Ο νέος ΚΟΚ βάζει τέλος στο σβήσιμο κλήσεων!

on .

TROXONOMOS KLHSH 1

Τέλος στο σβήσιμο κλήσεων από την Τροχαία! Τα παραθυράκια που πολλοί οδηγοί εκμεταλλεύονταν για να μην πληρώσουν τα πρόστιμα από οδικές παραβάσεις κλείνουν, καθώς στο νέο Κώδικα Κυκλοφορίας που επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών προβλέπεται η online καταχώρισή τους, ενώ θα ενεργοποιείται άμεσα και το Point System.
Τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον ΚΟΚ παρουσίασε ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
Ηλεκτρονικά…
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε οι βεβαιώσεις και οι καταχωρίσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (π.χ. παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα). Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου (εμπροθέσμως) ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.
Οι κυριότερες παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αφορούν:
- την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας,
- τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος,
- τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές,
- τη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα),
- την υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών,
- την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και
- την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.
Παράλληλα, o υφυπουργός εξήγγειλε τη ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και ενεργοποίηση του Point System.
Όπως είπε, στόχος είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον ίδιο Δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Το έργο SAFESTRIP
Όσον αφορά το πρωτοποριακό έργο SAFESTRIP, σύμφωνα με τον υφυπουργό πρόκειται για μια ελληνική ευρεσιτεχνία, η οποία θα μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο -μέσω του κινητού τηλεφώνου ή απευθείας στο αυτοκίνητο όταν υπάρχει η ανάλογη τεχνολογία- πληροφορίες που αφορούν στον δρόμο, τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα οχήματα.
«Το έργο SAFE STRIP είναι μια εξαιρετική αφορμή για να επιβεβαιώσουμε τη σημασία της τεχνολογίας στην προώθηση της οδικής ασφάλειας, αλλά και να επαινέσουμε την προσπάθεια που κάνουν Έλληνες επιστήμονες σε έναν απαιτητικό τομέα, όπως η νανοτεχνολογία. Η δική μας προσπάθεια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να ενεργοποιήσουμε τους αισθητήρες της πολιτείας στην οδική ασφάλεια, ένα ζήτημα εθνικής προτεραιότητας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Κεφαλογιάννης στην τοποθέτησή του.