ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

on . Posted in Διαδόσεις

Mακριά… νυχτωμένοι!
 Γνώμη για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, για το πού πρέπει να έχει σχολές και τμήματα, για τις αποφάσεις της Συγκλήτου κλπ. έχουν άπαντες στην Ήπειρο. Ακόμα και εκείνοι οι φορείς που δεν πρόσφεραν και πολλά πράγματα στο Ίδρυμα, ούτε το στήριξαν όταν το χρειάστηκε! Η στήλη να υπενθυμίσει όμως ότι το Πανεπιστήμιο, όπως και τα υπόλοιπα ΑΕΙ, είναι αυτοδιοίκητο. Υπακούει μόνο στις εντολές του υπουργείου Παιδείας και κανενός άλλου. Όσο για εκείνους που διατείνονται ότι η Νίκη Κεραμέως θα δείξει… κατανόηση στα αιτήματα πόλεων όπως η Πρέβεζα και η Ηγουμενίτσα, μάλλον δεν την ξέρουν καλά. Ας αναλογιστούν πόσες δομές ανώτατης εκπαίδευσης «ψαλίδισε» ήδη στην Ήπειρο. Ούτε την Ακαδημία Βελλάς δεν… λυπήθηκε! Κάνουμε λάθος;

Όταν πιάσει ψαλίδι…
Και κάτι ακόμα ειδικότερα για το Τμήμα Λογιστικής: Όσο δεν υπήρχε Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, εισάγονταν σ’ αυτό 190 – 200 πρωτοετείς, με 3.000 – 4.000 μόρια ο καθένας, άντε και λίγο παραπάνω. Μόλις θεσμοθετήθηκε ΕΒΕ, έπεσαν οι εισαχθέντες σε καμιά 50αριά, ενώ υπήρχαν 265 θέσεις! Φέτος, δε, το πράγμα πιθανώς να πάει ακόμα χειρότερα! Τα παραπάνω είναι που πρέπει να προβληματίζουν τόσο τη Διοίκηση του Πανεπιστημίου όσο και τους υπόλοιπους φορείς. Εξάλλου, τέτοια στοιχεία θα λάβει υπόψη η Υπουργός Παιδείας όταν πιάσει το «ψαλίδι» στο χέρι και αρχίσει να «εξορθολογίζει» τον ακαδημαϊκό χάρτη της Ηπείρου και όλης της χώρας! Κάτι μας λέει μάλιστα ότι από αυτό δε θα γλιτώσει ούτε η Άρτα!
Κ.Α.

Πονεμένη ιστορία…

 Σκόρπιες σχολές ΑΕΙ για ψηφοθηρικούς λόγους! Πονεμένη ιστορία… Ναι, νοικιάζονται περισσότερα σπίτια στις πόλεις όπου λειτουργεί μία σχολή ΑΕΙ και έχουν δουλειές και τα μπαρ… Μπορεί όμως να εξασφαλιστεί το επίπεδο σπουδών όταν αυτές λειτουργούν εκτός οργανωμένου ΑΕΙ και είναι διάσπαρτες σε όλη τη χώρα; Υπάρχουν εμπειρίες και πορίσματα από τη λειτουργία τέτοιων σχολών; Όλοι οι εμπλεκόμενοι το γνωρίζουν…

ΜΑΤ
Γεμάτοι λακκούβες!
 Βομβαρδισμένο τοπίο θυμίζουν αρκετοί κεντρικοί δρόμοι της πόλης των Ιωαννίνων. Όπως είπε στη στήλη αναγνώστρια, στην οδό Γλυκηδών στο Κάστρο έχει ένα σωρό λακκούβες και είναι πάρα πολύ δύσκολο να περάσουν τα αυτοκίνητα. Μπορεί να προβλέπεται να γίνουν κάποιες εργασίες εκεί αλλά και στον δρόμο για το Δημοτικό Μουσείο αλλά μέχρι να ολοκληρωθούν δεν πρέπει να καλυφθούν οι όποιες λακκούβες; Δίκαιο έχουν οι κάτοικοι, μιας και μέχρι να γίνει η αποκατάσταση του οδικού δικτύου υπάρχει κίνδυνος να πάθει ζημιά κάποιο αυτοκίνητο. Πάντως, το να είναι γεμάτοι λακκούβες κεντρικοί δρόμοι της πόλης δεν είναι ό,τι καλύτερο!
Ν.Γ.
Ελλιπείς έλεγχοι...
 Τώρα έγιναν γνωστές οι συνθήκες διαμονής και διανυκτέρευσης των επιβατών και των οδηγών μεγάλων οχημάτων μέσα στα φέρυ μπόουτ; Τώρα ανακάλυψαν ότι στις καμπίνες υπάρχουν ψύλλοι και η καθαριότητα είναι πλημμελής; Γιατί δεν έγιναν έγκαιρα περισσότερες καταγγελίες από τους οδηγούς και τα συνδικάτα των επαγγελματιών; Έπρεπε να γίνει το κακό και μετά να ζητηθούν ευθύνες; Γιατί δεν έχουν ευθύνες μόνο οι πλοιοκτήτες… Έχουν και εκείνοι που οφείλουν να κάνουν σωστούς ελέγχους. Ως πότε θα γίνεται λόγος κατόπιν εορτής;
Θ.

Πρώτα ονόματα…

Αυξημένο πανελλαδικά είναι, λέει, το ενδιαφέρον στελεχών του ΚΙΝΑΛ να δώσουν τη μάχη για τη Βουλή στις επόμενες εθνικές εκλογές κι αυτό λόγω των δημοσκοπήσεων που δείχνουν υψηλά ποσοστά για το κόμμα. Στα Γιάννενα, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος», εκ νέου υποψήφιος θα είναι ο Κώστας Γάτσιος, ο οποίος στήριξε το ΚΙΝΑΛ στις προηγούμενες δύσκολες γι’ αυτό εκλογές. Ακούγονται επίσης τα ονόματα του Σωτήρη Ζαρμπαλά και του πρ. αντιδημάρχου Θανάση Μανταλόβα. Στην Άρτα σίγουρος υποψήφιος είναι μέχρι στιγμής ο νυν βουλευτής Χρήστος Γκόκας, ενώ στη Θεσπρωτία βολιδοσκοπείται ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αλέκος Πάσχος. Να θυμίσει η στήλη ότι υπεύθυνος για τα ψηφοδέλτια είναι ο Βαγγέλης Αργύρης. Έχει τη σημασία του αυτό…

Κ.Α.

Θα βοηθήσει το bonus;
Θα αλλάξει κάτι στη λειτουργία του Δημόσιου τομέα; Όλοι διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις… Αν θεσμοθετηθεί bonus παραγωγικότητας (αποδοτικότητας) το οποίο θα χορηγείται για την επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων που θα τίθενται εξαρχής μπορεί να γίνονται οι δουλειές μας πιο εύκολα. Κι έτσι δεν θα πληρώνουν τη νύφη μόνο οι ευσυνείδητοι που αγωνίζονται για να μας εξυπηρετήσουν και να ευκολύνουν τη ζωή μας… Κανένας υπάλληλος εργατικός δεν αρνείται την αξιολόγηση του έργου του… Οι τεμπέληδες έχουν αντιρρήσεις. Βλέπεις, κατάφεραν να μπουν στο δημόσιο με ή χωρίς εξετάσεις και προσφέρουν ή δεν προσφέρουν σωστές υπηρεσίες εκεί θα μείνουν μέχρι να συνταξιοδοτηθούν και μετά εφ όρου ζωής θα τρέχει και η σύνταξη…
Ελληνική πρωτοτυπία…
Κάθε τόσο κινητοποιούνται κάποιοι συνδικαλιστές των εκπαιδευτικών αλλά και γονείς απαιτώντας καλύτερες συνθήκες στην εκπαιδευτική κοινότητα! Δεν ξέρω αν συμπεριλαμβάνουν και τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες εκ μέρους των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές. Γιατί, εδώ και πολλά χρόνια μένει αναπάντητο το ερώτημα γιατί οι Έλληνες μαθητές είναι οι μοναδικοί εκπαιδευόμενοι που χρειάζονται εκτός της σχολικής πρακτικής να συμπληρώνουν τις γνώσεις τους σπίτι κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα ή να δουλεύουν μέχρι τη νύχτα σε πρόσθετη διδασκαλία για να «κατανοήσουν» όσα διδάχθηκαν από τους εκπαιδευτικούς στη σχολική τάξη. Είναι ανεπαρκής η δημόσια εκπαίδευση; Είναι κατώτεροι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα σχολεία και αδυνατούν να μεταδώσουν την ύλη;

Η αξιολόγηση…
Πολλά ακούγονται για μια καλύτερη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση αλλά πώς τη φαντάζονται αυτή την «καλύτερη» εάν δεν αξιολογείται η πορεία τόσο των διδασκόντων όσο και της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Μπορείς να πεις ότι αυτό είναι καλό και το άλλο καλύτερο αλλά υπάρχει και το άριστο εάν δεν υπάρχει συγκεκριμένη και μετρήσιμη αξιολόγηση; Και εάν κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν προσφέρουν όλα όσα δικαιούνται οι μαθητές δεν οφείλει το κράτος να βρει τρόπους για να τους δώσει με την επιμόρφωση περισσότερα προσόντα για να ανταποκριθούν στο έργο τους; Και πώς μπορεί να πετύχει αυτή η διαδικασία εάν δεν υπάρχει αξιολόγηση; Και δεν ξέρω γιατί υπάρχουν εκπαιδευτικοί που βγάζουν… αναφυλαξία ακούγοντας τα περί αξιολόγησης! Εκείνοι δεν αξιολογούν τους μαθητές τους;

Μόνο ένα πτυχίο!

Μόνο το πτυχίο από μια σχολή των ΑΕΙ είναι το διαβατήριο για να κριθούν ικανοί και αποδοτικοί στο έργο που αναλαμβάνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί και για όλη τη θητεία τους στην εκπαίδευση; Τα πράγματα αλλάζουν καθημερινά και άλλοι φροντίζουν να ενημερώνονται ενώ άλλοι αρκούνται στις γνώσεις που πήραν όταν ήταν φοιτητές! Οι μαθητές όμως δικαιούνται να έχουν δίπλα τους εκπαιδευτικούς απόλυτα ενημερωμένους και ιδιαίτερα εργατικούς και υπεύθυνους… Και πώς μπορεί να γίνει αυτό πραγματικότητα εάν δεν υπάρχει συνεχής αξιολόγηση του έργου; Η άρνηση για αξιολόγηση δεν μπορεί παρά να κρύβει την ολιγότερη προσπάθεια που καταλήγει στην κοπιώδη και εξαντλητική ενασχόληση των μαθητών από το πρωί ίσαμε τη νύχτα με τα ίδια αντικείμενα γνώσεων. Ως πότε;
Θεανώ Βλάχου