Έρχονται αλλαγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο

on .

Θα ισχύσει από τον Ιούνιο

Έρχονται αλλαγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Πιο αυστηροί οι κανόνες λειτουργίας του

• Νέους πιο αυστηρούς κανόνες στην λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου θέτει απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης για τα δικαιώματα των καταναλωτών και θα ισχύσει από τις 13 Ιουνίου 2014.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται, προθεσμία δεκατεσσάρων ημερών στους καταναλωτές για αν επιστρέψουν το προϊόν που αγόρασαν μέσω διαδικτύου με επιστροφή χρημάτων.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει σημαντική αύξηση και στην Ελλάδα, καθώς σημαντικές εκπτώσεις και προσφορές που φτάνουν και το 40% της αρχικής τιμής απολαμβάνουν όσοι κάνουν τις αγορές από το διαδίκτυο.
Τα βασικότερα σημεία της υπουργικής απόφασης για την ενίσχυση των δικαιωμάτων του καταναλωτή είναι μεταξύ άλλων:
• Ο καταναλωτής έχει προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών για να υπαναχωρήσει εάν έχει κάνει αγορές εξ αποστάσεως χωρίς να αναφέρει τους λόγους και με μοναδική επιβάρυνση τη δαπάνη επιστροφής του προϊόντος. Ο προμηθευτής από την πλευρά του οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι υπαναχωρεί.
• Ο προμηθευτής πρέπει να έχει παραδώσει το προϊόν μέσα σε 30 ημέρες από την παραγγελία του, εκτός και αν έχει συμφωνηθεί άλλη ημερομηνία παραλαβής.
• Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του προϊόντος μόνο εάν ο ίδιος προέβη σε κακή χρήση αυτών.
• Θεσπίζεται υποχρέωση λεπτομερούς και σαφούς ενημέρωσης των καταναλωτών για το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας πριν την πραγματοποίηση της αγοράς, στις συναλλαγές που γίνονται μέσω διαδικτύου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω φαξ, μέσω τηλεφώνου και εκτός εμπορικού καταστήματος.
• Ο καταναλωτής ενημερώνεται με σαφήνεια για το ποιος πληρώνει τα έξοδα σε περίπτωση επιστροφής των εμπορευμάτων.
• Απαγορεύεται να επιβαρύνονται οι καταναλωτές με επιπλέον κόστος όταν πληρώνουν με πιστωτική κάρτα. Επίσης απαγορεύεται οποιαδήποτε επιπρόσθετη χρέωση των καταναλωτών πέραν της βασικής τιμής χρέωσης όταν καλούν σε γραμμή εξυπηρέτησης.
• Ενισχύεται η προστασία των καταναλωτών σε ό,τι αφορά στα ψηφιακά προϊόντα (υποχρέωση παροχής ενημέρωσης σχετικά με τη συμβατότητα του περιεχομένου, τις τεχνικές προδιαγραφές του hardware και του software).