ΧΩΡΙΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΗ

Γράφτηκε από τον/την ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ on . Posted in Χωρίς Υπαγόρευση

Υπαρκτό πρόβλημα…
✒ Το ότι υπάρχει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα στα Γιάννενα είναι κάτι που το γνωρίζουμε όλοι. Κι αυτό επειδή ζούμε σε μία πόλη που παρουσιάζει τον χαρακτήρα μητρόπολης. Υπάρχει δηλαδή ένα κεντρικό αστικό συγκρότημα το οποίο περιβάλλεται από μία σειρά μικρότερων, με πληθυσμό από 3.000 έως 15.000 κατοίκους το καθένα.

Χιλιάδες τα Ι.Χ.!
✒ Καθημερινά λοιπόν χιλιάδες οχήματα εισρέουν στο κέντρο από όλες τις εισόδους με αποτέλεσμα να προκαλείται στις κεντρικότερες αρτηρίες του ένα κομφούζιο, αφού αυτές δεν είναι φτιαγμένες για να εξυπηρετούν τόσο μεγάλο φόρτο. Τις ζούμε όλοι καθημερινά τις ουρές στα φανάρια, τα διπλοπαρκαρίσματα, την ταλαιπωρία…

Ελεγχόμενη στάθμευση…
✒ Είναι σαφές λοιπόν ότι πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις και η στήλη έχει προτείνει κατά καιρούς ορισμένες, με κυριότερη την επαναφορά της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο. Αυτή όμως πρέπει να συνοδεύεται και από άλλες ρυθμίσεις, όπως, για παράδειγμα, η δημιουργία νέων δημοτικών χώρων στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου.

Και δωρεάν mini bus!
✒ Με ικανοποίηση διαβάσαμε λοιπόν στον «Ηπειρωτικό Αγώνα» τα σχέδια της Δημοτικής Αρχής για επαναλειτουργία του συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο. Μάλιστα, προβλέπεται η καθιέρωση δωρεάν δρομολογίων mini bus για να εξυπηρετούνται όσοι θα παρκάρουν περιφερειακά αυτού. Απαραίτητο αυτό…

Μικρό το κέντρο…
✒ Το κέντρο των Ιωαννίνων είναι μικρό, το περπατάει κανείς εύκολα και γρήγορα, άρα το Ι.Χ. δεν χρειάζεται, με εξαίρεση φυσικά ασθενείς που πρέπει να φτάσουν σε κάποιον γιατρό ή ιατρικό κέντρο. Γι’ αυτούς θα βρεθεί λύση. Οι υπόλοιποι όμως θα χρειαστεί να αλλάξουμε νοοτροπία για το καλό όλων μας!

Στην 28ης Οκτωβρίου…
✒ Διαβάσαμε ακόμα πως ο Δήμος σχεδιάζει να καταργήσει τη στάθμευση στην 28ης Οκτωβρίου, τον κεντρικότερο ίσως δρόμο στα Γιάννενα, μεγαλώνοντας τα πεζοδρόμια. Διατηρούμε αμφιβολίες για τη χρησιμότητα της συγκεκριμένης αλλαγής. Κι αυτό γιατί στη συγκεκριμένη οδό παρκάρουν δεκάδες οχήματα τα οποία ανήκουν κατά βάση σε πολίτες που διαμένουν εκεί. Πού θα πάνε όλα αυτά; Ιδού το ερώτημα…

Ας επανεξετάσουν…
✒ Όσο για τη σχεδιαζόμενη μεταφορά της στάθμευσης στην προέκταση της Χαριλάου Τρικούπη από τη δεξιά στην αριστερή πλευρά, αυτή θα είναι μία τελείως άστοχη ενέργεια που δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει κανέναν. Καλό θα ήταν οι αρμόδιοι του Δήμου να την επανεξετάσουν. Δεν χρειάζεται αν εξηγήσουμε εδώ τους λόγους…

Θέλει σχεδιασμό!
✒ Συμπερασματικά, οι κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο των Ιωαννίνων είναι και απαραίτητες και επιβεβλημένες. Ωστόσο, πρέπει να ενταχθούν σε έναν γενικότερο σχεδιασμό που θα επεκτείνεται και εκτός κέντρου για να πετύχουν. Διαφορετικά, ενδέχεται να δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα λύσουν.

Και για ποδήλατα!
✒ Και κάτι τελευταίο: Καλό θα ήταν ο Δήμος να εξετάσει με σοβαρότητα τη χάραξη ενός δικτύου ποδηλατολωρίδων μέσα στην πόλη για να ενθαρρύνει περισσότερους Γιαννιώτες να μετακινούνται με ποδήλατο. Για παράδειγμα, η απελευθέρωση της 28ης Οκτωβρίου από σταθμευμένα οχήματα δημιουργεί μία τέτοια δυνατότητα. Δεν διαβάσαμε όμως κάτι σχετικό…

Όλα γίνονται…
✒ Θα γίνουν που θα γίνουν αλλαγές, ας μη μείνει εκτός αυτών το ποδήλατο, το οποίο βολεύει ως μέσο για μετακινήσεις στο κέντρο που δεν έχει πολλές και μεγάλες ανηφόρες – κατηφόρες. Δεν είμαστε βέβαια Τρίκαλα που είναι επίπεδα, αλλά με λίγη καλή θέληση όλα γίνονται. Τώρα είναι η ευκαιρία!

«Mαλλί της γριάς»…

✒ Καιρό είχαμε να δούμε να πωλείται «μαλλί της γριάς» στα Γιάννενα! Ένα γλύκισμα που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές παλιότερα. Και να που εμφανίστηκε ένας πωλητής πριν λίγες μέρες εκεί, πίσω από το διοικητήριο της Περιφέρειας, ο οποίος έκανε… χρυσές δουλειές, προσελκύοντας κυρίως παιδιά! Γιατί όχι;

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.