ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Γράφτηκε από τον/την ΕΥΗ ΚΟΥΤΣΟΛΙΟΝΤΟΥ on . Posted in Παρεμβάσεις

Βάλτε «φρένο» στην ασυδοσία των εισπρακτικών εταιριών!..

● Από χίλιες μεριές δοκιμάζονται οι αντοχές των ελληνικών οικογενειών τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της πρωτοφανούς οικονομικής κρίση η οποία κυριολεκτικά έχει διαλύσει τον κοινωνικό ιστό της χώρας. Η ανεργία, οι μειώσεις μισθών και συντάξεων, τα λουκέτα στις επιχειρήσεις και γενικότερα η ύφεση που επικρατεί στην οικονομία, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, δυσκολεύοντας πολύ την επιβίωση νοικοκυριών και επαγγελματιών.

Το τελευταίο διάστημα όμως, μια νέου τύπου πίεση έχει… εισχωρήσει στην καθημερινότητα πολλών συμπολιτών μας, που έλαβε μάλιστα χαρακτηριστικά «επιδημίας»! Ο λόγος για τις λεγόμενες «εισπρακτικές εταιρίες», οι οποίες για λογαριασμό τραπεζών, ενοχλούν αδιάκριτα τους δανειολήπτες, που πολλοί, λόγω αντικειμενικών δυσκολιών, αδυνατούν συχνά να ανταποκριθούν στις μηνιαίες υποχρεώσεις τους.

Καθημερινά και επίμονα λοιπόν, όλες τις ώρες της ημέρας, τους καλούν σε σταθερά και κινητά τηλέφωνα, δήθεν για να «υπενθυμίσουν» τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους. Με τον τρόπο τους όμως ασκούν έντονη ψυχολογική πίεση, όχι μόνο στους ίδιους τους οφειλέτες, αλλά και σε όλα τα μέλη της οικογένειας, όταν τυχαίνει αυτά να απαντούν στο τηλέφωνο. Οι τράπεζες ισχυρίζονται ότι οι δανειολήπτες στο συμβόλαιο που αρχικά είχαν υπογράψει, υπήρχαν ρήτρες, σύμφωνα με τις οποίες έχουν το δικαίωμα να μεταβιβάσουν προσωπικά στοιχεία των πελατών τους σε εισπρακτικές εταιρίες, προκειμένου να διεκδικήσουν για λογαριασμό τους τις οφειλές. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, κανείς δεν εξετάζει εάν πρόκειται για καθόλα νόμιμη διαδικασία, αλλά για το πόσο ηθική είναι αυτή, όταν εν μέσω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που βιώνει η Ελλάδα, χρησιμοποιούνται τέτοιου είδους απάνθρωπες πρακτικές.

Επειδή λοιπόν οι τράπεζες φαίνεται πως δεν πρόκειται ν’ αλλάξουν τακτική, η Πολιτεία και άλλοι αρμόδιοι φορείς, όπως για παράδειγμα ο Συνήγορος του Πολίτη ή οι Ενώσεις Καταναλωτών, θα πρέπει να βάλουν… πάγο στις εν λόγω εταιρίες. Πρόκειται για ένα σοβαρό κοινωνικό ζήτημα, που τελευταία έχει εξελιχθεί σε μείζον, αφού οι έντονες πιέσεις που ασκούνται στους πολίτες, δημιουργούν στρεσογόνες καταστάσεις, που μπορεί ακόμη και να έχουν τραγική κατάληξη.

Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να διεκδικήσουν οι τράπεζες τις οφειλές των πελατών τους. Εάν δεν μπορεί να βρεθεί μια μέση οδός με κάποιες μεταξύ τους ευνοϊκές ρυθμίσεις, ας στείλουν εγγράφως τις «παραγγελίες» τους, που σήμερα αφήνουν οι εισπρακτικές εταιρίες, δημιουργώντας μέγα ψυχολογικό πρόβλημα. Ας μην τους ενοχλούν λοιπόν πέντε και έξι φορές την ημέρα, αφού οι δύσκολοι καιροί τους έχουν ήδη γεμίσει και με σωρεία άλλων καυτών προβλημάτων και υποχρεώσεων που θα πρέπει –και σωστά- να ιεραρχήσουν.

Ας γίνει κάτι άμεσα, γιατί αρκετά έχει διαταραχθεί η ψυχική υγεία των Ελλήνων τα τελευταία χρόνια! Η απαράδεκτη αυτή τακτική που προσβάλει βάναυσα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια πρέπει να σταματήσει πάραυτα…