Μόνο προς Βορρά και Νότο φαίνεται να προωθεί έργα ο Κ. Καραμανλής, αφού…

«ΒΑΛΤΩΣΑΝ» ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ!

Το Υπ. Υποδομών έχει την αρμοδιότητα τόνισε χθες ο Περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης που ειδικότερα αναφέρθηκε στον δρόμο Ιωάννινα-Κακαβιά

• «Κοροϊδία» χαρακτήρισε τη μη σύνδεση ακόμη της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό
IONIA ODO KAKABIA PINAKIDA

Η απόρριψη από την Ευρωπαϊκή Ένωση της ένταξης στο Ταμείο Ανάκαμψης  άλλων οδικών έργων πλην του Ε-65 που συνδέεται και με την κατάργηση των λιγνιτικών μονάδων της Δυτικής Μακεδονίας και του ΒΟΑ Κρήτης για το μεγάλο αριθμό τροχαίων, επανέφερε πάλι στο προσκήνιο την αμφιβολία για την τύχη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά (που ήταν ανάμεσα στα προτεινόμενα), αλλά και του παραλιακού οδικού άξονα, που επίσης ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα. 
Όλοι οι δρόμοι που είναι χαρακτηρισμένοι ως «διευρωπαϊκό δίκτυο» ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών, το οποίο έχει αναλάβει την εκπόνηση των μελετών, αλλά και την ένταξη των έργων σε χρηματοδοτικά προγράμματα. 
Δύο χρόνια μετά την κυβερνητική αλλαγή, στο Υπουργείο Υποδομών μπορεί να άλλαξαν πολλά, μπορεί να έχουν δρομολογηθεί λύσεις για αρκετά μεγάλα οδικά έργα, που  αφορούν κυρίως τη Βόρειο, την Κεντρική και τη Νότια Ελλάδα.  Όμως για την Ήπειρο φαίνεται ακόμη να επικρατεί το «πνεύμα ΣΥΡΙΖΑ», μην έχοντας προχωρήσει κανένας ουσιαστικός σχεδιασμός για την υλοποίηση κάποιου εκ των έργων που πρέπει να κατασκευαστούν ώστε να βελτιωθεί ουσιαστικά το βασικό (εθνικό- διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο). Η προηγούμενη Κυβέρνηση περιορίστηκε στην ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού (που προσφέρονταν για φιέστες), ενώ για τα υπόλοιπα τηρούσε «σιγή ασυρμάτου». Είναι χαρακτηριστικό ότι επί πέντε χρόνια οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ «βομβάρδιζαν» τα Μέσα Ενημέρωσης με ανακοινώσεις και πρωτοβουλίες επί παντός επιστητού, δεν είχαν καν «ακουμπήσει» το ζήτημα των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων και ειδικά του δρόμου Γιάννενα – Κακαβιά. 
Ανεξήγητη η στάση  του Υπ. Υποδομών
 Χθες ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης σε συνέντευξή του αναφέρθηκε διεξοδικά στους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες, για τους οποίους προκύπτει όχι μόνο στασιμότητα, αλλά και μια ανεξήγητη άρνηση ή αδιαφορία του Υπουργείου να παραδώσει μελέτες στην Περιφέρεια ώστε να τις ολοκληρώσει και στη συνέχεια να προσπαθήσει να τις εντάξει σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Η σύνδεση Γιάννενα- Κακαβιά και Ιόνια – Πρέβεζα, είναι τα βασικότερα έργα στα οποία αναφέρθηκε, με το μεν πρώτο να έχει πλήρεις μελέτες,  για το δε δεύτερο το Υπουργείο να δίνει νέα παράταση στο μελετητή και παρά το γεγονός ότι είχε υποσχεθεί να παραδώσει τη μελέτη στην Περιφέρεια για να την ωριμάσει, με τον Περιφερειάρχη να κάνει λόγο για «κοροϊδία».  
Να σημειωθεί ακόμη ότι το Υπουργείο Υποδομών δεν αξιοποίησε για τους δύο οδικούς άξονες ούτε τα χρήματα που είχε δεσμεύσει η Περιφέρεια από το τρέχον ΕΣΠΑ, ήτοι περίπου 10 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση του τμήματος Δολιανά- Γέφυρα Αγίων του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά και 35 εκ. ευρώ για τη σύνδεση Ιόνιας οδού με τη γέφυρα Καλογήρου. 
Απόλυτο «σκοτάδι» επικρατεί όμως και για τα άλλα τμήματα των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων. Όπως είπε ο Περιφερειάρχης για την οδική σύνδεση Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι, το μόνο που είναι γνωστό στην Περιφέρεια είναι ότι η μελέτη έχει ανατεθεί στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Για το τμήμα Πλαταριά- Ηγουμενίτσα, μετά τις αντιδράσεις που είχαν σημειωθεί από κατοίκους το Υπουργείο Υποδομών σταμάτησε κάθε διαδικασία και τώρα τη μελέτη θα εκπονήσει η Περιφέρεια Ηπείρου. Τέλος η Περιφέρεια έχει ζητήσει  και τη  μελέτη του τμήματος Πάργα- Μεσοπόταμος του οδικού άξονα Καρτέρι- Πρέβεζα, η οποία ούτε αυτή της παραδόθηκε.
Το «Γιάννενα- Κακαβιά»
Όπως προαναφέρθηκε το τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά, είναι το μόνο που έχει ολοκληρωμένη μελέτη, η οποία επικαιροποιήθηκε από την Περιφέρεια Ηπείρου και η οποία εκπονήθηκε σε δύο παραλλαγές.
Η μία με τετράιχνη διατομή μέχρι το Καλπάκι και στη συνέχεια με τρίιχνη μέχρι την Κακαβιά και η δεύτερη στο σύνολό της τρίιχνη και αυτό με το σκεπτικό ότι υπάρχουν «φωνές», οι οποίες υποστηρίζουν ότι πλέον δεν πρόκειται η Ε.Ε. να χρηματοδοτήσει τετράιχνο οδικό δίκτυο. 
 Συγκεκριμένα όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά έχουν σχεδιαστεί όλοι οι απαιτούμενοι ανισόπεδοι κόμβοι και το κόστος ανέρχεται σε 65 εκ. ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος του δρόμου φτάνει το 350 εκ. ευρώ. «Σε συζήτηση που είχα με τον Γ.Γ. του Υπουργείου Ανάπτυξης  κ. Σκάλκο, μου είπε πως το υπουργείο είναι έτοιμο να στηρίξει αυτόν τον δρόμο, καθόσον αυτή είναι και η γνώμη του Πρωθυπουργού. Εμείς έχουμε παραδώσει εδώ και δύο μήνες προς έλεγχο την μελέτη Ιωάννινα-Κακαβιά και περιμένουμε.
Το σίγουρο είναι ότι την εποχή που προωθούνταν τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, προτού να μπουν άλλοι συντελεστές κόστους-οφέλους από πλευράς κίνησης σε αυτούς τους δρόμους, δεν έγιναν οι ανάλογες ενέργειες από το Υπουργείο Υποδομών. Και μιλάω για την πενταετία Σπίρτζη, ο οποίος, δυστυχώς, μέχρι την ημέρα που έφυγε, δεν έλεγε ποτέ την αλήθεια». 
Ο Περιφερειάρχης ανέφερε επίσης ότι μετά από έγγραφό του προς την Ε.Ε., η Επίτροπος Μεταφορών  Αντίνα Βαλεάν, απάντησε ότι η Επιτροπή δεν είναι αρνητική για το έργο και παραπέμπει στην Ελληνική Κυβέρνηση για τη χρηματοδότησή του.  
 Τέλος ο κ. Καχριμάνης είπε, ότι «η  Περιφέρεια Ηπείρου ζητά να γίνει μια σύσκεψη, όπως πρωτοέγινε με τον Πρόεδρο της Βουλής (κ. Κ. Τασούλα) που έχει θεσμικό ρόλο. Να μαζευτούμε εκεί όλοι και να παρθούν οι τελικές αποφάσεις. Δεν μπορούμε να περιμένουμε. Γιατί τώρα γίνεται ο προγραμματισμός για το 2021-2027 και από το Υπουργείο και από εμάς. Να δούμε τι θα κάνουμε στα λίγα χρήματα που έχουμε στις Υποδομές».