ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

Γράφτηκε από τον/την ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ on . Posted in Διαδόσεις

Δε μπορεί να κλείσει...
Μία αναστάτωση υπάρχει τελευταία στο Κάστρο. Ακούγεται ότι η Μητρόπολη Ιωαννίνων προτίθεται να κλείσει τη μικρή εκκλησία των Αγίων Αναργύρων στο Ιτς Καλέ, στην οποία εκκλησιάζονται οι περισσότεροι Καστρινοί! Αν ισχύει κάτι τέτοιο, θα είναι μεγάλο λάθος. Οι Άγιοι Ανάργυροι είναι ναός με ιστορία αλλά και πολύ δημοφιλής σήμερα, ειδικά τέτοιες μέρες, που κατακλύζεται από πιστούς, επειδή είναι γραφικός! Εξάλλου, δε μπορεί ολόκληρο Κάστρο να μην έχει μία εκκλησία σε λειτουργία. Θέλουμε να πιστεύουμε λοιπόν ότι πρόκειται απλώς για φήμη…
Κ.Α.
Η προετοιμασία...
Ειδικοί δεν είμαστε, αλλά χωρίς «πετρελαίωση» και χωρίς άλλη προετοιμασία ημερών υπάρχει περίπτωση να κολλήσει άσφαλτος σε δρόμο; Εδώ θα είμαστε να δούμε πόση διάρκεια ζωής θα έχει αυτή η άσφαλτος στη Ναπ. Ζέρβα, για να πεισθούμε ότι δεν είναι «μακέτο», όπως ανέφερε ο Θ. Γιωτίτσας, του οποίου ο Δήμαρχος εκχώρησε την άδεια να κάνει δηλώσεις για να κάνει άγρα! Άραγε, υπάρχει αρμόδιος επί έργων Αντιδήμαρχος;
Γ.Γ.

Tα παραβλέπουν…
Αντιδρούν με τον τρόπο τους οι Μακεδόνες στις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης που αγνόησε τις ευαισθησίες τους και τη θέληση των Ελλήνων, αποφεύγοντας να κάνει δημοψήφισμα όπως έκαναν και στα Σκόπια. Θα μου πείτε και άλλη φορά έκανε δημοψήφισμα και μετά μας έγραψε, αλλά λέμε τώρα! Όσο για τους υποψηφίους του ΣΥΡΙΖΑ, συναντούν την οργή των πολιτών κατά τις προεκλογικές τους επισκέψεις και ξαφνιάζονται, αφού δεν ήταν μαθημένοι σε τέτοιες αντιδράσεις του λαού. Εκείνοι όμως είχαν το δικαίωμα να πετάνε γιαούρτια στους πολιτικούς τους αντιπάλους, να τους ανοίγουν τα κεφάλια και να κάνουν ότι δεν συμβαίνει τίποτε. Και τώρα τις αντιδράσεις του λαού τις χαρακτηρίζουν «δεξιές» πρακτικές! Και οι άλλες τι ήταν; «Αριστερές και προοδευτικές»;
ΜΑΤ
Έπεσε στην παγίδα!
Με τις δηλώσεις του ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος έπεσε στην παγίδα του Πολάκη! Ξέρει πώς να κάνει το άσπρο μαύρο αλλά ατύχησε σ’ αυτή την περίπτωση. Ακόμη και δικοί του καταδίκασαν την πρακτική του. Ο Στέλιος δεν ζήτησε χάρη για να κάνει παρέλαση ως σημαιοφόρος του σχολείου του. Ήταν απλά πρώτος στην τάξη του! Δεν ζήτησε χάρη για να εισαχθεί πρώτος στην ιατρική. Το κέρδισε με τον κόπο του. Όσο για τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των ΑμεΑ αυτά σίγουρα δεν τα διαπραγματεύεται. Αυτά τα κέρδισαν οι ανάπηροι με αγώνες. Πιστεύω πως όταν ανέφερε ότι δεν θέλει χάρες αναφερόταν στην εκλογή του ως ευρωβουλευτής. Ζητούσε από τους ψηφοφόρους να τον επιλέξουν για τα προσόντα του και όχι για την αναπηρία του. Αλλά τέτοιες σκέψεις είναι μακριά από τις επιλογές Πολάκη…
Θ.
Να μη μπλέξουν…
Κατά το έθιμο ξεκίνησαν τα πασχαλινά μηνύματα πολιτικών και αυτοδιοικητικών παραγόντων. Επειδή όμως διανύουμε προεκλογική περίοδο, καλό είναι όλοι τους να έχουν το νου τους και να μη μπλέξουν την Ανάσταση με τις κάλπες. Άλλο πράγμα το ένα, άλλο το άλλο…
Ν.
Σκοτάδι στην πλατεία!
Λίγο μετά την Καθαρά Δευτέρα κόπηκε (ή… έκοψαν) το ρεύμα και η πλατεία στο Μεσοβούνι Ζαγορίου παραμένει έκτοτε στο απόλυτο σκοτάδι τα βράδια! Μιλάμε για ένα χωριό που υποδέχεται αυτές τις μέρες και απόδημους και επισκέπτες οι οποίοι διαμένουν στους ξενώνες τους. Όμως, όλοι αυτοί δε μπορούν να κάνουν βόλτα στην πλατεία όταν σουρουπώσει, γιατί απλά δε βλέπουν! Δε μπορεί ο Δήμος Ζαγορίου να αφήσει άλυτο το συγκεκριμένο πρόβλημα ενόψει γιορτών. Προφανώς και επιβάλλεται να φροντίσει για τη φωταγώγηση της πλατείας…
Κ.Α.
* * *
Μεγάλη η ευθύνη…
Ρίχνουμε τις ευθύνες των κακώς εχόντων σ’ αυτούς που μας κυβερνούσαν στην προ ΣΥΡΙΖΑ εποχή και καλά κάνουμε. Δεν είχαν όμως ευθύνη για τις όποιες καθυστερήσεις ή τις ανατροπές στον ανασχηματισμό του δημόσιου τομέα και στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης. Οι υποτιθέμενες αριστερές δυνάμεις ήταν πάντα αντίθετες με τον οποιονδήποτε εκσυγχρονισμό, υποστήριζαν κάθε απαίτηση των εργαζομένων στο δημόσιο, ακόμη και την πιο παράλογη, υπερασπιζόταν τη θέση του κάθε υπαλλήλου που παρανομούσε και περνούσε πειθαρχικό συμβούλιο, ακόμη και για το άσυλο στην πανεπιστημιακή κοινότητα υπερασπιζόταν ένα μοντέλο μπαχαλοποίησης που σε κανένα μέρος του κόσμου δεν εφαρμοζόταν… Έτσι το σημερινό μοντέλο έχει πολλούς νονούς!

Δύσκολος ο… τοκετός!
Δεν ξέρω πώς κατάφεραν πολλές χώρες και ανάμεσά τους και η Κύπρος να εκσυγχρονίζονται και να δημιουργούν τις προϋποθέσεις για καλυτέρευση τόσο της λειτουργίας του δημόσιου τομέα όσο και του εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης. Εδώ είμαστε πάντα χωρισμένοι σε Βόρειους και Νότιους που αλληλοσπαράζονταν σε κάθε ευκαιρία. Άσπρο οι μεν, μαύρο οι άλλοι. Κανένας συγχρονισμός, καμία συναίνεση και η έννοια της εθνικής προσπάθειας ήταν πάντα διωκόμενη στην Ελλάδα. Ό,τι σχεδίαζαν οι μεν το τορπίλιζαν οι άλλοι! Έτσι ήταν δύσκολο μέχρι αδύνατο να γεννηθεί το καινούργιο και ακόμη δυσκολότερο να φύγει το παλιό. Και αυτό το παλιό όσοι ήταν στην αντιπολίτευση το υπερασπιζόταν με μανία και όταν κλήθηκαν να το αλλάξουν το έκαναν χειρότερο.

Εξίσωση προς τα κάτω…
Όσοι φοίτησαν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και ανάμεσά τους είναι και πολιτικοί αλλά και υπουργοί, ξέρουν από πρώτο χέρι πώς λειτουργούν, κάτω από ποιες συνθήκες σπουδάζουν οι νέοι, ποιες ευκαιρίες έχουν οι νέοι επιστήμονες για να αναδειχθούν και να προσφέρουν τις γνώσεις τους και πώς λειτουργεί ο δημόσιος τομέας. Τόσοι νέοι έφυγαν από τη χώρα μας και διέπρεψαν σε άλλες χώρες και είναι αμφίβολο αν θα επιδιώξουν να επιστρέψουν για να προσφέρουν στον τόπο τους τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους. Εδώ οι μεθοδεύσεις σπάζουν κόκκαλα! Όσοι δοκίμασαν να διεκδικήσουν εδώ μια θέση απλά απογοητεύτηκαν και ξανάφυγαν. Η εξίσωση προς τα κάτω είναι η συνήθης πρακτική στην Ελλάδα και οι μεθοδεύσεις στην παιδεία απλά είναι αποτρεπτικές.

Ήρθε κι έδεσε!..
Με τις αυταρχικές αποφάσεις του Γαβρόγλου ανατρέπονται όλα προς το χειρότερο. Καμία συναίνεση στα τόσο σοβαρά θέματα της Παιδείας! Άρον-άρον το μεγαλοβδόμαδο ψήφισαν κάτω από 150 βουλευτές το νόμο για την Παιδεία και θα προσπαθήσουν να τον εφαρμόσουν. Ίσως ο πρωθυπουργός και πολλοί υπουργοί να θέλουν να εξισώσουν προς τα κάτω το επίπεδο σπουδών για να τους ταιριάζει περισσότερο αφού δείχνουν να εχθρεύονται τους άριστους και εκείνους που αγωνίστηκαν για να πετύχουν υψηλές επιδόσεις στις σπουδές τους αλλά και να διακριθούν στην επιστήμη τους. Ίσως και να επιδιώκουν να διώξουν από την Ελλάδα όσους έχουν πολλά προσόντα….
Θεανώ Βλάχου