Διακόσια με συν και πλην!

on .

- Ο αριθμός  200 μπήκε  στην ιστορία και στη ζωή μας για  την «κλήρωση»,  της επετείου της παλιγγενεσίας του 1821.  Έγινε και η επιλογή  μιας Διοικούσας ομάδας που θα επιλέξει και θα οργανώσει τις τελετές και εκδηλώσεις για έναν εντυπωσιακό εορτασμό που θα διαρκέσει όλο το 2021.
- Ήδη μας προδιέθεσαν ότι θα περιγραφεί η πορεία του Έθνους(;) του Κράτους(;) με όλα τα θετικά επιτεύγματα και όλες τις αστοχίες. Δηλαδή να προετοιμαστούμε  για ένα   άλλου είδους «δημοψήφισμα»  και πολλές «δημοσκοπήσεις με  ΣΥΝ και ΠΛΗΝ,  με ΝΑΙ και ΟΧΙ,  με ΑΣΠΡΟ και ΜΑΥΡΟ,  με  ΔΙΚΑ ΜΑΣ και ΔΙΚΑ σας, με πολλά ΕΜΕΙΣ και ΕΣΕΙΣ, με ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ και ΒΑΣΙΛΙΚΑ, με ΔΕΞΙΑ και ΑΡΙΣΤΕΡΑ, σε ΕΧΘΡΟΥΣ και ΦΙΛΟΥΣ, και πολύ πιθανόν και με τεμαχισμό των διακοσίων ετών  σε περιόδους  και πολιτειακά γκρουπαρίσματα και στησίματα  στον τοίχο  αναδρομικά και διαχρονικά υπαίτιων και δοσίλογων.
- Ίσως να δούμε και μια διαχρονική  έκδοση του γνωστού  «ΤΙΣ ΠΤΑΙΕΙ», για να γίνει ένας ιστορικός εξαγνισμός  και ένα νέο ξεκίνημα από μηδενική βάση, χωρίς ΙΣΤΟΡΙΑ  και χωρίς  ΗΡΩΕΣ,  και χωρίς νικηφόρους παιάνες, με άταφους νεκρούς  και χωρίς μνημεία  του Άγνωστου στρατιώτη.
- Χωρίς να το καταλάβουμε με την οργάνωση αυτής της επετείου περνάμε μέσα από ένα ναρκοπέδιο της ιστορίας με πολλές ιδεολογικές παγιδευμένες νάρκες, και με πολλους σκελετούς  στα ντουλάπια μιας μισαλλοδοξίας και πολλές φάσεις ρεβαντσισμού  για επίλυση μιας ιστορικής βεντέτας που την βλέπουμε να βρίσκεται σε εξέλιξη.
-  Μακάρι να είναι αυτά ένα ταραγμένο όνειρο, και μια λάθος ανάγνωση της ιστορίας μας και μια επικίνδυνη ανακίνηση που την ζήσαμε και πρόσφατα, με το ή εμείς ή εσείς, με τα γουναράδικα, με τις αριστερές γιορτές μέσα από τα σύνορα από εκείνους που εγκατέλειψαν τη χώρα  με παιδομάζωμα.
- Κάποιοι από τώρα ξαναγράφουν την ιστορία, και οριοθετούν  τις σελίδες  σε περιόδους, ξαναβάζοντας στη ζυγαριά της ιστορίας διχασμούς  και κουκουλώνοντας  τις αστοχίες.
- Το 2021 θα έχουν συμπληρωθεί 48 χρόνια από το Πολυτεχνείο και ο «εορτασμός»  θα μπει πακέτο στην Επέτειο χωρίς μια αυτογνωσία ότι καταναλώθηκε μισός αιώνας  μιας εσωτερικής αντιπαράθεσης, και που συμβολικά η 17Ν λειτούργησε τελικά σαν μια παρανομία με πολλά θύματα.  Το γεγονός δε ότι συνοδεύεται με εκδήλωση κατά των Αμερικανών συμμάχων μας από το 1821  δεν αποτελεί μια παραγωγική ιστορική περίοδο τώρα μάλιστα που οι Τούρκοι συμπεριφέρονται σαν την Οθωμανική προεπαναστατική  εποχή της μαύρης σκλαβιάς. Και μας απειλούν.
- Σήμερα έχουμε λιγότερους φιλέλληνες από όσους βρέθηκαν δίπλα στους επαναστατημένους Έλληνες το 1821. Δημιουργούμε προβλήματα  επικοινωνιακά για τα μάρμαρα του Παρθενώνα, και γράφτηκε από τώρα, «τι μας ενδιαφέρει περισσότερο  το Ναυαρίνο  ή τα μάρμαρα;».  Πόσα ονόματα φιλελλήνων τιμήθηκαν με ονομασίες οδών στην Αθήνα και σε πολλές πόλεις στην Ελεύθερη χώρα μας. Πως θα εκτιμηθεί ότι οι Άγγλοι σε αυτά τα 200 χρόνια παραχώρησαν στο νέο Ελληνικό Κράτος Επτάνησα, αυτονομία και ένωση Κρήτης… βοήθεια στον πόλεμο του 1940-41 με πολλές θυσίες, και συνέβαλαν στην ένωση της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα. Θα συνεχίζουμε ασυλόγιστα το τραγούδι για το «χαμογελαστό παιδί που από εγγλέζου βόλι είχε πάει»; Θα σβήσουμε από τον ύμνο στην Ελευθερία τον στίχο του Σολωμού
Λευτεριά για λίγο πάψε
Να κτυπάς με το σπαθί
Τώρα σίμωσε και κλάψε
Εις του Μπάϋρον το κορμί.
- Πολλά επικίνδυνα ΣΥΝ και ΠΛΗΝ σωρεύονται στην επετειακή παλιγγενεσία. Πως θα περιληφθεί στον εορτασμό η περίοδος της Βασιλείας στο νέο Ελληνικό Κράτος, μια περίοδος που σχετίζεται με το συνεχές μεγάλωμά του, που έφερε κάτω από τη σημαία μας μεγάλα τμήματα του Γένους μας. Τότε που όλοι οι Έλληνες τραγουδούσαν στη σημαία μας:
Σκέπασε μάνα σκέπασε γαλανομάτα κόρη
Όπως εσκέπασες εμάς και τα΄ άλλα τα παιδιά σου
Και βάλετά μες΄ την πλατεία και γαλανή σκιά σου.
- Είναι πολλά μικρά και μεγάλα γεγονότα που θα εμπλακούν σε μια αέναη διελκυστίδα, διαστάσεων και ιδεολογικών  παραισθήσεωνν  και διχασμού των πολιτών.  Οι αυτόχθονες και ετερόχθονες, οι Βενιζελικοί και οι Βασιλικοί, η Μικρασιατική Εκστρατεία,  οι Δικτατορίες, οι Δημοκρατίες, οι Πολιτειακές εναλλαγές, ο Κυπριακός αγώνας, μεταπολίτευση, τα ψαθικά, η γλώσσα και τα εκκλησιαστικά, το άτυχο 1897, οι χρεωκοπίες, η Μεγάλη Ιδέα, το δικό μας προσφυγικό της Ιωνίας και του Πόντου, η μετανάστευση Ελλήνων και η δημιουργία των εστιών της Ομογένειας, ο Εμφύλιος και εξορία στις ανατολικές χώρες,  η συμφωνία των Πρεσπών  και κυρίως το σημερινό κύμα προσφύγων  και μεταναστών.
- Και εδώ στη μικρή μας πόλη, πως θα γιορταστεί αυτή επέτειος, με τη συνεισφορά στον αγώνα της παλιγγενεσίας που άργησε  να μας αγκαλιάσει  σχεδόν έναν αιώνα και να μείνει ανολοκλήρωτη για ένα κομμάτι της Ηπείρου.
- Τι πόλη θα παρουσιάσουμε, πέρα από τα προγράμματα, σαν ιστορική ταυτότητα των 200 χρόνων, την περίοδο έξω από το νέο Ελληνικό κράτος και μετά την ένταξη με τους απελευθερωτικούς αγώνες;
- Πόσα ΣΥΝ και πόσα ΠΛΗΝ, θα εξουδετερωθούν και ποια οράματα μπορούν να εμπνεύσουν  τα ανοιχτά μέτωπα της Ηπείρου, για να υλοποιηθούν οι πόθοι και οι προσδοκίες της ενσωμάτωσης της Ηπείρου στο νέο Ελληνικό Κράτος που ξεκίνησε  από το 1821 για να φθάσει στην απελευθέρωση το 1913.
- Δύσκολη η εξίσωση και η αριθμητική της Επετείου, και γρήγορα θα έχουμε αυτά τα απωθημένα ΝΑΙ και ΟΧΙ και η συγκυρία με το μεταναστευτικό, και όλα τα τεκταινόμενα στη γειτονιά μας. Χρειαζόμαστε  φίλους και προπαντός ομοψυχία. Αυτή η ομοψυχία η οποία μας βρήκε σε κρίσιμες στιγμές της παλιγγενεσίας και αναστήθηκε και επιβίωσε το Γένος των Ελλήνων στην μεγάλη του περιπλάνηση του Οδυσσέα  της Οδύσσειας  του Όμηρου.
- Και οι περιπλανήσεις του Μέτοικου συνεχίζονται…

ο μέτοικος