ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΙ ΝΥΞΕΙΣ

Γράφτηκε από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΙΤΣΟΛΑΜΠΡΟΣ on . Posted in Αιχμές & Νύξεις

Ποια «Γαλάζια Πατρίδα»;
Αφουγκραζόμαστε τις επανειλημμένες δηλώσεις του νεοσουλτάνου γείτονά μας για την «Γαλάζια Πατρίδα» και αναφορές από Σεβάστεια, από Καισάρεια, από Μαρμαρίδα, από Αττάλεια, από Ινσταμπούλ (Κωνσταντινούπολη), πόλεις ελληνικές, που τις κατέλαβαν οι πρόγονοί του Σελτζούκοι Τούρκοι μετά την μάχη του Ματζικέρτ το 1071 μ.Χ. Αυτές τις πόλεις δεν τις μετέφεραν οι πρόγονοί του από την Ιουγουρία στην Άπω Ασία και τις εγκατέστησαν στην Μικρά Ασία και κανείς δεν του δίνει την απάντηση πληρωμένη, όπως έλεγαν παλαιότερα για τα τηλεγραφήματα που απέστειλαν, για να έχουν σίγουρη την απάντηση! Όλες αυτές οι περιοχές είναι διάσπαρτες από ελληνικά μνημεία. Όποιος πήγε στην Έφεσο, μένει έκθαμβος από την πληθώρα των ελληνικών αρχαιοτήτων. Υπάρχουν τρία μεγάλα αρχαία θέατρα και άπειρα άλλα μνημεία που δεν τα συναντά κανείς σ’ όλη την οικουμένη. Για ποια «Γαλάζια Πατρίδα» κάνει λόγο ο Ερντογάν και όλοι τον αφουγκράζονται, περιδεείς και τρεμάμενοι; Αυτή η στάση προδίδει ενδοτισμό αισχίστου είδους!

Περί αποτέφρωσης…
Είναι γεγονός ότι τα υπάρχοντα νεκροταφεία έχουν κορεσθεί και πιέζονται οι οικείοι των τεθνεώτων να προβαίνουν σε εκταφή των προσφιλών τους προσώπων στην τριετία. Πολλές φορές στα τρία χρόνια δεν έχει συντελεσθεί η αποσύνθεση και επανακλύπτεται η σορός για διάστημα έξι μηνών, ίσως και ένα έτος. Όμως αυτό δεν είναι λύση. Όπως δύσκολη είναι η εξεύρεση χώρων για νέα κοιμητήρια και αν βρεθεί κάποιος χώρος είναι πανάκριβος για να αγορασθεί είτε από την εκκλησία ή από τους Δήμους. Υπάρχει και σ’ αυτό το θέμα λύση. Πρόκειται για την αποτέφρωση. Βεβαίως, αυτό εξαρτάται από την προσωπική θέληση του θανόντος, αν προτιμά ενταφιασμό ή αποτέφρωση. Και η εκκλησία σ’ αυτό το προσωπικό θέμα δεν έχει λόγο για αντιρρήσεις, μόνον, να εφαρμόσει όσα το τυπικό της ορίζει σ’ αυτές τις περιπτώσεις, αν θα τελεσθούν τα νενομισμένα της νεκρωσίμου ακολουθίας ή όχι. Κατά τα άλλα διαμάχες και διαξιφισμοί περιττεύουν!

Η Ελληνική Τρόικα…
Έχει και η πατρίδα μας την δική της Τρόικα, η οποία μεθερμηνεύεται σε θεσμούς. Θεσμός πρώτος ο ΥΠΕΞ, που χαρακτήρισε την Συμφωνία της Λίμνης επιζήμια. Και φυσικά επιζήμια δεν είναι μόνο για τον ΥΠΕΞ, αλλά για όλο το Έθνος! Θεσμός δεύτερος ο Πρωθυπουργός που κι αυτός την χαρακτήρισε επιζήμια, αλλά είπε ότι θα την τιμήσουμε! Και θεσμός τρίτος ο ΠτΔ, που την επικύρωσε με την υπογραφή του, σ’ αντίθεση με τον Σκοπιανό που αρνήθηκε και τον καθαίρεσε ο Πρωθυπουργός Ζόραν Ζάεφ! Αυτήν την Συμφωνία της Λίμνης επέκρινε και η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, που λόγω οσφυοκαμψίας απένειμε το χρυσό βραβείο στον ΠτΔ κ. Παυλόπουλο, αναγνωρίζοντας τι το σπουδαίο; Έδωσε όμως η Ε.Μ.Σ. το έναυσμα στον TV ΒΕΡΓΙΝΑ να επικρίνει δριμύτατα αυτήν την πρωτοβουλία του Δ.Σ. της, που σε επίσημη τελετή επί τη ευκαιρία των διημέρων εορταστικών εκδηλώσεων και για τον πολιούχο της Θεσσαλονίκης και για την απελευθέρωσή της και για την εορτή του ΟΧΙ, βρήκε αυτήν την αφορμή να τιμήσει τον Πρόεδρο για την ανερμάτιστη επικύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών…

Έξεστι Συριζαίοις…
Προφανώς οι Συριζαίοι έλκουν την καταγωγή τους από τις Κλαζομενές, όπου οι κάτοικοί τους το είχαν στο αίμα τους να ασχημονούν, εξ ού και έμεινε η φράση: Έξεστι Κλαζομενίοις ασχημονείν. Μετά το θόρυβο που προκλήθηκε από την απρεπή όσο και προκλητική εμφάνιση μιας δεκάδας κοριτσιών στην παρέλαση στην περιοχή Νέας Χαλκηδόνας και Νέας Φιλαδέλφειας, ήρθαν σε συμπαράσταση δύο κατ’ αρχήν Συριζαίοι, οι σ.σ. Καββαδία και Πετρόπουλος, που τους δικαίωσαν. Όμως η Δημοκρατία την οποία ευαγγελίζονται έχει θύρα δίφυλλη, είσοδο και έξοδο. Όπως δεν μπορείς να εμποδίζεις το εισερχόμενο, δεν μπορεί και ο εισερχόμενος να εμποδίσει τον εξερχόμενο. Να τελείωνε η παρέλαση και ας συνέχιζαν την παράστασή τους. Άλλωστε, σε τρεις μήνες έχουμε αποκριές. Εκεί να ξεθυμάνουν κάνοντας όσες και όποιες κινήσεις επιθυμούν και κάνοντας χάζι οι θεατές. Όμως, δεν είχαν κανένα δικαίωμα να διακωμωδήσουν την παρέλαση, προκαλώντας την αγανάκτηση των θεατών και όχι μόνο!