωσε τις σπουδές του με μεταπτυχιακό δίπλωμα και διδακτορικό από το Τμήμα Χημείας επίσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από αυτή τη διαδρομή προέκυψε ένα συγγραφικό και ερευνητικό έργο με δημοσιεύσεις σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και σε συνέδρια. Εργάστηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση, ακολούθησε διορισμός σε δημόσια σχολεία όπου δίδαξε αρκετά χρόνια ως εκπαιδευτικός. 

Διετέλεσε Διευθυντής Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Περιφερειακός Διευθυντής. 

Παράλληλα συμμετείχε ενεργά στο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών και εξελέγη αρκετές φορές στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Πρέβεζας.