Και με το χιλιόμετρο χρέωση στους αυτοκινητόδρομους!

on .

DIODIA

• Ένα νέο «κεφάλαιο» άνοιξε χθες για τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, καθώς, με αφετηρία την Ολυμπία Οδό, άρχισε η λειτουργία του συστήματος χιλιομετρικής χρέωσης στα διόδια των οχημάτων που κινούνται σ’ αυτήν.
Πρόκειται για ένα σύστημα πιο δίκαιο κοινωνικά όπως  επισήμανε ο Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, με τον Γεν. Γραμματέα Γ. Καραγιάννη να προαναγγέλει επέκταση του συστήματος και στους υπόλοιπους μεγάλους οδικούς άξονες, όπως η Εγνατία και η Ιόνια Οδός.

Το πρώτο όχημα
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε χθες το νέο σύστημα Hybrid στην Ολυμπία Οδό.
Ο κ. Καραμανλής επιβιβάστηκε ως οδηγός σε αυτοκίνητο, στο οποίο τοποθετήθηκε πομποδέκτης και έφτασε στα κεντρικά γραφεία του αυτοκινητόδρομου, όπου τους υποδέχθηκαν ο CEO της Ολυμπία Οδός ΑΕ, Παναγιώτης Παπανικόλας και ο CEO της Ολυμπία Οδός Λειτουργία ΑΕ Κώστας Παπανδρέου.
Μετά την ξενάγηση στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ο κ. Παπανικόλας, ο οποίος κατάγεται από τη Σωπική της Βορείου Ηπείρου, συνδέθηκε στην ηλεκτρονική υπηρεσία του Olympia Pass και στο λογαριασμό του συγκεκριμένου πομποδέκτη, όπου επέλεξε να δει τις κινήσεις και εξήγησε στον Υπουργό και το Γενικό Γραμματέα πώς λειτουργεί το σύστημα.

Κοινωνικά δίκαιο…
«Από τις 4 Νοεμβρίου δώσαμε λύση σε ένα φαινομενικά «μικρό», αλλά ουσιαστικά σημαντικό θέμα, από αυτά που λέμε της καθημερινότητας. Οι οδηγοί πλέον μπορούν με τον ένα πομποδέκτη, που ήδη διέθεταν, να περνούν από όλα τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Καινοτομήσαμε, κάνοντας αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο: Η διαλειτουργικότητα των διοδίων έγινε πραγματικότητα. Τώρα, επόμενος στόχος είναι η χιλιομετρική χρέωση. Και το πρώτο βήμα γίνεται στην Ολυμπία Οδό», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Κ. Καραμανλής.
Σύμφωνα με τον Υπουργό, οι οδηγοί θα χρεώνονται μόνο για το τμήμα του δρόμου που χρησιμοποιούν κι έτσι θα διορθωθεί μία αδικία και λύνεται ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια. «Δεσμευθήκαμε για δίκαιη χρέωση των διοδίων με βάση την απόσταση και το κάνουμε πράξη. Το υβριδικό σύστημα της Ολυμπίας Οδού σημαίνει επίσης λιγότερες καθυστερήσεις, αφού το όχημα δε θα χρειάζεται να σταματήσει για να πληρώσει τα διόδια. Αυτό είναι το κοινωνικά δίκαιο και πλέον αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα», κατέληξε.
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε πως «το σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης είναι ένα έργο ευρωπαϊκών προδιαγραφών και είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε συζητήσεις ώστε το επόμενο διάστημα να είναι εφικτή η ομαλή ενσωμάτωσή του στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων της χώρας».

Πώς λειτουργεί
Το «Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης» (Hybrid ETC), ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση, στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης: Το εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα διέρχεται από τον μετωπικό σταθμό, πληρώνει όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης και στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.
Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου του αυτοκινητόδρομου. Λειτουργεί αποκλειστικά με τη χρήση πομποδέκτη. Οι οδηγοί που επιλέγουν να πληρώνουν με μετρητά ή κάρτα, αναγκαστικά συνεχίζουν να χρεώνονται με το υφιστάμενο «ζωνικό σύστημα».