Στον χορό των Μεταρρυθμίσεων!

on .

 Ο πληθωρισμός σε καμιά από τις εκφάνσεις μιας κοινωνίας δεν είναι επιθυμητός. Μάλιστα, όταν εμφανίζεται σε κάποιον τομέα της γίνονται προσπάθειες να χαλιναγωγηθεί.

Στην πατρίδα μας το φαινόμενο αυτό είναι συχνό και μάλιστα σε πολλούς τομείς. Οι αιτίες πολλές, αλλά κυρίως ο τρόπος οργάνωσης της κοινωνίας. Ένα κραυγαλέο παράδειγμα συνιστά ο αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια (~81% των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ στις έμπειρες κοινωνίες της Ευρώπης το αντίστοιχο ποσοστό είναι ~30%). Όπως είναι φυσικό, ένα μεγάλο ποσοστό των φοιτητών μας δεν έχει τις δυνατότητες για πανεπιστημιακές σπουδές, το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στο μικρό ποσοστό αυτών που τις ολοκληρώνουν. Για τη σωστή εκπαίδευση απαιτούνται: υψηλού επιπέδου (επαρκές και αφοσιωμένο) εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές και ήρεμο ακαδημαϊκό περιβάλλον.
Στην πατρίδα μας, που ταλανίζεται από συχνές μεταρρυθμίσεις, το μαθησιακό περιβάλλον βρίσκεται συνεχώς σε αναστάτωση, οι υποδομές παραμένουν ανεπαρκείς (για τον όγκο των εκπαιδευομένων) και το εκπαιδευτικό προσωπικό συνεχώς ελαττώνεται. Αν στους παραπάνω παράγοντες προσθέσουμε και το χαμηλό επίπεδο σημαντικού ποσοστού εκπαιδευομένων, η εικόνα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι θολή.
Αναζητείται λύση…
Μια λύση συνιστούν: η αξιόπιστη επαγγελματική εκπαίδευση (Ε.Ε.) και ο εξοστρακισμός του λαϊκισμού στο σχεδιασμό του νέου τοπίου της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Π.Ε.). Όσον αφορά την (Π.Ε.): α) ένας σημαντικός αριθμός τμημάτων, που υπολειτουργούν, αλλοιώνοντας την ποιότητά της, πρέπει να καταργηθεί, β) ο αριθμός των εισακτέων να προσδιορίζεται από τις υποδομές, τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού προσωπικού και τις απαιτήσεις των πανεπιστημίων από τους υποψηφίους. Οι λογιστικές ρυθμίσεις που επεξεργάζεται το Υπουργείο Παιδείας δεν ταιριάζουν στην εκπαίδευση που φιλοδοξούμε να καταστήσει τη χώρα ικανή να παρακολουθήσει τις εξελίξεις των «έμπειρων» κοινωνιών. Όσον αφορά την (Ε.Ε.) απαιτείται πολλή δουλειά και από πολλούς. Πέρα από τις οργανωτικές δομές, είναι ανάγκη να προχωρήσουν οι κυβερνώντες στην ουσία του εγχειρήματος. Για να γίνω πιο σαφής. Παράλληλα με τη στελέχωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό υψηλών προδιαγραφών, πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην οργάνωση «παρατηρητηρίων» που θα μεταφράζουν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε αντικείμενα σπουδών/δεξιοτήτων, ώστε η οικονομία μας να μπορεί να αντλεί στελέχη και οι εκπαιδευόμενοι να μπορούν να επωφεληθούν από τις εργασιακές δυνατότητες του ευρωπαϊκού χώρου +. Η (Ε.Ε.) οφείλει να στρέψει το βλέμμα της και στην πολιτισμική διάσταση των δεξιοτήτων, π.χ. προϊόντα… δια χειρός (χειροτεχνία, μουσικά όργανα,…).
Η χώρα μας έχει ταλαιπωρηθεί από τις μεταρρυθμίσεις, το γεγονός αυτό καθιστά τους πολίτες της επιφυλακτικούς ως προς τη σχεδιαζόμενη για την (Π.Ε.) και την εφαρμογή της ήδη νομοθετημένης για την (Ε.Ε.). Η χώρα μας βρίσκεται σε σημείο διακλάδωσης, για να πάρει το σωστό δρόμο χρειάζεται γνώση, αρετή και τόλμη… Ίδωμεν!
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.