Χωρίς Υπαγόρευση
Σοκαριστικά στοιχεία…
✒ Δεν ξέρουμε για σας, εμείς όμως τα βρήκαμε σοκαριστικά τα στοιχεία που καταγράφηκαν σε πρόσφατο ρεπορτάζ του «Π.Λ.» σχετικά με το ιατρικό προσωπικό που υπηρετεί αυτή τη στιγμή στο Κέντρο Υγείας Ιωαννίνων, τη μεγαλύτερη δομή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας του Νομού μας…
Ένας με… χιλιάδες!
✒ Μόλις 20 γιατροί και οδοντίατροι καλούνται να εξυπηρετήσουν σε ετήσια βάση και να εκτελέσουν εργαστηριακές πράξεις για περισσότερους από 82.000 ασφαλισμένους πολίτες (με βάση την επισκεψιμότητα του Κέντρου πέρυσι). Μπορούν; Όχι φυσικά, τι είναι… ρομπότ;
Καθημερινός αγώνας…
✒ Φαντάσου επομένως τι αγώνα δίνουν καθημερινά οι γιατροί του Κέντρου Υγείας Ιωαννίνων, για να προσφέρουν υπηρεσίες στους πολίτες που καταφεύγουν σ’ αυτό, αλλά και τι απογοήτευση νιώθει ο ασφαλισμένος όταν του λένε δεν υπάρχει ρευματολόγος, πνευμονολόγος, δερματολόγος, γαστρεντερολόγος κλπ. και του συνιστούν να απευθυνθεί σε κάποιο νοσοκομείο!
Γι’ αυτούς το ΕΣΥ!
✒ Στο μεταξύ, τι είδους πολίτες πηγαίνουν στο Κέντρο Υγείας Ιωαννίνων ή στις ΤΟΜΥ; Όπως μας είπε και ο Διευθυντής του, άνθρωποι από χωριά, χαμηλοσυνταξιούχοι, εργαζόμενοι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ιδιώτη. Αυτοί έχουν ανάγκη, γι’ αυτούς υπάρχει το ΕΣΥ, αυτούς πρέπει να εξυπηρετεί. Οι έχοντες δεν αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα.
Λίγα μαθηματικά…
✒ Πάμε τώρα να κάνουμε λίγα… μαθηματικά. Πάτρα: Πληθυσμός 215.000 (απογραφή 2021), γιατροί: 80 στο Κέντρο Υγείας της. Γιάννενα: Πληθυσμός 114.000 (2021). Πόσους γιατρούς πρέπει να διαθέτει το Κέντρο Υγείας τους; Μόνο 20, δηλαδή το ένα τέταρτο της Πάτρας; Άρα τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της 6ης ΥΠΕ, τις χωρίζει ένα… χάος στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Φαντάσου να είχε…
✒ Κανονικά, με βάση το κριτήριο του πληθυσμού, τα Γιάννενα θα έπρεπε να έχουν 40 γιατρούς ειδικότητας στο Κέντρο Υγείας τους, τους μισούς δηλαδή εκείνου της Πάτρας. Φαντάσου, αν τους είχαν, πόσο κόσμο θα μπορούσε να εξυπηρετεί η δομή και πόσες εφημερίες θα έκανε. Δεν τους έχουν όμως και αυτό αποτελεί φοβερή αδικία για την περιοχή μας. Άσε που από τους υπάρχοντες γιατρούς, οι πιο πολλοί είναι άνω των 60 ετών!
Τώρα όλοι ξέρουν…
✒ Έχει ασχοληθεί άραγε κάποιος τοπικός φορέας, με το ζήτημα του Κέντρου Υγείας της πρωτεύουσας της Ηπείρου; Οι τοπικοί βουλευτές; Ο Δήμος Ιωαννιτών; Η Περιφέρεια Ηπείρου; Κάτι μας λέει πως η απάντηση είναι όχι! Τώρα όμως ξέρουν, οπότε δικαιολογία δεν υπάρχει και αναμένουμε τις πρωτοβουλίες τους.
Διορισμοί γίνονται…
✒ Αν δεν πιεστεί η 6η ΥΠΕ και το Υπουργείο Υγείας να ανοίξουν θέσεις για το Κέντρο Υγείας Ιωαννίνων, στα τέλη της χρονιάς αυτό θα έχει αποδυναμωθεί ακόμα περισσότερο. Στο τέλος, ποιος ξέρει, μπορεί να βάλει και λουκέτο. Πάντως, διορισμοί γιατρών στην υπόλοιπη Ελλάδα γίνονται. 150 θέσεις άνοιξαν πρόσφατα. Καμία στα Γιάννενα!
Αίτηση και οι έχοντες!
✒ Έτσι άδικος όμως είναι ο κόσμος. Διαρκώς, όπου και να κοιτάξει κανείς γύρω του, βλέπει φτωχούς να αδικούνται και έχοντες να περνούν… ζάχαρη! Ιδού ένα παράδειγμα: Στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού έκαναν αίτηση, λέει, εκτός των άλλων και περίπου 11.000 πολίτες οι οποίοι έχουν ετήσιο εισόδημα άνω των 80.000 ευρώ! Δηλαδή βάζουν στην τσέπη 6.600 ευρώ κάθε μήνα.
Ποιοι δικαιούνται;
✒ Οι συγκεκριμένοι προφανώς δεν έχουν ανάγκη να κάνουν διακοπές με κουπόνι της ΔΥΠΑ, όμως θεώρησαν ότι το… δικαιούνται αντί εκείνων που ζουν και επιβιώνουν με λιγότερα από 1.000 ευρώ τον μήνα, οι οποίοι χωρίς κουπόνι, θάλασσα δεν θα δουν! Τουλάχιστον αυτές οι αιτήσεις απορρίφθηκαν, με τη Διοικήτρια της ΔΥΠΑ να καλείς τους έχοντες να μην κάνουν ένσταση (γιατί έχουν δικαίωμα)!
Γενικότερο κακό…
✒ Γενικότερα σε προγράμματα της ΔΥΠΑ, βλέπουμε να κάνουν αιτήσεις, πέρα από εκείνους που έχουν πραγματική ανάγκη και άνθρωποι οι οποίοι θέλουν τα επιδόματα που δίνει το Κράτος για το… παντεσπάνι τους, αφού το ψωμί το έχουν εξασφαλισμένο και με το παραπάνω! Φυσικά, τους δίνει το κράτος το δικαίωμα να διεκδικήσουν χρήματα, επιδοτήσεις κλπ..
Λίγη ευαισθησία…
✒ Ωστόσο, ο καθένας μας θα πρέπει να έχει μία στοιχειώδη έστω κοινωνική ευαισθησία. Να λέει, για παράδειγμα, αν μπω εγώ σε πρόγραμμα που έχω και δεν δυσκολεύομαι, θα στερηθεί αυτή τη μικρή έστω ή λίγο μεγαλύτερη παροχή κάποιος άλλος που δεν έχει στον ήλιο μοίρα. Και είναι κρίμα να συμβαίνει αυτό…
Αν τα παιδιά μάθουν…
✒ Εξαιρετική δράση αυτή από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων. Στο πλαίσιο των «Πράσινων Πολιτιστικών Διαδρομών» διοργανώνει εκπαιδευτική περιήγηση μαθητών στο Κάστρο (τείχος, ακροπόλεις) επιδιώκοντας να τους ευαισθητοποιήσει σε θέματα διατήρησης και προστασίας των μνημείων του. Αν μάθουν τα παιδιά, θα τα σεβαστούν τα μνημεία. Καλό είναι να γίνονται πιο συχνά τέτοια προγράμματα…
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


