ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

Γράφτηκε από τον/την ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ on . Posted in Διαδόσεις

Ταλαιπωρία…
Κάτι… δεν πάει καλά με τους τραυματιοφορείς στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων και καλό θα ήταν η Διοίκηση να δει το θέμα ζεστά, γιατί ταλαιπωρούνται ασθενείς και οργίζονται οι συνοδοί τους. Είναι χαρακτηριστική η καταγγελία που έκανε στη στήλη πολίτης αργά χθες το μεσημέρι. Μας είπε τα εξής: «Η μητέρα μου άλλαξε βηματοδότη. Η διαδικασία πήρε 35 λεπτά συνολικά. Την έβγαλαν στον διάδρομο της κλινικής και περιμένουμε εδώ και… μιάμιση ώρα να έρθει τραυματιοφορέας για να τη μεταφέρει πάνω, σε δωμάτιο. Πρότεινα να τη μεταφέρω ο ίδιος για να μην καθόμαστε άπρακτοι στον διάδρομο, αλλά μου είπαν όχι. Απαράδεκτες καταστάσεις αυτές»! Δίκιο έχει ο άνθρωπος. Ανεπίτρεπτη η ταλαιπωρία. Κάτι πρέπει να γίνει και μάλιστα άμεσα.
Κ.Α.
Η πιο μεγάλη αύξηση…
Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην κίνηση επιβατών απ’ όλα τα αεροδρόμια της χώρας καταγράφει φέτος αυτό των Ιωαννίνων με βάση και νέα επικαιροποιημένα στοιχεία της ΥΠΑ που περιλαμβάνουν και τον Νοέμβριο! Στο ενδεκάμηνο λοιπόν της χρονιάς (Ιανουάριος – Νοέμβριος) ο τοπικός αερολιμένας είχε άνοδο 25,6% διακινώντας 126.114 επιβάτες έναντι 100.389 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. ακολουθούν τα Αεροδρόμια Νάξου και Καλαμάτας. Νέο ρεκόρ λοιπόν για τα Γιάννενα που θα βελτιωθεί κι άλλο του χρόνου…
Κ.Α.
Δεν οριοθέτησαν…
Τόσος λόγος γινόταν για τις ΑΟΖ! Οι Κύπριοι έκαναν οριοθέτηση και παλεύουν να βρουν το δίκιο τους, αλλά περιέργως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν φρόντισε να οριοθετήσει την Ελληνική ΑΟΖ με την Κύπρο και νότια της Κρήτης! Απέτυχε η οριοθέτηση Ελλάδας-Αλβανίας που έκανε η Μπακογιάννη και την ανέτρεψαν τα Αλβανικά δικαστήρια, οριοθέτηση με την Ιταλία δεν υπάρχει, ούτε γύρω από τα νησιά του Αιγαίου! Έκαναν συναντήσεις με το Ισραήλ, την Αίγυπτο και την Κύπρο, έβλεπαν την αντίδραση των Τούρκων αλλά στην οριοθέτηση των δικαιωμάτων της Ελλάδας δεν προχώρησαν. ΓΙΑΤΙ; Και τώρα τι θα γίνει; Θα τα πραγματοποιήσει και αυτά η σημερινή κυβέρνηση, μετά τις αυθαίρετες αποφάσεις των Τούρκων που όλο και δυσκολεύουν την κατάσταση;
ΜΑΤ

Δίνουν κίνητρα…
Καλά κάνουν και δίνουν κίνητρα για να επαναφέρουν Έλληνες επιστήμονες κύρους που βρίσκονται στο εξωτερικό και τους χρειάζεται η Ελλάδα στο νέο της ξεκίνημα. Ακούσαμε ότι τους προσφέρουν μισθό 3.000 ευρώ το μήνα. Κάποιοι που βρίσκονται στην Αγγλία έκαναν σύγκριση με τις αποδοχές που έχουν εκεί αλλά δεν ανέφεραν ποιο είναι εκεί το κόστος ζωής. Πόσο κοστίζει εκεί να νοικιάσεις ένα σπίτι; Μακάρι να αποδώσει η προσπάθεια για να προσφέρουν εδώ τις γνώσεις και την αποκτηθείσα εκεί εμπειρία τους. Σε όποιο κράτος και να πας θα βρεις διακεκριμένους Έλληνες επιστήμονες. Έχουν όμως και μεγάλη βοήθεια από τον τρόπο που είναι οργανωμένα αυτά τα κράτη και από το πώς λειτουργεί εκεί η δημόσια διοίκηση… Για να δούμε! Θα σπάσει το ελληνικό απόστημα που μας ταλαιπωρεί;
Θ. 

Μήπως είναι… πλάκα;
Δε μπορεί, κάποιος μας κάνει… πλάκα! Αυτοσχέδιες προειδοποιητικές πινακίδες πως υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας ξεφύτρωσαν ξαφνικά στην αρχή του «τούνελ» με τα λαμπιόνια που έχει στηθεί μπροστά ακριβώς από το Διοικητήριο της Περιφέρειας, στην Κεντρική Πλατεία. Ας δουν το θέμα οι αρμόδιοι του Δήμου για τον στολισμό, γιατί τρομάζει ο κόσμος. Δεν είναι αστείο…
Κ.Α. 

Φάτνη στον Πύργο!

Μία από τις πιο ωραίες φάτνες της πόλης συναντά κανείς μπαίνοντας στο Κάστρο (φωτό). Στήθηκε στην εσοχή του λεγόμενου Πύργου του Θωμά (Πρελούμπου), δεξιά στο τείχος και υπεύθυνα γι’ αυτήν είναι, ποιος άλλος, τα μέλη του δραστήριου 4ου ΚΑΠΗ! Μία Χριστουγεννιάτικη νότα λοιπόν στο Κάστρο, η οποία είναι καλοδεχούμενη. Εξάλλου, δεν είναι μόνο η Κεντρική Πλατεία και οι δρόμοι της αγοράς που χρειάζονται στολισμό. Κάθε γειτονιά τον αξίζει!
Κ.Α.

* * *

 Με μια ματιά…
Την περασμένη Άνοιξη ξεκίνησε η αποκατάσταση των πεζοδρομίων στους δρόμους Σουλίου - Σπύρου Λάμπρου - Μεγ. Αλεξάνδρου… Βρίσκονται τώρα στο τέλος της διαδρομής. Ακόμη δουλεύουν. Έλα όμως που σε πολλά σημεία τα ξαναχαλάνε κάνοντας διάφορες παρεμβάσεις και η αποκατάσταση των ζημιών δεν γίνεται με επιμέλεια. Μήπως κάποιος υπεύθυνος για το έργο θα έπρεπε να ρίξει μια ματιά για να πάρει μέτρα πριν φουσκώσουν οι πλάκες και δημιουργηθούν πάλι εμπόδια;  Ο επιβλέπων του έργου τι ακριβώς κάνει; Και ο Δήμος δεν τους ζητάει το λόγο; Μπορεί ο καθένας που θέλει να κάνει μια εργασία να χαλάει τα πεζοδρόμια λίγους μήνες μετά την ολοκλήρωση του έργου;  

Ράβε, ξήλωνε…
Η πρακτική του ράβε - ξήλωνε εδώ και χρόνια ταλαιπωρεί αυτή τη χώρα σε πολλούς τομείς του δημόσιου βίου για να μην πω σε όλους. Έρχεται η μία κυβέρνηση χαλάει ό,τι έφτιαξε η προκάτοχός της  για να τα κάνει υποτίθεται καλύτερα. Και η απαράδεκτη κατάσταση συνεχίστηκε και τώρα που υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες! Αλλά και σε τοπικό επίπεδο φτιάχνει τα πεζοδρόμια ο Δήμος, τα χαλάει η ΔΕΗ για να περάσει δίκτυα! Κλείνει η ΔΕΗ τα πεζοδρόμια τα ανοίγει πάλι ο ΟΤΕ! Δεν κατάφεραν ποτέ να κάνουν κοινές δράσεις με τη δικαιολογία ότι δεν έχουν εξασφαλισμένους πόρους. Και το κόστος των έργων υπερδιπλασιάζεται αλλά κανένας δεν παίρνει θέση κι ας ταλαιπωρούνται πάλι και πάλι οι πολίτες κι ας ξοδεύονται πόροι στο βρόντο που θα μπορούσαν να πάνε σε άλλα έργα. 

Ποιοι αποφασίζουν;
Δεν ξέρω πώς αποφασίζονται τα έργα που γίνονται και ποιοι αναλαμβάνουν την ευθύνη να επιλέξουν ετούτη ή την άλλη λύση. Στη δική μας πόλη έφτιαξαν κάποτε τους πλακόστρωτους δρόμους στο κάστρο αλλά άφησαν όρθιες τις καρμανιόλες της ΔΕΗ χωρίς την ίδια εποχή να υπογειοποιήσουν και τα καλώδια! Δείτε εικόνα στον κεντρικό δρόμο του κάστρου μας αλλά και στους περισσότερους δρόμους της πόλης μας. Ποιοι αποφασίζουν αν θα κάνουν ετούτο ή το άλλο έργο δεν το ξέρω, ούτε ξέρω  πώς γίνονται οι επιλογές. Αν κάνεις μια βόλτα στην οδό Ανεξαρτησίας θα δεις πολυώροφα ακαλαίσθητα κτήρια να βρίσκονται δίπλα σε παραδοσιακά κτίσματα του ιστορικού κέντρου και αναρωτιέσαι ποιοι έδωσαν τις άδειες; Κανένας δεν ελέγχει κανέναν σε τούτη την πόλη;

Δεν βλέπει κανένας!
= Όπου υπάρχουν δένδρα υπάρχουν και στρώματα από φύλλα που σαπίζουν! Αυτά είναι και αντιαισθητικά και γλιστράνε. Μήπως μπορεί να μας πει κάποιος «αρμόδιος» πού θα πάνε αυτά τα φύλλα όταν πιάσουν οι  βροχές; Θα αντέξουν τα δίκτυα των ομβρίων τόση επιβάρυνση; Κι αν αυτά βουλώσουν τότε; Και να σκεφθούμε όλοι, πόσο λίπασμα θα είχαμε αν τα κομποστοποιούσαμε… Τόσο ακριβό είναι το μηχάνημα που συλλέγει φύλλα; Αλλά αυτά είναι για άλλες πόλεις, για άλλους πολίτες. Εμείς πάμε με τον αραμπά. Ο Δήμος Ιωαννιτών παρήγγειλε και πλήρωσε πάμπολλες κυκλοφοριακές μελέτες αλλά τις έκλεισε στα συρτάρια ενώ η κυκλοφοριακή υπερφόρτωση της πόλης απλά μας ταλαιπωρεί ακόμη…
Θεανώ Βλάχου