Ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες στο σύνολό της η Εγνατία Οδός

on .

Ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες στο σύνολό της η Εγνατία Οδός

Επιτέλους, αφού πέρασε από σαράντα κύματα, έτοιμο και το τελευταίο τμήμα της

• Μπορεί η κατασκευή της Εγνατίας Οδού, του σύγχρονου αυτού αυτοκινητόδρομου (μήκους 670 χλμ) που άλλαξε στην κυριολεξία την ζωή των κατοίκων κυρίως της Βόρειας και Βορειοδυτικής Ελλάδας, να πέρασε από… σαράντα κύματα, ωστόσο φαίνεται πως σε λίγες μέρες θα παραδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της που εκκρεμούσε κοντά στα Γιάννενα, δίπλα στον Μετσοβίτικο ποταμό.
Αναμφίβολα η Ήπειρος από αυτό το μεγάλο οδικό έργο έχει ωφεληθεί τα μέγιστα, αφού βγήκε από την γεωγραφική της απομόνωση, ανοίγοντας ασφαλείς και γρήγορες προσβάσεις και δημιουργώντας νέες προοπτικές προσέλκυσης περισσότερων επισκεπτών στην περιοχή μας.

Τελευταία εκκρεμότητα…
Έτσι, σύμφωνα με την «Καθημερινή της Κυριακής» σε λίγες ημέρες το τελευταίο κομμάτι της Εγνατίας Οδού παραδίδεται στην κυκλοφορία. Ένα μικρό τμήμα, μόλις 900 μ. δίπλα στον Μετσοβίτικο ποταμό, που ταλαιπώρησε για χρόνια τους μηχανικούς, τελικά ολοκληρώνεται με 4 χρόνια καθυστέρηση!
Τι συνέβη σε αυτό το μικρό κομμάτι, που καθυστέρησε τόσο την παράδοσή του; Οι εργασίες στην περιοχή ξεκίνησαν το 2006 και ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2008 εκτός από τη γέφυρα Περιστερίου (μήκους 410 μ.) που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2010. «Τα προβλήματα γεωλογικής αστάθειας στην περιοχή είχαν ήδη εμφανιστεί πριν από την έναρξη της κατασκευής του έργου.
Για τον λόγο αυτό το 2004-2009 εκπονήθηκε ένας μεγάλος αριθμός μελετών και υλοποιήθηκαν πολλά μέτρα σταθεροποίησης», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Θεμιστοκλής Σιόντης, διευθυντής της Περιφερειακής Υπηρεσίας Ιωαννίνων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. «Η κίνηση των οχημάτων στο μεσοδιάστημα γινόταν μέσω παράλληλης στην αρτηρία παράκαμψης».
Έντονα γεωλογικά φαινόμενα
Τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν. «Τον Μάρτιο 2010 καταγράφηκαν, ανατολικά της γέφυρας και σε απόσταση περίπου 300 μ., νέα έντονα γεωλογικά φαινόμενα που οφείλονταν σε ενεργοποίηση μιας βαθιάς κατολίσθησης κάτω από τη επιφάνεια του παρακείμενου Μετσοβίτικου ποταμού», λέει ο κ. Σιόντης. «Έτσι το διάστημα Δεκεμβρίου 2010 - Φεβρουαρίου 2011 αντιμετωπίσαμε προσωρινά το πρόβλημα με την κατασκευή ενός μικρού αντίβαρου στον πόδα του πρανούς». Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να αναθέσει χωριστή σύμβαση για το συγκεκριμένο τμήμα, απαλλάσσοντας τον εργολάβο (ΑΚΤΩΡ). Η νέα σύμβαση, ύψους 10,8 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε στα τέλη του 2012 (εταιρεία Ενιπέας Α.Ε.) και ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες.