Ο ΣΥΡΙΖΑ και τα τεστ στην Εκκλησία

on .

Η ιστορία του νεοελληνικού κράτους μας θυμίζει ότι οι πολιτικές ηγεσίες πάντοτε επιδιώκουν να έχουν τις καλύτερες σχέσεις με την ηγεσία της εκκλησίας για ευνόητους λόγους. Το αυτό συμβαίνει κα από την εκκλησία, επειδή οι άρχοντες πάντα λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία, έστω κι αν δεν συμβιβάζεται το αξίωμα με το περιεχόμενο της συνεργασίας.
Ούτως εχόντων των πραγμάτων, ο κ. Τσίπρας με σχετική δήλωση για υποχρεωτικότητα των τεστ στους εκκλησιαζόμενους επανάφερε την εκκλησία στο επίκεντρο των συζητήσεων σε πολιτικούς και πολίτες. Βεβαίως η δήλωση του πρώην πρωθυπουργού έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού ο ίδιος έχει δηλώσει ότι είναι «άθεος», όπως και τα περισσότερα από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Επομένως είναι λογικό να γεννιούνται ερωτήματα για το ενδιαφέρον του Τσίπρα για την προστασία όσων εκκλησιάζονται, καθότι στη σκέψη του δεν έχει καμιά άλλη θέση η αναφορά σε «πιστεύω» ή σε μεταφυσικές τάσεις.
Γι΄ αυτό ο αντίλογος στις προθέσεις και στοχεύσεις του Αρχηγού της Αντιπολίτευσης είναι βάσιμα σχετικά με τα κίνητρα και τις σκοπιμότητες, μια και δύσκολα γίνεται αποδεκτός ο πόνος τους γενικά για τα εκκλησιαστικά θέματα.
Επιτέλους οι πολιτικοί καλά θα κάνουν να μην αναμειγνύονται στα εσωτερικά της εκκλησίας και ούτε να εκμεταλλεύονται δύσκολες καταστάσεις για κομματικό όφελος. Γιατί τουλάχιστον στο ζήτημα της πανδημίας η ηγεσία της εκκλησίας έχει δείξει και κατανόηση και διάθεση να στηρίξει την κυβερνητική και επιστημονική προσπάθεια για τον εμβολιασμό όλου του κόσμου αδιακρίτως θρησκεύματος και λοιπών διαφορών. Άλλωστε οι δημοσκοπικές έρευνες δείχνουν ότι η άρνηση του εμβολιασμού παρατηρείται σε ευρύτερο κοινωνικό φάσμα, που διακατέχεται όχι μόνο από θρησκοληψία.
Γι’ αυτό στην αντίδραση του Τσίπρα ο καθένας αντιλαμβάνεται και την υποκρισία του και την επιδίωξη να προκαλέσει περαιτέρω κραδασμούς στο εσωτερικό της εκκλησίας, αφού η πανδημία έχει αγγίξει και θέματα που σχετίζονται με το βαθύτερο περιεχόμενο του ορθόδοξου πνεύματος. Και να μη μας διαφεύγει πόσες αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις έχουν εκδηλωθεί σε κληρικούς και σε πιστούς από τα μέτρα που έχει επιβάλει η πολιτεία στο χώρο της εκκλησίας.
Και ήταν αναμενόμενο η εκκλησία να δοκιμαστεί από την υγειονομική κρίση, αφού η επιστημονική προσέγγιση για διάφορους λόγους και παντελώς χωρίς θεολογική ερμηνεία από μέρος των πιστών αμφισβητείται και παρερμηνεύεται.
Αυτό, λοιπόν το πρόβλημα θεωρώ ότι δεν μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να το εκμεταλλεύεται και να το αξιοποιεί προς ίδιον όφελος, επειδή πιστεύει ότι θα δυσκολέψει τον Μητσοτάκη ή ότι θα κερδίσει τη θετική στάση από τη κοινή γνώμη. Γιατί δεν έχουμε ξεχάσει τις αντιφάσεις και τις παραδοξότητες του ΣΥΡΙΖΑ στη σχέση του με την εκκλησία στα χρόνια που κυβερνούσε. Τότε ο «άθεος» πρωθυπουργός είχε γίνει «πνευματικό παιδί» του Ιερώνυμου και μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο είχαν επιχειρήσει να αλλάξουν το θεσμικό καθεστώς στα εργασιακά των κληρικών. Τότε αυτός ο «άθεος» επισκέφθηκε το Άγιο Όρος και ζήτησε να παραμείνει μόνος του στο εσωτερικό του ναού «Άξιον εστί» στις Καρυές!
Εκτιμώ ότι όλοι οι πολιτικοί οφείλουν να έχουν σχέσεις ειλικρινείς με την εκκλησία, αποδεχόμενοι τον ιστορικό ρόλο της στην πορεία του ελληνικού γένους και την προσφορά της, πνευματική και κοινωνική, στους ανθρώπους.
Όσο για τους πιστούς είναι ώρα όλοι τους να εφαρμόσουν τις υποδείξεις της ιατρικής επιστήμης και να προστατέψουν και την προσωπική τους υγεία, αλλά προπαντός και των συνανθρώπων τους, αφού η κύρια αποστολή του χριστιανού είναι η αγάπη και η διακονία του άλλου.
Τέλος εκτίμησή μου είναι ότι ορθώς επιβάλλονται συγκεκριμένα και αυστηρά μέτρα σε όλους τους χώρους, γιατί διαφορετικά θα ήταν νομική και ηθική πρόκληση ο πολίτης να ψωνίζει απορρυπαντικά στο σούπερ μάρκετ χωρίς τεστ, ενώ για να κάνει το σταυρό του στην εικόνα της εκκλησίας να θωρακίζεται με τεστ!
ΧΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ