Φτάνει πια η άρνηση από ΕΛΜΕ και Ένωση Γονέων Ιωαννίνων!

on .

TAKSH ADEIA KORONOIOS

• Καθόλου δεν βοηθάει η στάση φορέων όπως η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων και η Ένωση Γονέων Δήμου Ιωαννιτών προς την κατεύθυνση αναβάθμισης της δημόσιας Εκπαίδευσης που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας, καθώς στέκονται αρνητικά απέναντι σε κάθε μεταρρύθμιση κι αλλαγή.
Αυτό επισημαίνει Γιαννιώτης που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του για ευνόητους λόγους παίρνοντας ως αφορμή την πρόσφατη αντίδρασή τους απέναντι στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Με επιστολή του προς τον «Π.Λ.» καυτηριάζει τη στείρα άρνηση που έχουν υιοθετήσει ΕΛΜΕ και Ένωση Γονέων, καλώντας τους εκπροσώπους τους να δουν πώς λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα σε άλλες χώρες, ακόμα και λιγότερο αναπτυγμένες από τη δική μας όπως η Βουλγαρία.

Η επιστολή
Με γλαφυρό τρόπο περιγράφει ο αναγνώστης μας την τακτική που ακολουθούν η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων και η Ένωση Γονέων του Δήμου αναφορικά με τις επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις στην Εκπαίδευση. Αναφέρει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
«Κύριε Διευθυντά,
Διάβασα στην εφημερίδα σας της 11ης Μαρτίου τις απόψεις της Ένωσης Γονέων της πόλης μας καθώς και της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων που αντιδρούν στις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας οι οποίες αφορούν στην Εκπαίδευση.
Και οι δύο ενώσεις διοικούνται από μέλη της ίδιας ιδεολογίας; Τέτοιες αντιλήψεις εκφράζονται συνήθως από πολίτες συγκεκριμένης ιδεολογίας που νομίζω ότι έχουν πολύ μικρό ποσοστό αποδοχής από την κοινωνία…
Οι αντιδράσεις τους στην ίδρυση Προτύπων και Πειραματικών σχολείων είναι περίεργες. Γιατί δεν πρέπει να υπάρχουν τέτοια σχολεία τα οποία θα επιλέγουν με τη θέλησή τους οι γονείς και οι μαθητές; Ποιος εμποδίζει ποιον να φοιτήσει ή να απορρίψει τη φοίτηση σε ένα τέτοιο σχολείο; Έχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι οι μαθητές απορρίπτουν τη φοίτησή τους σ’ αυτά; Αν οι μαθητές δεν τα επιλέγουν απλά θα κλείσουν. Είναι όμως έτσι;
Το πολυσυζητημένο θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου γιατί το αντιμετωπίζουν με τέτοια άρνηση; Είναι σίγουροι ότι όλα βαίνουν καλώς στα σχολεία της χώρας μας και ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι ικανοί για ένα τέτοιο έργο; Και αν υπάρχουν μειονεκτήματα δεν θα πρέπει με κάποιο τρόπο να διορθώνονται;
Όσο για την άρνησή τους να δεχθούν ότι όποιος καταστρέφει τη σχολική περιουσία, τα εποπτικά μέσα, τους υπολογιστές κλπ. και προκαλεί φθορές στα διδακτήρια θα πρέπει να τα πληρώνει ο ίδιος και αν είναι ανήλικος η οικογένειά του γιατί τους ενοχλεί; Γιατί θα πρέπει τέτοιες καταστροφές να επιβαρύνουν τα βαλάντια των Δήμων που εμείς με τους φόρους μας τα κρατάμε όρθια; Κάποτε δεν πρέπει και στη χώρα μας να επικρατήσει η αντίληψη της «υπευθυνότητας;».
Υπάρχει άλλη χώρα στην οποία να εφαρμόζονται οι δικές τους απόψεις και να παρέχουν υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης; Όσο για το θέμα της υπερφόρτωσης του προγράμματος των μαθητών γιατί δεν τους απασχολεί; Υπάρχει άλλη χώρα που να δουλεύουν οι μαθητές τόσες ώρες μέσα στο 24ωρο; Και το κόστος αυτών των πρόσθετων υποχρεώσεων του κάθε μαθητή ποιος το πληρώνει;
Όλοι αυτοί που βγάζουν τέτοιες ανακοινώσεις ας πάνε στην Κύπρο, ή την Αγγλία ή τη Γαλλία ή την Πορτογαλία ή ακόμη και τη Βουλγαρία για να μάθουν πώς λειτουργεί η εκπαίδευση όλων των βαθμίδων. Θα διδαχθούν πολλά πριν αποφασίσουν να ξαναβγάλουν ανακοινώσεις άρνησης για όλα… Η υποβάθμιση της εκπαίδευσης εύκολα επιβάλλεται, η αναβάθμιση είναι που θέλει πολλή δουλειά και κόπο από όλους τους εμπλεκόμενους.
Ένας Γιαννιώτης»