Ο Στ. Καλογιάννης για την αλλαγή χάραξης του Ε65

on .

• Κύριε Διευθυντά,
Έμεινα ενεός όταν διάβασα στις «Διαδόσεις», του Πρωινού Λόγου, στο φύλλο της Παρασκευής 22/01, σχόλιο του συνεργάτη σας «Κ.Α.», στο οποίο αναφέρει ότι έχω, προσωπικά, «πολλές ευθύνες» για την αλλαγή χάραξης του Ε65 προς Κηπουρειό Γρεβενών, αντί της Παναγιάς Τρικάλων, και ότι «δεν θυμάται τι προσπάθειες έχω κάνει ως αναπληρωτής Υπουργός για να μην φορτωθούν οι Ηπειρώτες με 30 χλμ. επιπλέον στο ταξίδι προς Θεσσαλία»!
Κύριε Διευθυντά, έχει και η διαστρέβλωση της πραγματικότητας τα όριά της. Απορώ πώς εφημερίδα του επιπέδου του «Π.Λ.» επιτρέπει σε συντάκτες της να γράφουν τέτοια ασύστολα ψεύδη.
Σας υπενθυμίζω ότι είμαι ο μοναδικός πολιτικός στα Ιωάννινα που έχω απορρίψει, τεκμηριωμένα, τη χάραξη προς Κηπουρειό! Συνεπώς, ή ο συνεργάτης σας διέπραξε σφάλμα ολκής, ή επιχειρεί, εσκεμμένα, να ρίξει λάσπη στο πρόσωπό μου, με τρόπο που θα ζήλευαν οι μεγάλοι της προπαγάνδας των ολοκληρωτικών καθεστώτων.
Ας δούμε με τη σειρά τα γεγονότα, τα οποία είναι απλά και ξεκάθαρα.
1. Διετέλεσα αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών το 2012 – 2013, επί τρικομματικής Κυβέρνησης του κ. Σαμαρά, με πλήρη αρμοδιότητα για τα έργα υποδομής και μεταφορών. Τότε, επαναδιαπραγματευθήκαμε επιτυχώς για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου τις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, συνολικού προϋπολογισμού εννέα (9) δις ευρώ και την άνοιξη του 2013 επανεκκίνησαν οι εργασίες σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, που είχαν σταματήσει από το 2010. Οι τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης φέρουν, όλες, την υπογραφή μου και είμαι πολύ περήφανος γι’ αυτό.
2. Στις συμβάσεις παραχώρησης περιλαμβανόταν κι εκείνη του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), στο τμήμα Λαμία – Τρίκαλα.
3. Το βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα – Εγνατία οδός, δεν ήταν δυνατό να περιληφθεί, τότε, στην τροποποιημένη σύμβαση, διότι εκκρεμούσαν προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), με την αιτιολογία ότι -δήθεν- απειλούνταν ο βιότοπος της αρκούδας.
4. Ο επανέλεγχος της χάραξης του βόρειου τμήματος του Ε65 ξεκίνησε μετά το 2015. Είχαν αποσυρθεί(!) οι προσφυγές στο ΣτΕ και εγώ δεν ήμουν Βουλευτής.
5. Το Υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε, το καλοκαίρι του 2016, νέα χάραξη του εν λόγω τμήματος που τροποποιούσε την αρχική και, αντί να καταλήγει στην Παναγιά όπως αρχικά προβλεπόταν, κατέληγε πολύ βορειότερα, στο Κηπουρειό, δίπλα στα Γρεβενά.
6. Με εκλεκτούς συναδέλφους μηχανικούς, μελετήσαμε εναλλακτική λύση με κατάληξη την Παναγιά, ίδιου κόστους με την προωθούμενη από τον παραχωρησιούχο λύση (προς Κηπουρειό). Η προτεινόμενη από εμένα χάραξη συντομεύει την απόσταση από Ιωάννινα προς Τρίκαλα κατά 30 χλμ. περίπου, οδεύει σε ασφαλές γεωλογικά έδαφος, δεν εγείρει νέα περιβαλλοντικά ζητήματα και αξιοποιεί πλήρως τις απαλλοτριώσεις που έχουν ήδη κηρυχθεί για τον Ε-65, παρουσιάζεται δε αναλυτικά στο συνημμένο χάρτη.
7. Παρουσίασα δημοσίως την πρότασή μου, με σχέδια και χάρτες, στις 7 Οκτωβρίου 2016, στην μεγάλη πανθεσσαλική συγκέντρωση, στο Δημαρχείο Τρικάλων (συνημμένη φωτογραφία). Την κατέθεσα στο Υπ. Υποδομών και σε όλους τους αρμόδιους Φορείς (Περιφέρεια Ηπείρου, Δήμους, Επιμελητήρια, κλπ). Αυτοί είτε εσιώπησαν, είτε εξέφραζαν την άποψη «… ας καταλήξει όπου να είναι», λες και βρισκόμαστε στη δεκαετία του 1950! Εξαίρεση αποτελούν ορισμένοι εκπρόσωποι Φορέων και συνάδελφοι Μηχανικοί, που τάχθηκαν γραπτώς και δημοσίως υπέρ της πρότασής μου. Αλήθεια, που ήταν τότε ό συνεργάτης σας «Κ.Α.», που κόπτεται, δήθεν, σήμερα για τα 30 επιπλέον χλμ; Γιατί δεν ένωσε τη φωνή του με τη δική μου;
8. Αφού λοιπόν «δεν θυμόταν» ο συνεργάτης σας τις θέσεις μου, δεν είχε παρά να κάνει μια μικρή έρευνα. Θα διαπίστωνε ότι ό ίδιος ο «Πρωινός Λόγος» παρουσίασε επανειλημμένα, πρωτοσέλιδα, την πρότασή μου (στις 29/6/2016, στις 8/10/2016, στις 23/06/2018), όπως άλλωστε και έγκυρες ειδικές ιστοσελίδες (ypodomes.com στις 14/11/2016), εφημερίδες εθνικής εμβέλειας («Καθημερινή» στις 18/2/2017), και πάρα πολλά άλλα έντυπα. Όμως ούτε αυτή την υποτυπώδη έρευνα έκανε ο συνεργάτης σας, ούτε καν το απλούστερο, να μου τηλεφωνήσει. Προκλητική ανευθυνότητα για δημοσιογράφο!
9. Συμπερασματικά: η απαράδεκτη αλλαγή χάραξης του Ε65, από Τρίκαλα προς Κηπουρειό/Γρεβενά, που υποχρεώνει τους Ηπειρώτες να ταξιδεύουν 30 χλμ. περισσότερα και συνεχίζει να διέρχεται μέσα από τον βιότοπο της αρκούδας, τις επιπτώσεις της οποίας μόλις σήμερα φαίνεται να αντιλαμβάνεται ο συνεργάτης σας, έγινε με μελέτη του παραχωρησιούχου το 2016, επί Κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, και οι τοπικοί παράγοντες εσιώπησαν. Προσωπικά, παρ’ ότι δεν ήμουν Βουλευτής, μελέτησα και κατέθεσα βιώσιμη εναλλακτική πρόταση, από Τρίκαλα προς Παναγιά Τρικάλων, που διασφαλίζει πλήρως τους Ηπειρώτες, χωρίς να βλάπτει στο παραμικρό τα συμφέροντα άλλων περιοχών και διέρχεται εκτός του βιοτόπου της αρκούδας. Αυτή την πρόταση υπερασπίζομαι, σε κάθε ευκαιρία, σε αντίθεση με όσους συνεχίζουν να σιωπούν.
Ο συντάκτης σας οφείλει να ζητήσει συγγνώμη από τους αναγνώστες σας, τους οποίους με απίστευτη ελαφρότητα επιχείρησε να παραπλανήσει, και από εμένα για το «λάθος» του να μου επιρρίπτει «πολλές ευθύνες», ενώ θα έπρεπε, τουλάχιστον να αναγνωρίσει την πρωτοβουλία μου, αλλά και την προσπάθεια αφύπνισης των αρμοδίων για ένα αναπτυξιακό έργο μείζονος σημασίας για την Ήπειρο.
Παρακαλώ να δημοσιευθεί η επιστολή μου αυτούσια, προκειμένου να αρθούν, στο μέτρο του δυνατού, οι δημιουργηθείσες παραπλανητικές εντυπώσεις στους αναγνώστες σας.
Ευχαριστώ.
Σταύρος Ελ. Καλογιάννης

***

Και η απάντηση του «Π.Λ.» για τις όποιες ευθύνες...

• Σχετικά με τα όσα αναφέρει στη διπλανή στήλη ο Γιαννιώτης βουλευτής και πρ. υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης, ο «Π.Λ.» έχει να παρατηρήσει τα εξής:
- Είναι γνωστό ότι oι συνεργάτες και πολύ περισσότερο οι συντάκτες της εφημερίδας μας, των οποίων τα κείμενα είναι επώνυμα, έχουν και την ευθύνη όσων γράφουν, αφού ο «Π.Λ.» ποτέ δεν λογοκρίνει τα άρθρα και ρεπορτάζ τους.
- Ο «Κ.Α.» υπηρετεί για πάνω από 15 χρόνια στη σύνταξη του «Π.Λ.» και είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται στο... στόχαστρο κάποιου πολιτικού ή τοπικού άρχοντα καθώς τα κείμενά του είναι πάντα τεκμηριωμένα και προσεγμένα, και ως προς την ουσία αλλά και όσον αφορά στη διατύπωση.
- Και στο μικρό σχόλιο για τον κ. Σταύρο Καλογιάννη στην παραπολιτική στήλη «Διαδόσεις» κρατάει τις επιφυλάξεις του με φράσεις όπως «αν δεν κάνουμε λάθος» και παρακάτω: «δεν θυμόμαστε τι προσπάθειες έκανε τότε ο ίδιος για ν’ αλλάξει τη χάραξη». Ο συντάκτης μας λοιπόν σε καμία περίπτωση δεν έκανε προσωπική επίθεση κατά του κ. Καλογιάννη, δεν απάλλαξε από τις ευθύνες της την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε όμως κι εκείνη της Νέας Δημοκρατίας, υφυπουργός και αναπληρωτής υπουργός της οποίας υπήρξε για χρόνια ο νυν βουλευτής. Κατά τη γνώμη του –και δίκαια- έχουν ευθύνες όλοι και είναι προφανώς δικαίωμά του να κρίνει όπως νομίζει το θέμα και μάλιστα με επιφυλάξεις.
-Εξάλλου, οι στήλες του «Π.Λ.» είναι ανοιχτές για να φιλοξενούν και τις αντίθετες απόψεις αλλά και τις απαντήσεις όταν υπάρχουν ενστάσεις για όσα γράφονται. Στα πλαίσια αυτά, δημοσιεύουμε σήμερα και την απάντηση του κ. Καλογιάννη, που, ας σημειωθεί, σε μέγεθος είναι πολλαπλάσια του παραπολιτικού σχολίου του συντάκτη μας.
- Κι εν πάση περιπτώσει, αφού ο κ. Καλογιάννης ζητά τη συγνώμη του συντάκτη μας και από τον «Π.Λ.» να δημοσιεύσει την επιστολή του αυτούσια, τα πράττουμε και τα δύο, όμως αυτά, δυστυχώς, δεν μπορούν να... διορθώσουν τη σημερινή κατάσταση, να έρθει δηλαδή 30 χιλιόμετρα πιο κοντά στην Ήπειρο ο Ε65. Αυτό φαίνεται ότι χάθηκε διά παντός...
«Π.Λ.»