Οι ενστάσεις του Στ. Καλογιάννη για τη χάραξη του βόρειου τμήματος του Ε-65

on .

E65 DROMOS KOMBOI

 Μπορεί να πέρασε από… σαράντα κύματα, να κινδύνευσε ακόμη και να ματαιωθεί, όμως η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε-65, μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, έχοντας εξασφαλίσει την πολυπόθητη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Την ικανοποίησή του γι’ αυτή την εξέλιξη εξέφρασε ο Υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου συζητείται το Νομοσχέδιο για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), τονίζοντας ότι «ο νέος οδικός άξονας σημαίνει ανάπτυξη και νέες ευκαιρίες για όλες τις περιοχές από τις οποίες περνάει».
Αναφερόμενος στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου σημείωσε ότι το Βόρειο Τμήμα του Ε65, εκτείνεται από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή 2 συν 2 λωρίδες και ΛΕΑ και η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια.
Ο Στ. Καλογιάννης
Στο μεταξύ, τις ενστάσεις του για την επιλεγείσα χάραξη του βόρειου τμήματος του Ε-65 εξέφρασε για μια ακόμη φορά ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. Στ. Καλογιάννης, κατά την ομιλία του στην αρμόδια Επιτροπή, επαναλαμβάνοντας ότι η δική του πρόταση να «κουμπώνει» ο αυτοκινητόδρομος με την Εγνατία κοντά στην Παναγιά Τρικάλων, ήταν η ενδεδειγμένη.
Αν και το έργο πλέον έχει πάρει το δρόμο του και θα ολοκληρωθεί με τη νέα χάραξη (Κηπουρειό Γρεβενών), ο κ. Καλογιάννης επιμένει ότι δεν είναι η βέλτιστη και δεν καλύπτει τα συμφέροντα όχι μόνο του Νομού Ιωαννίνων, αλλά γενικότερα της Ηπείρου.
Ο Γιαννιώτης βουλευτής μιλώντας χθες στην Επιτροπή αναφέρθηκε στην κατάθεση το 2016 εναλλακτικής πρότασης που έκανε ο ίδιος για το βόρειο τμήμα του Ε65, τονίζοντας ότι αυτή η χάραξη θα διασφάλιζε τα συμφέροντα όχι μόνο των Ηπειρωτών, αλλά και των κατοίκων της βορειο-δυτικής Ελλάδας και της Θεσσαλίας, καθώς, όπως σημείωσε:
-Συντομεύει τη διαδρομή Καλαμπάκα – Ιωάννινα κατά 28 χλμ.
- Συντομεύει την απόσταση μεταξύ των στρατηγικής σημασίας λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου.
-Θα διευκόλυνε τα μέγιστα όσους κινούνται από την Ήπειρο, την Κέρκυρα, την Αλβανία, τον διάδρομο της Αδριατικής, προς Θεσσαλία/Στερεά Ελλάδα/Αττική (και αντίστροφα), διότι συντομεύει σημαντικά τη διαδρομή.
- Δεν επηρεάζει την κίνηση από Δυτ. Μακεδονία προς Θεσσαλία/Αττική (και αντίστροφα), καθώς η αύξηση του μήκους αυτής της διαδρομής είναι αμελητέα (7 χλμ).
- Δεν έχει ουσιαστικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς παρακάμπτει ευαίσθητες οικολογικά περιοχές.
- Το εκτιμώμενο κόστος της δεν ξεπερνάει το αντίστοιχο της επιλεγείσας από το Υπουργείο λύσης.
Παράλληλα επιτυγχάνονται πλήρης, σχεδόν, αξιοποίηση των απαλλοτριώσεων που έχουν συντελεστεί για τον Ε65.
Κριτική στην προηγούμενη ηγεσία…
Από την κριτική του Στ. Καλογιάννη, δεν γλίτωσε η προηγούμενη ηγεσία του Υπ. Υποδομών, η οποία σύμφωνα με τον Γιαννιώτη βουλευτή δεν είχε λάβει σαφή θέση για τη χάραξη του τμήματος Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία οδός. «Δεν το έπραξε και θα είναι υπόλογη έναντι των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου», σημείωσε.
Κλείνοντας ο κ. Καλογιάννης αναγνωρίζοντας ότι η υπόθεση της χάραξης είναι τελειωμένη, απέδωσε τα εύσημα στη σημερινή Κυβέρνηση που κατάφερε να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης.