ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ-ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ!..
Δεν θα διαφωνήσω και πολύ με τον Αλβανό Πρωθυπουργό, που πανηγύριζε, επειδή η «αστυνομία» κατάφερε, πάνοπλη, ακόμα και με δύο ελικόπτερα, να σκοτώσει έναν ρομαντικό «τρελό», που αναρτώντας την Ελληνική Σημαία άρπαξε ένα όπλο και «πυροβόλησε»(;) προς την μεριά εκείνων που πήγαν να εξαφανίσουν το... «κατόρθωμά» του! Μεγάλη η... «επιτυχία» της Αλβανικής Αστυνομίας και μπράβο της! Μόνο που τα... πυροβοληθέντα περιπολικά πιθανόν να προέρχονταν από αυτά που τους δώρισε η Ελληνική Αστυνομία για ενίσχυσή τους! Αυτοί έκαναν το καθήκον τους, όπως το κάνει... η οχιά στον κόρφο του ευεργέτη της. Μεγαλύτερη «οχιά» από τον Έντι Ράμα, δεν μπορεί να υπάρξει παγκοσμίως. Αποδεδειγμένα και με στοιχεία τα οποία δεν υπάρχει λόγος να παρατεθούν για τον λαό του, ακόμα και για ενδοοικογενειακές του εξυπηρετήσεις σε θέματα υγείας! Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά! Την πρώτη θεωρήθηκε ως... απειρία της Αλβανικής αστυνομίας, ο ψυχρός φόνος του άοπλου φοιτητή, που επέβαινε στο λεωφορείο, που είχε απαγάγει ο πάνοπλος... «τρελός» Αλβανός, μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημά του να οδηγηθεί αυτό εντός της Αλβανίας. Αυτή τη φορά όμως η Αλβανική Αστυνομία έδρασε απολύτως ενσυνείδητα και με ασυγχώρητη ψυχρότητα, όπως φαίνεται. Τι διάολο, τόσο μίσος; Αν η Ελληνική Αστυνομία δρούσε τόσο ψυχρά εναντίον των Αλβανών δολοφόνων, ληστών, ναρκεμπόρων και τόσων άλλων παρανόμων, τότε τα θύματα θα γέμιζαν τα Αλβανικά νεκροταφεία. Αλλά η Ελληνική Αστυνομία δεν δρα έτσι, ακόμα κι όταν ξεδιπλώνεται η Αλβανική σημαία μέσα σε γήπεδο ποδοσφαίρου, ακόμα κι όταν στρατιώτες Αλβανικής εθνικότητας καταταγμένοι στον Ελληνικό Στρατό κάνουν το ίδιο, φορώντας το τίμιο Ελληνικό χακί! Κατάλαβες κύριε Ράμα;
ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ... ΚΑΙ ΑΛΛΑ!
Τώρα φαίνεται καθαρά το γιατί οι... «αόρατοι εχθροί» αυτής της πόλης είχαν λυσσάξει να μην τελειώσουν ποτέ οι εργασίες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, οι οποίες, δυστυχώς γι’ αυτούς, είχαν ήδη ξεκινήσει. Μόλις οι εργασίες αυτές, που πέρασαν από... σαράντα κύματα, έδειξαν ότι τελειώνουν και προπαντός ότι δεν υπάρχει πισωγύρισμα, άρχισε και το μεγάλο ενδιαφέρον από πολλές πλευρές για την χρησιμοποίησή του. Άλλες έμπρακτα και άλλες για προγραμματισμό. Κύπρος, Τουρκία, Ισραήλ, Γερμανία (Ντύσελντορφ), Σκανδιναβικές χώρες και τελευταία πια, οι εκπτωτικές (φτηνές) εταιρίες για την πτήση Αθηνών-Ιωαννίνων και ανάποδα, τώρα μάλιστα που ήδη έχει τελειώσει η «Ιόνια οδός» και διευκολύνθηκε πολύ η οδική σύνδεση. Και το μεν... «μονοπώλιο» της τελευταίας αεροπορικής σύνδεσης είχε εκτινάξει τα ναύλα σε δυσθεώρητα ύψη, απαγορευτικά για κάθε βαλάντιο, όταν δεν υπήρχαν επείγοντες λόγοι, η χρήση όμως των Ι.Χ. αυτοκινήτων για την άνετη πια μετάβαση στην Αθήνα κατέστη προβληματική λόγω του ύψους και του μεγάλου αριθμού των διοδίων. Θα έρθουν τώρα οι «φτηνές» εταιρείες, οι οποίες θα βάλουν τα πράγματα στη θέση τους και θα... ομαλοποιήσουν τις τιμές ακόμα και από τις «μονοπωλιακές»! Αυτό είναι σημαντικό, επειδή τα Γιάννινα δεν είναι δυνατό και προπαντός δεν πρέπει να μείνουν χωρίς αεροδρόμιο. Αυτά που ακούστηκαν και ακούονται περί Φιλιππιάδας, εγώ τα ακούω βερεσέ και απορώ πώς τόλμησαν να εκστομίσουν αυτήν την ιδέα άνθρωποι που λένε πως ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη των Γιαννίνων. Το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων βρίσκεται σε ιδανική θέση σε σχέση με την πόλη και μειονεκτεί μόνο τις μέρες της μεγάλης ομίχλης, πράγμα το οποίο θα ελαττωθεί στο ελάχιστο με την τοποθέτηση των νέων μηχανισμών.
Κάποτε ο συγχωριανός και συμμαθητής μου τεχνικός έργων, μαζί με τον Λευτέρη Καλογιάννη, ο αείμνηστος Βασίλης Καξίρας, είχε προτείνει ως θέση για νέο αεροδρόμιο Ιωαννίνων το μέρος πάνω από τον λόφο της Δουρούτης, όπου υπάρχει ένα οροπέδιο, το οποίο βρίσκεται εκτός ομίχλης και θυμάμαι μάλιστα ότι, η διαμόρφωση του χώρου δεν θ’ απαιτούσε και μεγάλες δαπάνες, όπως εκείνος προέβλεπε. Έκτοτε... πεισματικά κανένας δεν μίλησε γι’ αυτήν την ιδανική, για την πόλη, θέση και αντίθετα μιλούν για Φιλιππιάδες και, γιατί όχι, και για το Άκτιο! Κι αυτοί υποτίθεται ότι είναι Γιαννιώτες ή ότι ενδιαφέρονται γι’ αυτήν την πόλη, την οποία οραματίζονται χωρίς καθόλου αεροδρόμιο, αφού κοντά τους κατασκευάζεται ένα μεγάλο αεροδρόμιο στην Κορυτσά! Αυτό μάλιστα το τελευταίο το άκουσα ως συμφραζόμενο από έναν... υποψήφιο επίδοξο περιφερειάρχη. Όπως πεισματικά δεν δίνουν σημασία στην λύση της μελέτης του Λευτέρη Καλογιάννη για την τροφοδοσία της λίμνης και γενικά του λεκανοπεδίου με το άφθονο και συνεχώς ρέον νερό του Αράχθου! Κατά τον ίδιο τρόπο δεν έδωσαν σημασία στην απουσία εξόδου στον Δρίσκο, κατά την κατασκευή της Εγνατίας Οδού κατά απολύτως απαράδεκτο και εχθρικό για την πόλη τρόπο και τώρα... τρέχουν και δεν φτάνουν!
Όλα αυτά τα γράφει ένας άσχετος με τα τεχνικά, αλλά και απολύτως άσχετος με τα διαφόρων τύπων οικονομικά συμφέροντα Γιαννιώτης Πολίτης ο...
Γι - Πας