ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

on . Posted in Διαδόσεις

Η Αβέρωφ.. σκοτεινή!
• Μπορεί η Αβέρωφ να είναι ο κεντρικότερος δρόμος στα Γιάννενα, όμως ο νυχτερινός φωτισμός της είναι αντίστοιχος με εκείνον σε κάτι… σοκάκια σε περιφερειακές γειτονιές, ειδικά όταν η αγορά είναι κλειστή και τα καταστήματα έχουν κατεβασμένα ρολά! Από τη μία φταίνε οι λάμπες φωτισμού που δεν είναι αρκετών βατ. Από την άλλη, τα φανάρια στις κολώνες κατά μήκος της Αβέρωφ έχουν θαμπώσει, προφανώς επειδή δεν έχουν καθαριστεί ούτε μία φορά απ’ την ημέρα που τοποθετήθηκαν. Άρα, χρειάζονται μια περιποίηση! Ακόμα και με ανοιχτά τα μαγαζιά ο φωτισμός του συγκεκριμένου δρόμου δεν είναι ικανοποιητικός! Ας περπατήσουν λοιπόν την Αβέρωφ ο Θ. Μπέγκας και οι Αντιδήμαρχοι ένα βράδυ κι ας πράξουν αναλόγως...
Κ.Α.
Με καλάθια στον δρόμο!
• Αρκετοί ήταν παλιά οι περιπλανώμενοι καλαθάδες στα Γιάννενα, οι οποίοι γυρνούσαν στην αγορά και πουλούσαν καλάθια που έφτιαχναν οι ίδιοι με χόρτο ή έπαιρναν παραγγελίες να φτιάξουν άλλα. Το παραδοσιακό αυτό είδος τέχνης έχει πια εκλείψει, με εξαίρεση κάποιους τσιγγάνους που εξακολουθούν και σήμερα να εμπορεύονται καλάθια στους δρόμους. Σαν την κυρία που «συνέλαβε» χθες το πρωί ο φακός της στήλης να διαλαλεί στο κέντρο της πόλης την πραμάτεια που κουβαλούσε!..
Κ.Α.

Τρομερό… επίτευγμα!
• Έλεγε ένας φίλος σχολιάζοντας όσα συμβαίνουν σήμερα ότι πέτυχαν μέσα σε σύντομο διάστημα να διαιρέσουν τους Έλληνες στους φιλάνθρωπους, στους απάνθρωπους, στους κερδοσκόπους και στους εγκαταλελειμμένους ιθαγενείς!  Η διαίρεση είναι το εθνικό μας σπορ! Έλληνας προσφέρει ανιδιοτελώς μια κουβέρτα και φαγητό σε πρόσφυγα που κρυώνει, την ίδια στιγμή άλλος τον δέρνει ή του ζητάει 10 ευρώ για να φορτίσει το κινητό του και 5 ευρώ για ένα μπουκάλι νερό. Ενώ οι άνεργοι και οι άστεγοι Έλληνες παρακολουθούν από μακριά την τύχη που τους επιφυλάσσει όχι η μοίρα αλλά η πατρίδα! Τελικά, όποια θέλουν προβάλουν και όποια θέλουν τα… θάβουν.
ΜΑΤ
Στα θρανία οι πρόσφυγες!
• Σε μια άκρως θετική ενέργεια προέβησαν εθελοντές συμπολίτες μας που ανέλαβαν να διδάξουν μαθήματα ελληνικών αλλά και αγγλικών στους πρόσφυγες του Κατσικά, αναπληρώνοντας ουσιαστικά το μεγάλο κενό του κράτους που θα έπρεπε να μεριμνήσει για τη δημιουργική τους απασχόληση. Μπορεί οι πρόσφυγες να διαβιούν κάτω από αντίξοες συνθήκες, αλλά υπάρχει σε αρκετούς η δίψα για μάθηση αλλά και η λαχτάρα να διδαχτούν την ελληνική γλώσσα.
Ν.Γ.

Σε καλά χέρια…

• Εκλεκτά μέλη διαθέτει και το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν εξάλλου και στην προηγούμενη Διοίκηση, προσφέροντας σημαντικό έργο μέσα σε δύσκολες συνθήκες. Στο «τιμόνι» παραμένει ο Κώστας Βλάχος ο οποίος κατάφερε κατά την προηγούμενη θητεία του, μαζί με το υπόλοιπο Δ.Σ. της ΕΗΜ να ανταποκριθεί στους καταστατικούς σκοπούς της, εκδίδοντας λευκώματα και μελέτες, διοργανώνοντας ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις, εκθέσεις και διαλέξεις, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις εν εξελίξει παρεμβάσεις στο υπαίθριο Θέατρο και στο εκκλησάκι στον λόφο του Φρόντζου! Η στήλη λοιπόν δεν έχει παρά να ευχηθεί στον κ. Βλάχο και τους συνεργάτες του μια εξίσου καρποφόρα νέα θητεία!
Κ.Α.

Έχουν το σκοπό τους!..
• Αφού δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα στο Κιλκίς με τον μεγάλο αριθμό των μεταναστών πρόσεξαν ιδιαίτερα και τα Γιάννενα! Χώροι φιλοξενίας στην Κόνιτσα, στα Δολιανά, στον Κατσικά, στο Τσεπέλοβο, ετοιμάζουν τώρα και την Παιδόπολη και ποιος ξέρει τι άλλο έχουν στο μυαλό τους. Είμαστε μία από τις πιο φτωχές περιοχές της χώρας με την ανεργία στα ύψη! Οι νέοι φεύγουν αναζητώντας αλλού την τύχη τους! Τι είναι εκείνο που τους κάνει να μας έχουν ως πρώτη επιλογή τους; Κάτι ακούγεται ότι όλοι αυτοί θα εγκατασταθούν μόνιμα εδώ. Και με τι θα ζήσουν; Πού θα βρουν δουλειές για να ορθοποδήσουν; Εκτός κι αν τους θεωρούν επενδυτές και τους φέρνουν εδώ για να τονώσουν την οικονομία μας και ποιος ξέρει; Ίσως και το δημογραφικό μας πρόβλημα…
Θ.

Ξεχάσαμε τα ονόματα!
• Κάθε υπουργός Παιδείας έκανε και μια μεταρρύθμιση! Μικρότερη ή μεγαλύτερη δεν έχει σημασία. Όλοι φιλοδοξούσαν να αλλάξουν τα της Παιδείας. Δεν ξέρω πόσο καλύτερα γινόταν τα πράγματα μετά από κάθε παρέμβαση υπουργού αλλά σίγουρο είναι ότι όλοι μαζί και καθένας χωριστά της άλλαζαν τα …φώτα. Όμως οι όποιες παρεμβάσεις στην Παιδεία χρειάζονται καλή προετοιμασία, έγκαιρη υλοποίηση που σημαίνει όχι απρόοπτες εφαρμογές της τελευταίας στιγμής που το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να αναστατώσουν μαθητές και γονείς. Ουδέποτε καταλάβαμε εάν οι φιλόδοξοι «μεταρρυθμιστές» είχαν και έχουν επίγνωση για το τι σχολείο θέλουν. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι δεν ξέρουν τι τους γίνεται…

Τι σχολείο θέλουμε;
• Σ’ αυτό το βασικό ερώτημα δεν ξέρω πόσοι από τους υπουργούς μπορούσαν και μπορούν και σήμερα να απαντήσουν. Όσα κι αν έγιναν δεν είχαν τη λογική του μακροχρόνιου. Κι εκείνοι που καλούνται να εφαρμόσουν τις όποιες καινούργιες πρακτικές δεν θέλουν να αλλάξει τίποτε και επιμένουν να κρατούν το σύστημα καθηλωμένο σ’ αυτό που ξέρουν, σ’ αυτό που γινόταν εδώ και 30 χρόνια. Από τη μια ένα σωρό διαμαρτυρίες για την υπάρχουσα κατάσταση και όταν έρχεται η ώρα των όποιων αλλαγών μεγάλες αντιδράσεις για να μην αλλάξει τίποτε. Άντε να βγάλεις συμπέρασμα. Ίσως γιατί ουδέποτε καλλιεργήθηκε η έννοια της ευθύνης. Προτιμούν να λειτουργούν ανεύθυνα παρά να συνεργάζονται στη δημιουργία ενός καλύτερου σχολείου.

Πόσο το πέτυχαν…
• Οι μεταρρυθμίσεις πήγαιναν και έρχονταν! Όμως ποτέ καμία δεν στέριωσε ούτε πέτυχε την πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή και του αυριανού πολίτη. Να υποθέσουμε ότι όλες τους δεν μπόρεσαν να καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη και την υπευθυνότητα από νωρίς ή να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι οι ιδεολογικές αγκυλώσεις, είτε προέρχονταν από τη μεριά του μεταρρυθμιστή είτε από τη μεριά του αποδέκτη της μεταρρύθμισης, έβαζαν φρένο στην όποια καλυτέρευση του συστήματος  Παιδείας. Αυτή η ανεξήγητη αντίσταση που προβάλλεται από μέσα κάθε φορά που γίνεται προσπάθεια κάτι να αλλάξει δείχνει πως ούτε εξελισσόμαστε, ούτε πετυχαίνουμε την αυτοβελτίωση. Απλά σερνόμαστε σε ένα σύστημα αναχρονιστικό…

Συλλογική προσπάθεια…
• Απέτυχαν όλοι να συντονίσουν ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα προς ένα και μοναδικό στόχο, να δώσουν δηλαδή στους Έλληνες μαθητές και αυριανούς πολίτες τα εφόδια για να αλλάξουν τις αναχρονιστικές νοοτροπίες, να τους μάθουν να συζητούν και να παίρνουν συλλογικές αποφάσεις προς όφελος της κοινωνίας και όχι άλλων σκοπιμοτήτων. Γιατί μέσα απ’ το σχολείο θα καλλιεργηθεί η αυτοβελτίωση που θα μας δώσει τους αυριανούς συνειδητούς δημοκρατικούς πολίτες, που θα ξέρουν να συζητούν, θα ξέρουν τους κανόνες του διαλόγου, πράγμα που σημαίνει ότι θα μάθουν πρώτα να ακούν και δεν θα απορρίπτουν ό,τι προέρχεται από εκείνους που θεωρούν ιδεολογικούς αντιπάλους…
Θεανώ Βλάχου