Οι Έλληνες «κόβουν» ακόμη και το ψωμί!

on .

Σύμφωνα με έρευνα

Οι Έλληνες «κόβουν»

ακόμη και το ψωμί!

Σημαντική υποχώρηση της κατανάλωσης και

ιδιαίτερα των αρτοσκευασμάτων

• Ισχυρό πλήγμα έχει δεχτεί ο κλάδος τόσο της βιοτεχνικής, όσο και της βιομηχανικής αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής από την παρατεταμένη κρίση. Σύμφωνα με σχετική μελέτη της Infobank Hellas-tat Α.Ε., στοιχεία της οποίας επικαλείται η ιστοσελίδα «sofokleousin», οι καταναλωτές εν μέσω ύφεσης περιορίζουν τις δαπάνες ακόμα και είδη πρώτης ανάγκης όπως το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος από την εταιρεία MARC A.E., το 2012 το 1/5 των καταναλωτών μείωσε την κατανάλωση ψωμιού, με αποτέλεσμα περίπου 9 στους 10 φούρνους να σημειώσουν κάμψη εσόδων, με τη μέση μείωση ανά φούρνο να διαμορφώνεται σε 36,7%.
Η υποχώρηση προέρχεται κυρίως από τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής και τα αρτοσκευάσματα, ενώ η μείωση της κατανάλωσης ψωμιού είναι μικρότερη.
Ωστόσο όπως επισημαίνουν καταναλωτές, η υποχώρηση της ζήτησης σε προϊόντα ζαχαροπλαστικής και αρτοσκευάσματα, δεν συνοδεύεται από μείωση των τιμών, που τουλάχιστον για τα Γιάννενα, εξακολουθούν να παραμένουν σταθερές και σε ορισμένες περιπτώσεις να παρατηρούνται μάλιστα και αναπροσαρμογές προς τα πάνω!
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνων Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Η υποχώρηση της κατανάλωσης έχει οδηγήσει τις μεγάλες βιομηχανίες του κλάδου σε ανταγωνισμό τιμών και προσφορών, καθώς και εισαγωγής νέων προϊόντων. Η τιμολόγηση αποτελεί πλέον σημαντική συνισταμένη ανταγωνισμού απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η διείσδυση των οποίων διαρκώς ενισχύεται λόγω των χαμηλότερων τιμών τους».