Στο… μικροσκόπιο μπαίνουν 32.000 συμβάσεις αορίστου χρόνου

on .

Ξεκινά επανέλεγχος από το ΑΣΕΠ

Στο… μικροσκόπιο μπαίνουν 32.000 συμβάσεις αορίστου χρόνου

Τι αναφέρει εγκύκλιος του Υπ.  Διοικητικής Μεταρρύθμισης

• Από το… κόσκινο του ΑΣΕΠ θα περάσουν χιλιάδες συμβάσεις ορισμένου χρόνου που μετατράπηκαν σε αορίστου, μέσω κυρίως του Προεδρικού Διατάγματος Παυλόπουλου. Ο επανέλεγχος γίνεται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη και αφορά περισσότερες από 32.000 συμβάσεις.
Με αυτή την απόφαση καθορίζονται τα εφαρμοζόμενα κριτήρια και η διαδικασία επανελέγχου των συμβάσεων, όπως οι προτεραιότητες των φορέων ή των ειδικοτήτων που θα ελεγχθούν, η σύνθεση των κλιμακίων ελέγχου, ο καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την περαίωση του έργου και η υποβολή περιοδικών εκθέσεων προόδου του έργου.
«Οφείλουμε να ελέγξουμε το σύνολο των συμβάσεων ορισμένου χρόνου που έχουν μετατραπεί σε αορίστου χρόνου, προκειμένου να διαλύσουμε οποιαδήποτε σκιά μπορεί να πλανάται, ότι αυτές οι μετατροπές δεν έγιναν με σύννομο τρόπο. Το οφείλουμε όχι μόνο στη σιωπηλή πλειοψηφία της κοινωνίας, αλλά και στη μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων και ικανών δημοσίων υπαλλήλων» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Η απόφαση
Συγκεκριμένα, η απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, προβλέπει:
• Την έκδοση εγκυκλίου από το υπουργείο, με την οποία θα ζητείται από τις διευθύνσεις διοικητικού του συνόλου των φορέων του Δημοσίου να γνωστοποιήσουν αναλυτικά τα στοιχεία όσων μετέτρεψαν συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου σε αορίστου χρόνου, καθώς και της διαδικασίας με την οποία πραγματοποιήθηκε η μετατροπή.
• Τη συγκρότηση των κλιμακίων ελέγχου ανά φορέα ή ομάδες φορέων.
• Τη θεσμοθέτηση συνεργασίας των συντονιστών των κλιμακίων για επανέλεγχο υποθέσεων ομοειδών φορέων και υιοθέτηση πρότυπων ελέγχων και εκθέσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομοιομορφία και αρτιότητα του ελέγχου σε ομοειδείς φορείς.
• Την περιγραφή των διαδικασιών ελέγχου και των αρμοδιοτήτων των κλιμακίων, καθώς και τη ρητή υποχρέωση των φορέων να διευκολύνουν το έργο των ελεγκτών.
• Την περιγραφή του τρόπου και της διαδικασίας υποβολής του επαρκώς αιτιολογημένου πορίσματος στο ΑΣΕΠ.
• Την περιγραφή ενδεικτικών συμπεριφορών που συνιστούν λόγο παράνομης μετατροπής, όπως η τυχόν χρήση πλαστών δικαιολογητικών, η υποβολή αναληθών ή ανακριβών στοιχείων και η παρασιώπηση ή απόκρυψη κρίσιμων στοιχείων.
• Τη δυνατότητα προηγούμενης ακρόασης του υπαλλήλου να εκφράσει τις θέσεις του ενώπιον του κλιμακίου ελέγχου και του ΑΣΕΠ.
• Το δικαίωμα του ΑΣΕΠ να αναπέμψει το πόρισμα στο κλιμάκιο ελέγχου, εάν θεωρήσει ότι δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένη η έκθεση.
• Την υποχρέωση του αρμόδιου για τον διορισμό οργάνου να εκδώσει, αμελλητί, πράξη, με την οποία διαπιστώνεται η αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής σχέσης και η κατάργηση της θέσης, σε περίπτωση που το ΑΣΕΠ κρίνει ότι στο πρόσωπό του δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις μετατροπής της σχέσης εργασίας με υπαιτιότητα του υπαλλήλου.
• Τη σύνταξη συγκεντρωτικής έκθεσης από το ΑΣΕΠ, προκειμένου να κωδικοποιηθούν τα συμπεράσματα και να υπάρξει συνολική αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης.