Περιφέρεια Ηπείρου: Επικίνδυνη η διέλευση μέσω της Κατάρας…

on .

 KATARA AYXENAS PINAKIDA

• Η διέλευση οχημάτων μέσω Κατάρας είναι επικίνδυνη, γι’ αυτό και κλείνει τον χειμώνα, διευκρινίζει η Περιφέρεια Ηπείρου απαντώντας σε πρόσφατο άρθρο γνώμης του Κώστα Καλτσή με τίτλο «Ο καιρός, η ανοργανωσιά και οι ευθύνες των αρμοδίων…». Η Περιφέρεια απαντά επίσης σχετικά με τη συντήρηση του εθνικού οδικού -δικτύου αλλά και για τους πρόσφατους αποχιονισμούς. Ειδικότερα, κάνει γνωστά τα εξής:
- Μετά την παράδοση σε κυκλοφορία της Εγνατίας Οδού το 2009, καταργήθηκαν με απόφαση των τότε αρμόδιων υπηρεσιών οι τρεις αποχιονιστικοί σταθμοί σε Μέτσοβο, Κατάρα, Κάμπο Δεσπότη, απομακρύνθηκε ο εξοπλισμός τους και αποξηλώθηκαν οι γραμμές ηλεκτροδότησης. Από την τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και με δεδομένο πώς ο Σταθμός Μετσόβου εξυπηρετούσε τις ανάγκες αποχιονισμού του δρόμου προς Μηλιά / Γρεβενά (ο οποίος χρησιμοποιείται έως τώρα και από όσους δεν θέλουν να καταβάλλουν διόδια στην Εγνατία) συντηρήθηκε και λειτουργεί χωρίς όμως μόνιμο προσωπικό αποχιονισμού.
- Η διέλευση της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων - Τρικάλων μέσω Κατάρας διακόπτεται τους χειμερινούς μήνες για την ασφάλεια των οδηγών και των επιβατών τους. Η απόφαση λαμβάνεται από κοινού από τις Περιφέρειες Ηπείρου και Θεσσαλίας, μετά και από τη σύμφωνη γνώμη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας. Όπως γίνεται αντιληπτό, ακόμη και αν η Περιφέρεια Ηπείρου αποφάσιζε να καθαρίζει τα χιόνια στο τμήμα που εκτείνεται εντός των γεωγραφικών της ορίων, η διάβαση και πάλι θα ήταν αδύνατη εφόσον δεν έπραττε το ίδιο για το αντίστοιχο τμήμα της και η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Το αποτέλεσμα θα ήταν να προκαλούνται τεράστια προβλήματα, ειδικά με τουρίστες, οι οποίοι ενημερώνονται για το οδικό δίκτυο μέσω GPS που δεν έχουν αναβαθμιστεί.
- Το κόστος αποχιονισμού της διέλευσης της Κατάρας, είναι απαγορευτικό καθώς υπολογίζεται πως σε μια μέτρια από πλευράς χιονοπτώσεων χρονιά απαιτούνται άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμο προσωπικό, όπως παλαιότερα στην πρώην Κρατική Περιφέρεια που ήταν μόνιμα εγκατεστημένο στα φυλάκια αποχιονισμού.
- Η Εθνική Οδός Ιωαννίνων - Τρικάλων χρησιμοποιείται από οδηγούς σε περιόδους που δεν υπάρχουν χιονοπτώσεις. Η Περιφέρεια είναι υποχρεωμένη να προβαίνει στη συντήρησή της, όπως πράττει και με όλες τις εθνικές οδούς, οι οποίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται ως παράπλευρο δίκτυο των μεγάλων οδικών αξόνων της Ιόνιας και της Εγνατίας οδού. Πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών υποχρεώθηκε να χαρακτηρίσει τις εθνικές οδούς Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας και Ιωαννίνων- Τρικάλων ως παράπλευρο οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να αντικρούσει το επιχείρημα της Περιφέρειας Ηπείρου στο ΣτΕ πώς αυτές έχουν απαξιωθεί, το οποίο επικαλείται προς υποστήριξη του αιτήματος για απαλλαγή των κατοίκων Π.Ε. Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας (και όχι μόνο του Δ. Μετσόβου όπως κάποιοι υποστήριζαν) από την καταβολή διοδίων.
- Τα έργα συντήρησης – βελτίωσης του εθνικού οδικού δικτύου είναι υποχρέωση της Περιφέρειας, εκτελούνται κατά τμήματα που εισηγούνται οι τεχνικές υπηρεσίες ή και η Τροχαία και γίνονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Το ερώτημα του σχολιογράφου σας «αφού, λοιπόν, δεν συντηρούνται αυτές οι οδοί που διατίθενται αυτά τα χρήματα;», είναι αστήρικτο και επιχειρεί να προκαλέσει απαράδεκτους συνειρμούς σε βάρος της Περιφερειακής Αρχής, αλλά και του συνόλου των εμπλεκομένων υπηρεσιών και υπαλλήλων.
- Όσον αφορά το αναφερόμενο στο δημοσίευμα έργο των 300.000 ευρώ για τη συντήρηση της Ε.Ο. Ιωαννίνων - Τρικάλων, αυτό δημοπρατήθηκε με ανοικτή δημόσια δημοπρασία, άρα δεν έχει καμία σχέση με απευθείας ανάθεση που επίσης επικαλείται ο σχολιογράφος σας. Εντάσσεται δε ακριβώς στον προγραμματισμό της Περιφέρειας για αποκατάσταση τμήματος ζημιών στη συγκεκριμένη εθνική οδό μόλις το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες, ώστε να παραμένει σε χρήση δασεργατών, φυσιολατρών κ.α..
Τέλος όσον αφορά το έργο του αποχιονισμού κλπ., οι πολίτες γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν και η πραγματικότητα δεν μπορεί να παραποιηθεί από ελάχιστους που αρέσκονται μόνο στην κακοπροαίρετη κριτική. Χρησιμοποιήθηκαν όλα τα διαθέσιμα μέσα, δημόσια, δημοτικά και ιδιωτικά, ανοίχθηκαν όλα τα οδικά δίκτυα, δόθηκε πρόσβαση σε όλες τις κτηνοτροφικές κ.α. εγκαταστάσεις που ζητήθηκε.
Ο «Π.Λ.» άλλωστε έχει αναφερθεί εκτεταμένα στο τιτάνιο έργο που έγινε για τον αποχιονισμό πόλης και του Νομού, ενώ αξίζει για μια ακόμη φορά να επισημανθεί πώς οι αρμοδιότητες επεμβάσεων σε ζητήματα Πολιτικής Προστασίας είναι νομοθετικά καθορισμένες.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ